Magnar Ødegård

Norwegian version of this page Department of Education, ICT and Learning
Image of Magnar Ødegård
Norwegian version of this page Position
Associate Professor
Contact Study place
Halden
Office nr.
-

Academic interests

  • Phenomenology
  • Disruptive behavior in schools
  • Special needs education
  • Social and emotional difficulties
  • Counseling
  • Skill acquisition
  • Inclusion
  • School development

Research

Teaching

  • Social and emotional difficulties (course manager)
  • Master’s study in Special Needs Education

Education

2013-2017: Philosophiae Doctor (PhD), Department of Special Needs Education, University of Oslo

2014-2017: Visiting Scholar, Department of Sociology, University of California, Berkeley

2009-2010: Master of Philosophy of Special Needs Education, Department of Special Needs Education, University of Oslo

2006-2009: Bachelor of Arts, Department of Special Needs Education, University of Oslo

Work experience

2018-2021: Postdoctoral Fellow, Department of Special Needs Education, University of Oslo

2017-2018: Lecturer, Department of Special Needs Education, University of Oslo

2011-2013: Educational and Psychological Counselor, Educational and Psychological Counseling Service, Oslo

Commissions

Member of Scholarship Committee, Norway-America Association (NORAM)

Reviewer

  • Norsk pedagogisk tidsskrift
  • Nordic Studies in Education
  • Human Arenas 

Mobility

2014-2017: Visiting Scholar (gjesteforsker), Department of Sociology, University of California, Berkeley

2010-2011: Exchange student, Department of Sociology, University of California, Berkeley

Media

 

Publications

View all works in Cristin

  • Ødegård, Magnar & Dyrnes, Eva Martinsen (2024). Berikelsesperspektivet og inkluderende praksis. .
  • Ødegård, Magnar (2023). Inkludering og organisasjonsutvikling.
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Resiliens [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Psykososiale vansker [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Inkludering og spesialpedagogikk [Audio podcast].
  • Løkke, Jon Arne; Tandberg, Håkon Naasen; Ødegård, Magnar & Sæheim, Aleksandra (2023). Bedre enn Nostradamus? [Internet]. Khrono.
  • Ødegård, Magnar (2023). Ferdighetslæring, uro og etisk ekspertise.
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). En guide til akademisk oppgaveskriving. URL: https://www.uv.uio.no/isp/personer/vit/magnarod/gulstandard/odegard_ozerk_en-guide-til-masteroppgaven.mp3.
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis - Samarbeidsprosjekt Alver kommune og Institutt for spesialpedagogikk.
  • Ødegård, Magnar (2023). Håndtering av uro i klasserommet.
  • Ødegård, Magnar (2022). Teachers' Skillful Coping with Disruptive Behavior in Norwegian and American Classrooms: Student Involvement.
  • Ødegård, Magnar (2022). Hva gjør vi med uro i klasserommet? [Radio]. Rekk opp hånda!.
  • Ødegård, Magnar (2022). Discussing research methodology [Audio Podcast].
  • Ødegård, Magnar & Dahl-Nielsen, Ane Linn (2022). Prosessveiledning.
  • Cecilie, Olandersson & Ødegård, Magnar (2022). Inspirerende forskerseminar om Partnerskap i lærerutdanningene. [Internet]. Høgskolen i Østfold.
  • Duesund, Liv & Ødegård, Magnar (2021). Ulikhet - del 3 [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar (2021). Disse seks grepene fra læreren skaper ro i klasserommet. [Business/trade/industry journal]. Forskning.no. URL: https://forskning.no/arbeid-barn-og-ungdo.
  • Solberg, Kine & Ødegård, Magnar (2021). Skolen som emosjonell arena – læreres åpenhet om emosjonelle reaksjoner på uro i skolen. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457.
  • Solberg, Kine & Ødegård, Magnar (2021). Skolen som emosjonell arena – hvordan uro i skolen kan påvirke lærere emosjonelt. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457.
  • Duesund, Liv; Turiel, Elliott & Ødegård, Magnar (2020). Moral reasoning and social distance [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar & Solberg, Stine (2020). Innagerende atferd.
  • Ødegård, Magnar (2020). Uro i skolen [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar (2020). Psykisk helse i skolen - del 3 [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar (2020). Psykisk helse i skolen - del 2 [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar (2020). Psykisk helse i skolen - del 1 [Audio podcast].
  • Duesund, Liv & Ødegård, Magnar (2020). Ulikhet - del 2 [Audio podcast].
  • Duesund, Liv & Ødegård, Magnar (2020). Ulikhet - del 1 [Audio podcast].
  • Ødegård, Magnar (2019). Lærerrommets episode 17: Uro i klasserommet. [Radio]. Utdanningsforbundet.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). 60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet. [Internet]. Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet. [Internet]. TV2 Nyhetene.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). 60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet. [Internet]. Utdanningsforskning.no.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). 60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet . [Internet]. Skolemagasinet.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet. [Internet]. Avisenagder.no.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). 60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet. [Newspaper]. Bodøposten.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti elever forstyrres av uro. [Internet]. Klartale.no.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti elevar blir forstyrra av uro i klasserommet. [Internet]. Framtida.no.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet. [Newspaper]. Adressa.no.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti forstyrres av uro i klasserommet. [Internet]. P4.no.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet. [Internet]. Forskning.no.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet. [Newspaper]. Klassekampen.
  • Ødegård, Magnar & Duesund, Liv (2018). 60 % av elevene blir forstyrret av uro i klasserommet. [Internet]. NTB.
  • Ødegård, Magnar (2018). Seks av ti elever forstyrres av uro i klasserommet. [TV]. TV2 Nyhetene.
  • Ødegård, Magnar (2017). Åpen dag 9. mars - Uro i skolen ved Magnar Ødegård. [TV]. Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
  • Ødegård, Magnar (2013). Tar doktorgrad på uro i skolen. [Newspaper]. Porsgrunns Dagblad.
  • Ødegård, Magnar & Dyrnes, Eva Martinsen (2024). Berikelsesperspektivet og inkluderende praksis: Rapport fra studie ved Asker videregående skole . Høgskolen i Østfold.
  • Ødegård, Magnar & Øzerk, Gül (2023). Prosjekt universell pedagogikk - delrapport. Institutt for spesialpedagogikk.
  • Ødegård, Magnar (2022). Uro i skolen - rapport fra utviklingsprosjekt. Høgskolen i Østfold.
  • Ødegård, Magnar (2022). Rapport fra utviklingsprosjekt: Arbeid med uro i barneskolen. Høgskolen i Østfold.
  • Ødegård, Magnar & Dahl-Nielsen, Ane Linn (2022). Samarbeid mellom Høgskolen i Østfold og Pedagogisk-psykologisk tjeneste: Rapport fra undersøkelse knyttet til PPTs systemarbeid. Høgskolen i Østfold.
  • Ødegård, Magnar & Dyrnes, Eva Martinsen (2022). Rapport fra undersøkelse om inkludering og spesialundervisning. Høgskolen i Østfold.
  • Ødegård, Magnar (2017). A Comparative Study of Disruptive Behavior between Schools in Norway and the United States. A conceptual and empirical exploration of disruptive behavior in schools (Doctoral dissertation). Universitetet i Oslo.

View all works in Cristin

Published Aug. 10, 2021 2:46 PM - Last modified Sep. 27, 2023 9:42 AM