Trude Skogsberg

English version of this page Fakultet for lærerutdanninger og språk
Bilde av Trude Skogsberg
English version of this page Stilling
Stipendiat
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
-

Faglige interesser

  • De yngste barna i barnehagen
  • Medvirkning
  • Pedagogisk ledelse
  • Etisk refleksjon

Undervisning

  • Trinnkoordinator for 1 trinn heltid og deltid
  • Barns utvikling, lek og læring (BULL1)
  • Samfunn, religion, livssyn og etikk (SRLE)
  • Bacheloroppgave (BA)

Utviklingsprosjekter med praksifeltet

Deltar i ulike utviklingsprosesser knyttet til Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling (ReKomp), og Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.

Bakgrunn

2018     Master i barnehagepedagogikk og småbarnsvitenskap (0-3 år)

1998     Førskolelærer, Høgskolen i Alta

Har jobbet som assistent, pedagogisk leder og styrer i barnehager. Begynte ved Høgskolen i Østfold som høgskolelektor august 2021.

Publikasjoner

  • Skogsberg, Trude (2024). Response-ability: Collaborative explorations and creative approaches to digital technology in Early Childhood Education and Care.
  • Skogsberg, Trude (2023). Undervisning og forskning i praksisfeltet.
  • Skogsberg, Trude; Lunde, Merete Ellen & Lund, Beate (2023). Hva innebærer det å være en profesjonell barnehagelærer?
  • Skogsberg, Trude (2023). An ethical and aesthetic approach to children, digital tools, pedagogy, and research. .
  • Belseth, Kjartan & Skogsberg, Trude (2022). Barnehagelærerutdanningen ved Høgskolen i Østfold - Oppbygging og innhold .
  • Skogsberg, Trude (2016). Barnehagelærerens metodefrihet: en forutsetning for barns medvirkning. Barnehagefolk. ISSN 1500-6905. 33(4), s. 80–84.
  • Belseth, Kjartan Andersen & Skogsberg, Trude (2016). Regjeringens manglende kompetanse. Barnehagefolk. ISSN 1500-6905. 33(2), s. 79–80.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 3. aug. 2021 13:50 - Sist endret 4. aug. 2023 07:54