Kristine Høeg Karlsen

English version of this page Institutt for pedagogikk, IKT og læring
English version of this page Stilling
Professor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
F1-019

Faglige interesser

Jeg er en forsker med en faglig kompetanse innen pedagogikk, med spesielt fokus på to områder: tverrsektorielt samarbeid (med Den kulturelle skolesekken som case) i lærerutdanningen, og tverrfaglig læring og undervisning ved bruk av storyline som et sanselig didaktisk design. Gjennom mitt arbeid har jeg opparbeidet meg omfattende kunnskap og erfaring som gjør meg til en sentral forsker innen disse områdene, både lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Jeg har også evnen til å involvere kollegaer i min forskning og bidratt til endringsprosesser i lærerutdanningen og profesjonsfellesskapet. For øyeblikket er jeg i ferd med å avslutte et treårig NFR-prosjekt ved navn pARTiciPED. Dette prosjektet har som mål å styrke lærerstudentenes evne til å samarbeide tverrsektorielt med DKS i norske skoler i perioden 2020–2023. Jeg har en doktorgrad i pedagogikk fra Universitetet i Oslo, og gjennom denne har jeg også bidratt til faget ved å utvikle et innovativt forskningsverktøy. Dette verktøyet identifiserer mønstre av tilbakemeldinger og er spesielt nyttig for forskere som er opptatt av vurdering og veiledning. Jeg er opptatt av å forbedre pedagogiske praksiser og bidra til utviklingen av lærerutdanningen. Gjennom mine forskningsprosjekter og publikasjoner har jeg som mål å dele mine funn og perspektiver for å stimulere til videre diskusjon og innovasjon innenfor pedagogikk som felt. Forskningsinteressene kan oppsummeres som følger:

  • Dans og estetiske læringsprosesser
  • Tverrsektorielt samarbeid
  • Tverrfaglig læring og undervisning ved bruk av storyline
  • Vurderingsteori og vurdering for læring
  • Kvalitativ metode
  • Systematiske litteraturoversikter

Undervisning

Som en del av arbeidet mitt ved LUSP har jeg hatt en viktig rolle i utviklingen av emner, kurs og programmer ved grunnskolelærerutdanningen. Gjennom disse oppgavene har jeg vært med på å styrke lærerutdanningen og bidra til en bredere faglig kompetanse blant lærerstudentene, spesielt innenfor områder som dans og estetiske læringsprosesser, tverrsektorielt samarbeid, og tverrfaglig læring og undervisning ved bruk av storyline. Jeg deltar for eksempel som medlem i en ressursgruppe på LUSP som jobber med å utvikle en helhetlig tilnærming for estetiske, tverrfaglige og tverrsektorielle lærings- og undervisningsmetoder i Grunnskolelærerutdanningene for trinn 1– 7 og trinn 5–10. Dernest har jeg arbeidet for etableringen av to nye obligatoriske emner i grunnskolelærerutdanningen ved HiØ, «tverrsektorielt samarbeid i skolen – entreprenørskap, kultur og skapende prosesser for trinn 1–7» og «tverrsektorielt samarbeid i skolen – entreprenørskap, kultur og skapende prosesser for trinn 5–10» ved HiØ. I perioden 2017–2019 tok jeg initiativ til og ledet arbeidet med å etablere obligatoriske kurs i den tverrfaglige metoden storyline for førsteårsstudenter på grunnskolelærerutdanningen for trinn 1–7 (2017-) og for andreårsstudenter for trinn 5–10 (2019-) ved HiØ. Jeg kan også legge til at jeg i 2016 deltok i akkrediteringssøknaden for master grunnskolelærerutdanning som ble sendt til NOKUT. Jeg bidro i utviklingen av generell studieplan ved å ta ansvar for utviklingen av FOU-trappa, en modell som viser hvordan studentene, gjennom femårig masterutdanning, skulle få forskerkompetanse. I tillegg utviklet jeg beskrivelsen for et masteremnet om vurdering for læring og tilpasset opplæring. I det følgende oppsummeres utvalgte emner jeg har hatt undervisningsansvar på,

  • Gjesteforeleser (2022, 13. oktober). The Norwegian Educational system in the light of pARTiciPED. Gjesteforelesning på masteremnet Past, Present and Future Issues in Education in the United State.  Department of Curriculum and Instruction, Universitetet i Portland, USA.

  • Emneansvar / undervisningsansvar på Masteremnet tverrsektorielt samarbeid i skolen – entreprenørskap, kultur og skapende prosesser, for 5.-års grunnskolelærerstudenter for trinn 1–7 (7 – 8 semester). Fakultet for lærerutdanninger og språk, Høgskolen i Østfold (2021-)

  • Ledelse og undervisningsansvar på kurs i storyline på trinn 1-7 og 5-10 i grunnskolelærerutdanningen fra 2015. Kollega Ragnhild Næsje og Gini Lockhart-Pedersen tok over ledelsesansvaret i 2019 på henholdvis 1-7 og 5-10. Fra 2023 har jeg igjen ansvaret for å lede prosjektet på 5-10-utdanningen.

  • Undervisningsansvar på emnet Masteremnet i spesialpedagogikk, emnet vitenskapsteori og metode (3 semester). Hovedansvar for tema knyttet til det kvalitativ forskningsintervjuet. Fakultet for lærerutdanninger og språk, Høgskolen i Østfold (vår 2017 og våren 2018).

  • Emneansvar for PEL104 (BA-oppgaven) for GLU1–7 studieårene 2017–2019 (8. semester), PEL104 (BA-oppgaven) for GLU 5–10 studieårene 2015–2019 (8. semester), PEL101 GLU1–7 studieåret 2014/2015 (1. semester), PEL101 GLU5–10 studieårene 2015–2017 (1. semester).

  • Undervisningsansvar i PEL102, 2. studieår knyttet til metodeopplæring studieårene 2015–2019 (3. semester), og emnet Kroppsøving, området knyttet til dans og estetiske og skapende læringsprosesser (2014-).

Formell utdanning

  • Doktorgrad i pedagogikk, Universitetet i Oslo: Feedback under lupen. Utvikling og utprøving av en modell til bruk i forskning på feedback i høyere utdannelse. Avhandlingen er skrevet innenfor fagområdene pedagogikk og høgskolepedagogikk, og omhandler tilbakemeldinger og veiledning i høyere utdanning. I avhandlingen utviklet jeg et unikt og helhetlig forskningsverktøy som identifiserer mønstre av tilbakemeldinger.
  • Master i pedagogikk, Universitetet i Oslo: Er dette en god dans?: en kvalitativ studie av kriterier for vurdering i dans ved en profesjonell ballettskole i Oslo. En profesjonsrettet og didaktiskorientert arbeid innen fagområdene vurdering og estetikk med fokus på dans. Utviklet et didaktisk verktøy som lærere kan ta i bruk fro å analysere og vurdere kreativ dans i skolen. Som del av min masterutdanning ved Institutt for pedagogikk (IPED), fikk jeg muligheten til å hospitere på master i koreografi ved Kunsthøgskolen i Oslo (avd. for dans).
  • Lærerutdanning, allmennlærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo (nå Oslo Metropolitan Universitet). Fordypning i Kunst & Håndverk ved Institutt for Estetiske fag (60 sp.). Utdannet meg gjennom dette til kunst- og håndverkslærer for grunnskolen  (2002-2003).
  • 1-årig Forstudium i Dans, Oslo (1998). Forstudiet la vekt på kroppslige og estetiske uttrykksformer i utforskning og formidling av dansekunst.

Stipender og nominasjoner

Verv

  • Redaksjonsmedlem i Kunst og kultur i opplæring, som er en ny vitenskapelig skriftserie utgitt av NOASP, Cappelen Damm Akademisk, initiert av Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen ved Nord universitet (2024-)
  • Deltaker i ressursgruppe som skal utvikle et helhetlig løp for estetiske, tverrfaglige og tverrsektorielle tilnærminger til læring og undervisning i Grunnskolelærerutdanningene (GLU) 1-7 og 5-10 (2023-)
  • Internasjonalt advisory board member i open access tidsskriftet Dance Articulated, utgitt av Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Department of Teacher Education (ILU), NTNU Open Access Journals (2020-)
  • Medlem av valgstyre og interimstyret for Fakultet for lærerutdanninger og språk (LUSP) ved Høgskolen i Østfold (2021).
  • Medlem av avdelingsstyret for Avdeling for lærerutdanning (nå LUSP), HiØ (2017-2021).
  • Medlem av ressursgruppe for “Prosjekt skoleledere” ved Kulturtanken, Den Kulturelle skolesekken. Utvalget var et rådgivende organ for skoleledere, lærere, representant for lærerutdanningen og DKS (2019-2020).
  • Satt som faglig rådsmedlem i Den kulturelleskolesekken, Østfold (2019-220)Internasjonal- og eksternt medlem av opprykkskomitéen til professor Olivia Murray, Department of Curriculum and Instruction, College of Education, Portland State University (PSU) (2019).
  • Bidrag til NOKUTs (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen) akkreditering av nye masterutdanninger, ved avdeling for lærerutdanning, HiØ (2016)
  • Utgaveredaktør for tidssskriftet Nordic Journal of Dance (i 2010 og i 2015)
  • Redaksjonsmedlem i tidsskriftet Nordic Journal of Dance (2010-2015)
  • Nestleder, styremedlem og medlem i Dans i skolen, en nasjonal interesseorganisasjon for faget dansskolen (nå Sans – Senter for dansepraksis i skole, utdanning og forskning). Dans i skolen ble opprettet i 1983 og drives i dag med midler fra blant annet Kunnskapsdepartementet (2005-2015).
  • Redaksjonsmedlem i Pedagogisk Profil, Universitetet i Oslo (studentdrevet fakultært tidsskrift) (2005-2007).

Forskningsledelse

  • Medlem av det digitale samfunn, som veileder stipendiater innenfor satsingsområdet
  • Prosjektleder for FoU-prosjektet pARTiciPED. NFR-støttet forskningsprosjekt, eid av LUSP, HiØ. Prosjektet har som mål å bidra med ny kunnskap og nye metoder for å styrke samarbeidet mellom skolen og eksterne aktører, og fremme gjensidig læring og respekt. Prosjektet bruker den hittil største bidragsyteren, Den Kulturelle Skolesekken, som eksempel. Metodikken i prosjektet er hentet fra aksjonsforskning og deltagende (participatory) design og involverer 11 partnere, samt 3 internasjonale gjesteforskere fra IT universitetet i København, Universitetet i København og Bath Spa University.
  • Leder av forskningsgruppen Cross-curricular teaching and learning for the 21st Century skills (Storyline). Storyline har vært et viktig FoU-prosjekt og et satsningsområde for LUSP siden vi startet arbeidet i 2015. Forskergruppen bidrar aktivt i utvikling og implementering av storyline som sanselig didaktiske design i grunnskolelærerutdanningen, deltar på nasjonale og internasjonale konferanser samt søker om ekstern forskningsstøtte. Vi har også et tett samarbeid med praksisfeltet og lærerutdanningsskolene for opplæring og videreutdanning av lærere (2022-)
  • Leder for forskningsgruppen: Kreativitet, kunst og innovasjon i utdanning, praksis og forskning (2018-2022). Gruppens fokus var ulike aspekter ved dans og estetiske læringsprosesser i utdanningssystemet, tverrsektorielt samarbeid, kunstmøter, kroppslig og helhetlig læring, sanselig didaktiske designs, og digital kompetanse som sentrale temaer. Gruppen oppnådde ekstern finansiering fra blant annet Oslofjordfondet, NFR, Erasmus+ og Norsk kulturråd, og besto av lokale, nasjonale og internasjonale medlemmer som drev både vitenskapelig forskning og kunstnerisk utviklingsarbeid (2018-2022).
  • Ledelse av antologiprosjektet Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education (Waxmann). Initierte og ledet dette internasjonale forskningssamarbeidet sammen med min kollega Margaretha Häggström ved Gøteborgsuniversitetet. Antologien setter fokus på storyline som en tverrfaglig tilnærming til læring og undervisning i lærerutdanningen og gir dermed et viktig bidrag til utdanning av fremtidige lærere for å møte de økende kravene til undervisning i det 21. århundre.
  • Ledelse av antologiprosjektet Skaperglede, engasjement og utforskertrang (Universitetesforlaget). Initierte og ledet det nasjonale og nordiske antologiprosjektet sammen med min kollega Bjørnstad. Antologien gir et verdifullt bidrag til pedagogisk forskning ved å presentere nye og kritiske perspektiver på måter å tilrettelegge for estetiske og tverrfaglige læringsprosesser som fremmer engasjement og utforskertrang hos elevene.
  • Leder kvalifiseringsprosjektet: Kunstpedagogiske møter - en ny samhandlingsmodell for møtepunktet mellom kunst og skole gjennom DKS, som ble finansiert av Oslofjordfondet og som var eid av HiØ. Prosjektet hadde som mål å utvikle en ny samhandlingsmodell for DKS, som ville knytte aktivitetene tettere opp mot skolens læringsmål og dermed bidra til å styrke det daglige læringsarbeidet for elevene gjennom dans og estetiske læringsprosesser. Sentrale partnere var DKS Østfold og  Rom for dans (Oslo) (2018-2019)
  • Leder for forskningsgruppen: Veiledning i utdanning og profesjon (2015-2018). Jeg hadde ledelsen for den tverrsektorielle og avdelingsovergripende forskningsgruppen «Veiledning i utdanning og profesjon», med det formål å styrke fag- og forskningsmiljøet innen profesjonsveiledning på lokalt, nasjonalt og internasjonalt nivå gjennom faglige nettverk og samarbeidsprosjekter. Gruppen bestod av 11 medlemmer fra Høgskolen i Østfold, NMBU og praksisfeltet i Østfold.
  • Leder av FoU-prosjektet "Fleksibilitet i utdanningen: utprøving av nettbasert peer-review i et tverrfaglig prosjekt ved avdeling for lærerutdanning". Som leder av prosjektet «Fleksibel utdanning: utprøving av nettbasert peer-review», samarbeidet jeg med barnehagelærerutdanningen på HiØ for å utforske digitale verktøy for tilbakemelding og hverandrevurdering mellom studenter på tvers av programmer.

Medieoppslag

Jeg har bidratt til ulike medieoppslag gjennom årene. Mitt siste bidrag var i disktriktsnyhetene NRK radio og NRK1 TV i mars 2023, hvor jeg aktivt deltok i den offentlige debatten om foreldres stadig økende tendens til å droppe kulturtilbud til sine barn på grunn av økte priser på strøm og matvarer, og dyre kulturarrangementer. Jeg vektla betydningen av kunst og kultur for barn og unge, og argumenterte for at det er gode programmer og tilbud i skolen, spesielt Den kulturelle skolesekken (DKS), som kan utnyttes bedre. Gjennom disse medieoppslagene forsøkte jeg å skape økt bevissthet om viktigheten av kultur for barn og unges utvikling og læring.

I tillegg har jeg bidratt til flere nyhetssaker sammen med mine kollegaer og samarbeidspartnere knyttet til de ulike FoU-prosjekter, blant annet pARTiciPED (Glanville, 2022; Eidissen, 2020; Larsen, 2023; Lykke, 2021; Sandbraaten & Johansen, 2022), KROM på tvers / Kunstpedagogiske møter (Kvitnes, 2017; Liven, 2017) og Storyline (Karlsen & Olaussen, 2022; Midtfjeld; 2019; Olandersson; 2021). Videre var jeg involvert i utvikling og etablering av det vitenskapelige dansetidsskriftet Nordic Journal of Dance: practice, education and research, som også fikk oppmerksomhet i mediene (Lange, 2010; Lindskog, 2010).

Relevant arbeidserfaring

  • Førsteamaneuensis ved OsloMet, fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (2021-). I min II-stilling ved OsloMet, er jeg involvert i utvikling, gjennomføring og videreutvikling av masteremnet begynneropplæring 3 – fagovergripende perspektiver i grunnskolelærerutdanningen for trinn 1–7 (9. semester). Videre har jeg veiledet 16 masterstudenter i begynneropplæring, og har et pågående forskningssamarbeid med Tuva Bjørkvold knyttet til FoU-prosjektet «Fagovergripende perspektiver i begynneropplæringen» (2021–).
  • Gjesteforsker ved Portland State University (PSU), Oregon, USA. Som gjesteforsker ved Curriculum and Instruction Department ved PSU, deltok jeg på seminarer og faglige aktiviteter på campus, samt ledet en workshop og utførte en komparativ studie om tverrsektorielt samarbeid i skolene i Seattle sett fra museumspedagogers ståsted (11. august 2022 – 31. januar 2023).
  • Forskningsassistent i det NFR-støttede forskningsprosjektet «Profesjonsutdanning i bevegelse», ved program for «Kunnskapsutvikling i profesjonsutdanning og profesjonsutøvelse» (KUPP) ved Høgskolen i Oslo (våren 2007).
  • Høgskolelektor ved Høgskolen i Oslo, førskolelærerutdanningen (2005 / 240 timer). Undervisning og veiledning på bachelornivå i tverrfaglige lærerteam i faget forming / kunst og håndverk med særlig fokus på estetiske- og tekniske utfordringer i forbindelse med to- og tredimensjonale materialer, og didaktisk tenkning i forhold til førskolelæreryrket.
  • Pedagogisk leder ved Holmlia ungdomsskole (Oslo) i tre måneder våren 2007 på 9. trinn i 100 % stilling. Underviste i fagene matematikk, naturfag og norsk.
  • Pedagogisk leder, kunst og håndverkslærer med kontaktlæreransvar ved Karlsrud skole (Oslo). I 2003–2004 var jeg kontaktlærer i 100 % fast stilling på mellomtrinnet (5.–7. trinn) for en trygghetsgruppe på 15 elever. Skolen praktiserte full aldersblanding, som gjorde at vi måtte samarbeid tett på tvers av fag og trinn. Ved siden av å være kunst og håndverkslærer, hadde jeg også hovedansvaret for norskopplæringen og var leder for Olweus' kjerneprogram mot mobbing og antisosial atferd. Fra 1. januar til 31. desember 2004 var jeg samlingsleder for tegnepreget forming ved skolen, og hadde ansvar for utstyr, kunst- og håndverksmateriell, samt veiledning av kolleger innenfor dette fagområdet. Mitt spesielle bidrag til lærerteamet var min ekspertise innen kreative, tverrfaglige og estetiske læringsprosesser, og jeg initierte og ledet en rekke kunstprosjekter og sanselig didaktiske designs. Eksempler inkluderer det tverrsektorielle prosjektet «Gøy med farger» (2003), hvor vi samarbeidet med Det internasjonale barnekunstmuseet som ekstern partner, og den tverrfaglige storylinen «Vi støper» (2004). I tillegg hadde jeg ansvar for danseopplæringen på prosjektdager ved skolen.

Emneord: Det digitale samfunn, DigiTech

Publikasjoner

  • Bjørnstad, Gunhild Brænne & Karlsen, Kristine Høeg (2024). Vi hadde litt ulik forståelse av tid – Forhandling og samarbeid om utviklingen av en kunsthendelse i dans for elever i skolen . Nordic Journal of Dance: practice, education and research. ISSN 1891-6708. 15(1), s. 4–19.
  • Bjørkvold, Tuva; Karlsen, Kristine Høeg & Krallinger, Kjersti Bartnæs (2024). Flerfaglig, tverrfaglig eller fagovergripende En studie av lærerstudenters argumentasjon på muntlig eksamen i begynneropplæring . Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 18(1). doi: 10.5617/adno.9901.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie & Karlsen, Kristine Høeg (2024). Educating Student Teachers for Interprofessional Collaboration through the Codesign of Cultural Heritage with the Use of Augmented Reality (AR) Technology. I Stigberg, Susanne Koch; Karlsen, Joakim & Müller, Nicholas H. (Red.), The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. International Academy, Research and Industry Association (IARIA). ISSN 978-1-68558-163-3. s. 56–61.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Karlsen, Joakim & Stigberg, Susanne Koch (2024). Transprofessional Course Design in Teacher Education. I Stigberg, Susanne Koch; Karlsen, Joakim & Müller, Nicholas H. (Red.), The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. International Academy, Research and Industry Association (IARIA). ISSN 978-1-68558-163-3. s. 49–55.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Karlsen, Joakim & Skregelid, Lisbet (2024). Facilitating Labs for Innovating Cross-sectorial Collaborations in Teacher Education. I Stigberg, Susanne Koch; Karlsen, Joakim & Müller, Nicholas H. (Red.), The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. International Academy, Research and Industry Association (IARIA). ISSN 978-1-68558-163-3. s. 22–29.
  • Karlsen, Joakim; Karlsen, Kristine Høeg & Husebye, Michelle (2024). Researching X-professional Collaborations through Co-design and Co-creation. I Stigberg, Susanne Koch; Karlsen, Joakim & Müller, Nicholas H. (Red.), The Seventeenth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. International Academy, Research and Industry Association (IARIA). ISSN 978-1-68558-163-3. s. 41–48.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, Margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Storyline og bærekraftig utvikling. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941. s. 25–53.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Et frø for framtiden: En case-narrativ om læreres profesjonsfelleskap. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941. s. 263–283.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Häggström, Margaretha (2023). Elevmedvirkende vurderingspraksis. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941. s. 235–262.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Omand, Carol (2023). En leken tilnærming til læring. I Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060965. s. 23–57.
  • Nielsen, Charlotte Svendler; Østern, Tone Pernille; Karlsen, Kristine Høeg; Anttila, Eeva & Martin, Rosemary Kate (2023). Troubling dance education from a Nordic policy perspective: A field with an interdisciplinary and cross-sectoral potential. Dance Articulated. 9(1), s. 11–30. doi: 10.5324/da.v9i1.5069. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne & Karlsen, Kristine Høeg (2023). An artful encounter with dance - empowering future teachers in cross-sectoral collaborations with the Cultural Schoolbag as the example. Dance Articulated. 9(1), s. 99–118. doi: 10.5324/da.v9i1.5068.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Nordahl Husebye, Birgitte & Brynildsen, Stine (2023). ’Det er jo dans, det her også…?’ – styrking av dans i kroppsøvingslærerutdanningen i tverrfaglige og tverrsektorielle profesjonsfellesskap. Dance Articulated. 9(1), s. 119–143. doi: 10.5324/da.v9i1.5057.
  • Devonas Hoffmann, Flavia & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Choreographic Infrastructuring for Design Things: A New Method for Participatory Design in Teacher Education. I Vlachokyriakos, Vasilis (Red.), Embracing Cosmologies: Expanding Worlds of Participatory Design, Proceedings of the 17th Participatory Design Conference . Association for Computing Machinery (ACM). ISSN 978-1-4503-9388-1. s. 230–240. doi: 10.1145/3536169.3537796. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Joakim & Karlsen, Kristine Høeg (2022). What good is it anyway? Professional dance artists legitimising their work for the Cultural Schoolbag in Norwegian schools. Research in Dance Education. ISSN 1464-7893. doi: 10.1080/14647893.2022.2094909. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (2020). Story-based Cross-Curricular Teaching and LearningA Systematic Mapping of the Research Literature on The Scottish Storyline Approach. I Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (Red.), Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3986-3. s. 393–432. doi: https:/doi.org/10.31244/9783830989868. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Kristine Høeg; Berggren, Stein Arnold; Ludvigsen, Ar & Næsje, Ragnhild Louise (2020). The Fairy-Tale Forest: Developing Pedagogical Content Knowledge for teaching Primary School Mathematics in The Scottish Storyline Approach. I Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (Red.), Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3986-3. s. 183–207. doi: https:/doi.org/10.31244/9783830989868. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Kristine Høeg; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Pilskog, Hanne Eik; Rasmussen, Adrian Kristinsønn & Halstvedt, Camilla Blikstad (2020). An Exploration of the “Mimetic Aspects” of Storyline Used as a Creative and Imaginative Approach to Teaching and Learning in Teacher Education. I Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (Red.), Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3986-3. s. 99–123. doi: %20https:/doi.org/10.31244/9783830989868. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Kristine Høeg; Remberg Høeg, Heidi & Høeg, Ellen (2020). Cooperative Learning: The Power of Positive Interdependence in Storyline. I Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (Red.), Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3986-3. s. 33–57. doi: https:/doi.org/10.31244/9783830989868. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (2020). Teaching through Stories: The Storyline Approach in Teacher Education. I Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (Red.), Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3986-3. s. 13–30. doi: https:/doi.org/10.31244/9783830989868. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Remberg Høeg, Heidi (2020). Magic in Movements! The art of teaching creative dance through the cultural schoolbag. I Nielsen, Charlotte Svendler & Burridge, Stephanie (Red.), Dancing Across Borders Perspectives on Dance, Young People and Change. Routledge. ISSN 9781003008569. s. 179–182. doi: https:/doi.org/10.4324/9781003008569.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2019). Kunstpedagogiske møter i lærerutdanningen: – en studie av lærerstudenters oppfatning av dansekunstprosjektet KROM på tvers i grunnskolelærerutdanningen. I Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (Red.), Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget. ISSN 9788215029979. s. 123–142.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Lockhart-Pedersen, Virginia (2019). Hva slags lærer vil du bli’a? Grunnskolelærer-studenters opplevelse med Storyline som metode i lærerutdanningen. I Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (Red.), Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget. ISSN 9788215029979. s. 45–75.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2019). Akkurat som det går opp et lys for dem!: Å skape glede, engasjement og utforskertrang gjennom gode tilbakemeldinger sett fra lærerutdannerens ståsted. I Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (Red.), Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget. ISSN 9788215029979. s. 281–298.
  • Sørmo, Dag; Jensen, Roald; Hoff-Jenssen, Reidun & Karlsen, Kristine Høeg (2018). Teachers' professional knowledge. A critical analysis of newly qualified teachers' experiences, knowledge and roles - do they matter: for whom and for what? I Dorczak, Roman (Red.), Leading and Managing for Development. Jagiellonian University Institute of Public Affairs. ISSN 9788365688231.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2018). “…but, it’s really grown on me, Storyline, as practical as it has been’: A critical inquiry of student teachers’ experiences of The Scottish Storyline Approach in teacher education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. ISSN 0742-051X. 77, s. 150–159. doi: 10.1016/j.tate.2018.09.017. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISBN 9788215060941. 289 s.
  • Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring. Universitetsforlaget. ISBN 9788215060965. 226 s.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (2020). Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISBN 978-3-8309-3986-3. 444 s.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2019). Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget. ISBN 9788215029979.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bjørnstad, Gunhild Brænne & Karlsen, Kristine Høeg (2024). We had different understandings of time - codesign and negotiation of an artful encounter for children in schools.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie & Karlsen, Kristine Høeg (2024). Lærerstudenten som aktiv deltakende i sam-skaping og undervisning av kulturarv.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie & Karlsen, Kristine Høeg (2024). Educating Student Teachers for Interprofessional Collaboration through Co-design of Cultural Heritage with the Use of AR Technology .
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne & Karlsen, Kristine Høeg (2024). From motion to pedagogy – Dance as a catalyst for empowering future teachers in cross-sector collaborations .
  • Østern, Tone Pernille; Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2023). Editorial. The hard, but rewarding, work of collaborating across sectors - dance in cross-sectoral educational collaborations. Dance Articulated. 9(1), s. 2–10. doi: 10.5324/da.v9i1.5596.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2023). Kultur er viktig for barn. [TV]. NRK TV – NRK1. .
  • Karlsen, Kristine Høeg (2023). Kultur er viktigere for barn enn folk tror. [Radio]. NRK Radio – P1 Østfold.
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Vi er alltid der som støtte: Lærerstudenters erfaringer med kunstmøter i utdanningen.
  • Bjørnstad, Gunhild Brænne; Karlsen, Kristine Høeg & Glomsrød, Anne-Lene Løvig (2023). Vi er alltid der som støtte: Lærerstudenters erfaringer med kunstmøter i utdanningen.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Karlsen, Kristine Høeg; Häggström, Margaretha & Berggren, Stein Arnold (2023). Forskning på undervisning og pedagogisk praksis. Storyline som tverrfaglig undervisning i lærerutdanningen.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Jensen, Magne Skibsted (2023). Grunnskulelærarstudentar som brubyggjarar i samfunnet. [Internett]. Høgskolen i Østfold.
  • Nordahl Husebye, Birgitte; Hansen, Jessica Pedersen Belisle; Brynildsen, Stine & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Setting the stage and shooting the action – Physical education teacher education students’ use of tablets in creative dance processes.
  • Øysæd, Bente Rom; Skiftun, Åse Paulse & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Lenge leve jorda og vi som bor på den:En storyline om en aktiv miljøgruppe. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941. s. 125–141.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) (2023). Den mystiske lukten: En storyline om et norsk elvedeltasamfunn. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941. s. 159–177.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) (2023). Velkommen til ditt fremtidige smarthus: En storyline om elbedriften Grønn Strøm AS. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941.
  • Høeg, Ellen Johanne & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Jeg vil bygge meg en gård: En her-og-nå storyline om livet på en bondegård. I Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060965. s. 89–108.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Høeg, Ellen Johanne & Motzfeldt, Gitte Cecilie (2023). Det var en gang et menneske: en historisk storyline om steinaldertiden i Norge . I Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060965. s. 109–133.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Høeg, Ellen Johanne (2023). Mette Newths Lille Skrekk: En litterær storyline om følelser og vennskap. I Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060965.
  • Larsen, Atle Wester & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Halden-familie i USA: – Gjør sterke inntrykk å se folk leve på gata i et så rikt land. [Avis]. Halden, Norge.
  • Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg; Jacobsen, Adrian Kristinsønn; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad (2022). Kan "The Sustainability Consciousness Questionnaire" brukes i en norsk lærerutdanningskontekst, og er den nyttig for Storyline? .
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Karlsen, Kristine Høeg; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Pilskog, Hanne Eik & Halstvedt, Camilla Blikstad [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2022). Professional Development _ Storyline in Teacher education .
  • Sandbraaten, Trine Olivia; Johansen, Ann-Kristin & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Stadig flere eksterne aktører tilbyr aktiviteter på timeplanen. [Internett]. Høgskolen i Østfold.
  • Glanville, Marte & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Den kulturelle skolesekken inn i lærerutdanningen. [Internett]. Kulturtanken.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2022). The Norwegian Educational system in the light of pARTicPED.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2022). How to empowering student teachers for cross-sectorial collaborations with The Norwegian Cultural Schoolbag as case?
  • Devonas Hoffmann, Flavia & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Paper Presentation: Choreographic Infrastructuring for Design Things. A New Method for Participatory Design in Teacher Education.
  • Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Matematikk og norsk gjennom eventyr. Utdanningsnytt.no.
  • Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Matematikk og norsk gjennom eventyr. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. s. 68–74.
  • Høeg, Heidi Remberg; Karlsen, Kristine Høeg & Høeg, Ellen Johanne (2022). Cooperative learning in Teacher Education: A framework for experiencing high-quality group working in Storyline.
  • Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg; Jacobsen, Adrian Kristinsønn; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad (2022). Can the Sustainability Consciousness Questionnaire be used in a Norwegian teacher education context, and is it useful for The Storyline Approach? .
  • Næsje, Ragnhild Louise; Halstvedt, Camilla Blikstad; Berggren, Stein Arnold; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Storyline in Early Primary Education focusing on the interdisciplinary topic health and lifeskills- through the Storyline The Alphabet Island.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Halstvedt, Camilla Blikstad; Pilskog, Hanne Eik & Jacobsen, Adrian Kristinsønn (2022). An exploration of the mimetic aspects of Storyline used as a cross-curricular and creative approach to teaching and learning in Teacher Education.
  • Næsje, Ragnhild Louise & Karlsen, Kristine Høeg (2021). Lærerstudenters erfaringer med bruk av den tverrfaglige undervisningsmetoden storyline i begynneropplæringen i norsk.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2021). Lærerstudenters deltakelse i kunst-hendelser: et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Østfold, Høyskolen for dansekunst og Den kulturelleskolesekken Viken.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2021). NRF-prosjektet pARTiciPED.
  • Karlsen, Joakim & Karlsen, Kristine Høeg (2021). PARTiciPED - Empowering student teachers for cross-sectorial collaborations with The Cultural Schoolbag (TCS) in Norwegian Schools.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2021). SY-OM: Storyline for lærere i videregående skole med fokus på det tverraglige teamet bærekraftig utvikling.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2021). Storyline i videregående skole: å gjennomføre tverrfaglig undervisning på elektrofag.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2021). Fremtidens lærere: Å tilrettelegge for estetiske læringsprosesser i grunnskolelærerutdanningene.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (2021). Eksterne forskningsmidler til Høgskolen i Østfolds Storyline-miljø. [Internett]. Høgskolen i Østfold - Avdeling for lærerutdanning.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2020). Teaching towards sustainability through Storyline: A systematic review with focus on theoretical concepts, research evidence and recommendations for future inquiry.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim (2020). Full uttelling fra Forskningsrådet: Millionprosjekt skal utvikle Den Kulturelle Skolesekken. [Internett]. Høgskolen i Østfold.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim (2020). Kristine (44) og Joakim (47) har fått 20 millioner kroner til et helt spesielt prosjekt. [Avis]. Halden Arbeiderblad.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2020). Storstilt forskningsprosjekt om skole og DKS. [Internett]. Kulturtanken.
  • Hafnor, Johannes; Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2020). Den kulturelle skolesekken Viken hos lærerstudentene. [Internett]. Den Kulturelle Skolesekken Viken.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2020). Ny bok om Storyline Høgskolen i Østfold er med på å løfte skaperglede og tverrfaglighet i en internasjonal antologi om Storyline, hvor flere ansatte fra Avdeling for lærerutdanning medvirker. [Internett]. Høgskolen i Østfold.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim (2020). Full uttelling fra Forskningsrådet: Millionprosjekt skal utvikle Den Kulturelle Skolesekken. Prosjektet pARTiciPED, med Kristine Høeg Karlsen og Joakim Karlsen i spissen, har fått tildelt 20 millioner kroner for å styrke samarbeidet mellom kultur- og skolesektoren i Den Kulturelle Skolesekken . [Internett]. Høgskolen i Østfold.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Karlsen, Joakim (2020). Kristine (44) og Joakim (47) har fått 20 millioner kroner til et helt spesielt prosjekt . [Avis]. Halden arbeiderblad.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2020). Storstilt forskningsprosjekt om skole og DKS. Kristine Høeg Karlsen skal lede forskningsprosjektet pARTiciPED, hvor målet er å styrke samarbeidet mellom skole og DKS. [Internett]. Kulturtanken.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Høeg, Ellen Johanne (2020). Storyline & fagfornyelsen - en tverrfaglig metode i skolen: hva, hvordan og hvorfor?
  • Ludvigsen, Ar; Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise & Karlsen, Kristine Høeg (2020). Narratives as a gateway to interdisciplinarity in Teacher Education.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Skregelid, Lisbet & Holdhus, Kari Mette (2020). Styrking av praktisk og estetisk innhold i skolen: Velment, men uforpliktende strategi. Utdanningsnytt.no.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Næsje, Ragnhild Louise; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Bjørnstad, Gunhild Brænne [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2019). Storyline - som et eksempel på tverrfaglig og studentaktiv læringsform.
  • Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg; Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Halstvedt, Camilla Blikstad & Motzfeldt, Gitte Cecilie (2019). Et bærekraftig elvedelta: Storyline som metode i lærerutdanningen?
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Rasmussen, Adrian Kristinsønn & Halstvedt, Camilla Blikstad (2019). Storyline i MAGLU 5-10, tverrfaglig undervisning og forskning:"An exploration of the ‘mimetic’ aspects of Storyline used as a cross-curricular and creative approach to teaching and learning in Teacher Education".
  • Ludvigsen, Ar; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Pilskog, Hanne Eik; Karlsen, Kristine Høeg & Rasmussen, Adrian Kristinsønn (2019). Storyline - en tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling.
  • Motzfeldt, Gitte Cecilie; Karlsen, Kristine Høeg; Rasmussen, Adrian Kristinsønn; Pilskog, Hanne Eik & Ludvigsen, Ar (2019). Storyline - tverrfaglig og utforskende undervisning om bærekraftig utvikling.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Hafnor, Johannes & Myhre, Camilla Merete (2019). The Art of Teaching Creative Dance through the Cultural Schoolbag .
  • Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne; Nesse, Carolline Wahlström; Myhre, Camilla Merete & Hafnor, Johannes (2019). The Cultural Schoolbag in Teacher Education: A theoretical framework on how to integrate artistic activities provided by DKS in the teacher’s pedagogical practice .
  • Rustad, Hilde; Langnes, Tonje Fjogstad; Karlsen, Kristine Høeg; Ørbæk, Trine & Fretland, Reidun Nerhus (2019). Dans og kroppsøvingsutdanninger – hva gjøres hvor og hvordan?
  • Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad (2019). Hvordan lykkes med Storyline som en tverrfaglig og kreativ undervisningsmetode.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (2019). Storyline: Hvorfor Storyline i fremmedspråklæring?
  • Næsje, Ragnhild Louise; Remberg Høeg, Heidi & Karlsen, Kristine Høeg (2019). Inn i fortellingen, ut i det kreative – En kvalitativ studie av læreres tilbakemeldingspraksis i kreativ skriving i begynneropplæringen i norsk .
  • Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise; Ludvigsen, Ar & Karlsen, Kristine Høeg (2019). Fantasy meets math.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2019). Antologiens overordnede tema og innhold. I Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (Red.), Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget. ISSN 9788215029979.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Høeg, Ellen (2018). Teachers-in-team: Promoting innovation and creativity through The Storyline Approach in Norwegian Teacher Education.
  • Karlsen, Kristine Høeg (2018). Status samarbeid mellom DKS og lærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:21 - Sist endret 14. juni 2024 13:57