-
Larsen, Ann Sofi; Johannesen, Nina & Ulla, Bente
(2024).
Undervisningsmetodologi i barnehagepedagogikk og småbarnsvitenskap. .
-
Ulla, Bente; Larsen, Ann Sofi & Johannesen, Nina
(2022).
Livsmestring og psyko-sosialt arbeid
-fra barnehagepedagogiske og småbarnsvitenskapelige tilnærminger.
-
Dybvikstrand, Trine Sofie & Johannesen, Nina
(2018).
Young children arts and aesthetics.
-
Østli, Marianne & Johannesen, Nina
(2018).
Å sette forskjelligheter i spill.
-
Sandvik, Ninni; Ulla, Bente; Johannesen, Nina; Larsen, Ann Sofi & Nyhus, Mette Røe
(2018).
Slipp grepet, ikke ansvaret: kooperative læringsprosesser.
-
Anker, Trine; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen & Afdal, Geir
(2016).
Et språk for etikk: Læreres profesjonsetiske forståelser og praksis.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
p. 64–67.
-
Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir; Anker, Trine; Johannesen, Nina & Schjetne, Espen
(2016).
Læreres profesjonsetikk i fokus.
Prismet.
ISSN 0032-8847.
67(2),
p. 87–91.
Show summary
Prismet - Refleksjon
-
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Anker, Trine & Afdal, Geir
(2016).
Profesjonsetisk refleksjon i barnehagen.
Første steg.
ISSN 1504-1891.
p. 60–62.
-
Ulla, Bente; Sandvik, Ninni; Larsen, Ann Sofi; Nyhus, Mette Røe & Johannesen, Nina
(2015).
The tyranny of good intentions: Unspoken imperatives of marginalization.
-
Sandvik, Ninni; Ulla, Bente; Johannesen, Nina; Nyhus, Mette Røe & Larsen, Ann Sofi
(2013).
Education through cooperative Learning, thinking with theory.
-
Sandvik, Ninni Elisabeth & Johannesen, Nina
(2013).
Små barn og barnehagen.
-
Sandvik, Ninni Elisabeth & Johannesen, Nina
(2012).
Å tenke med filosofi.
-
Johannesen, Nina; Kolle, Tonje; Larsen, Ann Sofi; Sandvik, Ninni & Ulla, Bente
(2009).
Gode hensikter er ikke nok.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
ISSN 0804-3116.
-
Johannesen, Nina & Sandvik, Ninni
(2009).
Små barn og medvirkning.
-
Johannesen, Nina & Sandvik, Ninni
(2009).
Små barn og medvirkning.
-
Sandvik, Ninni & Johannesen, Nina
(2007).
De yngste barna i barnehagen.
-
Sandvik, Ninni & Johannesen, Nina
(2007).
små barn i barnehagen.
-
Johannesen, Nina
(2006).
Challenging the discoues of control.
-
Johannesen, Nina
(2005).
Reconceptualizing the non-verbal; understandings of the language of the youngest children in Early Childhood Education and care in contemporary Norway.
-
Johannesen, Nina
(2004).
Reconceptualizing the understanding of the youngest children and their identities in Early Childhood Education-settings in contemporary Norway.
-
Johannesen, Nina
(2003).
Crossing borders between verbal and non-verbal language.
-
Johannesen, Nina
(2015).
Medvirkning som tiltale. Møter med små barns uttrykk, pedagogers tenkning og tekster av Emmanuel Levinas.
Universitetet i Stavanger.
-