-
Ødegård, Magnar & Dyrnes, Eva Martinsen
(2024).
Berikelsesperspektivet og inkluderende praksis. .
-
Ødegård, Magnar
(2023).
Inkludering og organisasjonsutvikling.
-
-
-
-
Løkke, Jon Arne; Tandberg, Håkon Naasen; Ødegård, Magnar & Sæheim, Aleksandra
(2023).
Bedre enn Nostradamus?
[Internett].
Khrono.
-
Ødegård, Magnar
(2023).
Ferdighetslæring, uro og etisk ekspertise.
-
Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül
(2023).
En guide til akademisk oppgaveskriving. URL: https://www.uv.uio.no/isp/personer/vit/magnarod/gulstandard/odegard_ozerk_en-guide-til-masteroppgaven.mp3.
-
Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül
(2023).
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis - Samarbeidsprosjekt Alver kommune og Institutt for spesialpedagogikk.
-
Ødegård, Magnar
(2023).
Håndtering av uro i klasserommet.
-
Ødegård, Magnar
(2022).
Teachers' Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms: Student Involvement.
-
Ødegård, Magnar
(2022).
Hva gjør vi med uro i klasserommet?
[Radio].
Rekk opp hånda!.
-
Ødegård, Magnar
(2022).
Discussing research methodology [Audio Podcast].
-
Ødegård, Magnar & Dahl-Nielsen, Ane Linn
(2022).
Prosessveiledning.
-
Cecilie, Olandersson & Ødegård, Magnar
(2022).
Inspirerende forskerseminar om Partnerskap i lærerutdanningene.
[Internett].
Høgskolen i Østfold.
-
Duesund, Liv & Ødegård, Magnar
(2021).
Ulikhet - del 3 [Audio podcast].
-
Ødegård, Magnar
(2021).
Disse seks grepene fra læreren skaper ro i klasserommet.
[Fagblad].
Forskning.no. URL: https://forskning.no/arbeid-barn-og-ungdo.
-
Solberg, Kine & Ødegård, Magnar
(2021).
Skolen som emosjonell arena
– læreres åpenhet om emosjonelle
reaksjoner på uro i skolen.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
-
Solberg, Kine & Ødegård, Magnar
(2021).
Skolen som emosjonell arena
– hvordan uro i skolen kan
påvirke lærere emosjonelt.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
-
Duesund, Liv; Turiel, Elliott & Ødegård, Magnar
(2020).
Moral reasoning and social distance [Audio podcast].
-
Ødegård, Magnar & Solberg, Stine
(2020).
Innagerende atferd.
-
Ødegård, Magnar
(2020).
Uro i skolen [Audio podcast].
-
Ødegård, Magnar
(2020).
Psykisk helse i skolen - del 3 [Audio podcast].
-
Ødegård, Magnar
(2020).
Psykisk helse i skolen - del 2 [Audio podcast].
-
Ødegård, Magnar
(2020).
Psykisk helse i skolen - del 1 [Audio podcast].
-
Duesund, Liv & Ødegård, Magnar
(2020).
Ulikhet - del 2 [Audio podcast].
-
Duesund, Liv & Ødegård, Magnar
(2020).
Ulikhet - del 1 [Audio podcast].
-
Ødegård, Magnar
(2019).
Lærerrommets episode 17: Uro i klasserommet.
[Radio].
Utdanningsforbundet.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet.
[Internett].
Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet.
[Internett].
TV2 Nyhetene.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet.
[Internett].
Utdanningsforskning.no.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet .
[Internett].
Skolemagasinet.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet.
[Internett].
Avisenagder.no.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet.
[Avis].
Bodøposten.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti elever forstyrres av uro.
[Internett].
Klartale.no.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti elevar blir forstyrra av uro i klasserommet.
[Internett].
Framtida.no.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet.
[Avis].
Adressa.no.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti forstyrres av uro i klasserommet.
[Internett].
P4.no.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet.
[Internett].
Forskning.no.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet.
[Avis].
Klassekampen.
-
Ødegård, Magnar & Duesund, Liv
(2018).
60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet.
[Internett].
NTB.
-
Ødegård, Magnar
(2018).
Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet.
[TV].
TV2 Nyhetene.
-
Ødegård, Magnar
(2017).
Åpen dag 9. mars - Uro i skolen ved Magnar Ødegård.
[TV].
Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
-
Ødegård, Magnar
(2013).
Tar doktorgrad på uro i skolen.
[Avis].
Porsgrunns Dagblad.
-
Ødegård, Magnar & Dyrnes, Eva Martinsen
(2024).
Berikelsesperspektivet og inkluderende praksis: Rapport fra studie ved Asker videregående skole
.
Høgskolen i Østfold.
-
Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül
(2023).
Prosjekt universell pedagogikk - delrapport.
Institutt for spesialpedagogikk.
-
-
Ødegård, Magnar
(2022).
Rapport fra utviklingsprosjekt: Arbeid med uro i barneskolen.
Høgskolen i Østfold.
-
Ødegård, Magnar & Dahl-Nielsen, Ane Linn
(2022).
Samarbeid mellom Høgskolen i Østfold og Pedagogisk-psykologisk tjeneste: Rapport fra undersøkelse knyttet til PPTs systemarbeid.
Høgskolen i Østfold.
-
Ødegård, Magnar & Dyrnes, Eva Martinsen
(2022).
Rapport fra undersøkelse om
inkludering og spesialundervisning.
Høgskolen i Østfold.
-
Ødegård, Magnar
(2017).
A Comparative Study of Disruptive Behavior between Schools in Norway and the United States. A conceptual and empirical exploration of disruptive behavior in schools (Doctoral dissertation).
Universitetet i Oslo.