Fleksibilitet i utdanningen – utprøving av nettbasert peer-review i et tverrfaglig prosjekt ved avdeling for lærerutdanning

Prosjektansvarlig: Kristine Høeg Karlsen

Øvrige deltagere: 

Magnus Nohr 
Adrian Kristinsønn Rasmussen
Odd Eriksen

Beskrivelse

Formålet med dette prosjektet er å gjøre undervisningen mer fleksibel ved bruk av digitale verktøy i tilbakemelding på arbeidskrav. Dette er videreføring av pilotprosjektet «Bruk av video i pedagogikkundervisning», gjennomført av Kjersti L. Holte og Kristine Høeg Karlsen, studieåret 2015/2016 ved grunnskolelærerutdanningen. Dette prosjektet er et tverrfaglig samarbeid mellom fagansatte ved barnehagelærerutdanningen og grunnskolelærerutdanningen, ved avdeling for lærerutdanning. Prosjektet er delt inn i tre ulike faser. I første fase av prosjektet skal studentene få opplæring tilbakemelding og vurdering generelt og i kameratvurdering spesielt. Vi har som mål at studentene skal få økte ferdigheter i Techsmith Relay og bruke denne plattformen i kameratvurderingen. I starten av prosjektet vil vi opprette en referansegruppe som består av de tillitsvalgte på trinnet. Referansegruppen vil vi bruke. I andre fase skal selve kameratvurderingen gjennomføres med bruken av Techsmith Relay. Til sist (tredje fase) vil prosjektgruppen møtes for å drøfte hvordan prosjektet har gått – hva gikk bra, og hva må forbedres? Målet er at dette skal oppsummeres i en rapport/artikkel som skal publiseres. På lengre sikt har vi som mål at dette skal bli et større prosjekt, som kan utføres i stor skala på hele avdelingen for lærerutdanning, og som kan ha en vitenskapelig verdi.

Prosjektplan

Poster

Sluttrapport

Publisert 27. juni 2018 12:55 - Sist endret 26. juli 2021 11:11