Virginia Jean Lockhart-Pedersen

English version of this page Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen
Bilde av Virginia Jean Lockhart-Pedersen
English version of this page Stilling
Førstelektor
Kontakt
+4791831849
+4791831849
Studiested
Halden
Kontornr.
G1-054

Faglige interesser

  • Engelsk didaktikk og lærerutdanning 
  • Tverrfaglige undervisning og læring
  • Universell design for læring for en inkluderende språkopplæring
  • Performative pedagogikk, Storyline, og multisensorisk tilnærming til undervisning og læring
  • Multimodale tekster og spill i språkopplæring 

Undervisning og Utviklingsarbeid

  • Desentralisert ordning for kompetanseutvikling i skolen (DEKOMP)
  • Utvikling av Storyline som en tverrfaglig tilnærming 
  • Profesjonsutvikling og universell design for læring
  • Underviser på grunnskole lærerutdanning 1-7 og 5-10 
  • Har undervist på Kompetanse for Kvalitet (KfK), engelsk for lærere 

Bakgrunn

  • Master i  Spesialpedagogikk , Universitet i Stavanger: Reading and writing difficulties in English as a foreign language
  • BA in English, Liberal Arts, Teacher Education: Oregon State University, USA
  • Videreutdanning i flerkulturell pedagogikk, kroppsøving, og spansk  

 

Emneord: English, Universal Design for Learning, Performative Pedagogy, Teacher Education

Publikasjoner

  • Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) & Karlsen, Kristine Høeg (2023). Et frø for framtiden: En case-narrativ om læreres profesjonsfelleskap. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941. s. 263–283.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2022). “If only they could …”. Lower secondary teachers’ perceptions of desired writing competences in English as an additional language. I Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Red.), Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-06093-4. s. 80–95.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (2020). Story-based Cross-Curricular Teaching and LearningA Systematic Mapping of the Research Literature on The Scottish Storyline Approach. I Karlsen, Kristine Høeg & Häggström, Margaretha (Red.), Teaching through Stories: Renewing the Scottish Storyline Approach in Teacher Education . Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3986-3. s. 393–432. doi: https:/doi.org/10.31244/9783830989868. Fulltekst i vitenarkiv
  • Karlsen, Kristine Høeg; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Lockhart-Pedersen, Virginia (2019). Hva slags lærer vil du bli’a? Grunnskolelærer-studenters opplevelse med Storyline som metode i lærerutdanningen. I Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (Red.), Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget. ISSN 9788215029979. s. 45–75.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia & Bjørnstad, Gunhild Brænne (2018). “…but, it’s really grown on me, Storyline, as practical as it has been’: A critical inquiry of student teachers’ experiences of The Scottish Storyline Approach in teacher education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. ISSN 0742-051X. 77, s. 150–159. doi: 10.1016/j.tate.2018.09.017. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Nordbakke, Monica; Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini); Tangen, Steffen; Glomsrød, Anne-Lene Løvig & Knudsen, Espen Syvderud (2024). Jeg vil gjøre dette igjen! (elev 7. trinn) - Når vi utforsker nye læringsareanaer sammen .
  • Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) (2023). ERASMUS+ Education for resilience and sustainability.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) & Eng, Sudha Menon (2023). Drama and Language Learning exploring identity through physical movement.
  • Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) (2023). Bokstavøya. I Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060965. s. 159–174.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) (2023). Den mystiske lukten: En storyline om et norsk elvedeltasamfunn. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941. s. 159–177.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) (2023). Velkommen til ditt fremtidige smarthus: En storyline om elbedriften Grønn Strøm AS. I Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Red.), Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft. Universitetsforlaget. ISSN 9788215060941.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) & Henriksen, Anne Glosli (2022). Storyline og inkluderende praksis. [Internett]. HiØ Halden, Norway.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2022). Linking Democracy and Cooperative Learning.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2022). Storyline utvikling for personalet_Hvordan bygger vi inn karakterene i story'en? .
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2022). “If only they could ...” – Lower Secondary Teachers’ Perceptions of Desired Writing Competences in English as an Additional Language .
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Henriksson, Ann-Catherine & Häggström, Margaretha (2022). Storyline Research_Past-Present-Future.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Karlsen, Kristine Høeg; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Pilskog, Hanne Eik & Halstvedt, Camilla Blikstad [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2022). Professional Development _ Storyline in Teacher education .
  • Næsje, Ragnhild Louise; Halstvedt, Camilla Blikstad; Berggren, Stein Arnold; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean & Karlsen, Kristine Høeg (2022). Storyline in Early Primary Education focusing on the interdisciplinary topic health and lifeskills- through the Storyline The Alphabet Island.
  • Häggström, Margaretha & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2021). Storyline: En narrativ metod för multimodal språkutveckling, på plats såväl som online.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean & Häggström, Margaretha (2021). Online Storyline_Oral activities.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2021). Hva er Storyline? og Storyline i språkopplæring .
  • Nordbakke, Monica & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2021). Erfaring fra Dekomp-arbeid.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2021). SY-OM: Storyline for lærere i videregående skole med fokus på det tverraglige teamet bærekraftig utvikling.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2021). Storyline i videregående skole: å gjennomføre tverrfaglig undervisning på elektrofag.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (2021). Eksterne forskningsmidler til Høgskolen i Østfolds Storyline-miljø. [Internett]. Høgskolen i Østfold - Avdeling for lærerutdanning.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2020). Teaching towards sustainability through Storyline: A systematic review with focus on theoretical concepts, research evidence and recommendations for future inquiry.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia Jean (2020). Developing writing skills in English_a genre pedagogical approach grades 3-4.
  • Nordbakke, Monica & Lockhart-Pedersen, Virginia (2020). Erfaringer fra en Dekomp-skole.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Næsje, Ragnhild Louise; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Bjørnstad, Gunhild Brænne [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2019). Storyline - som et eksempel på tverrfaglig og studentaktiv læringsform.
  • Ellefsen, Lasse; Lockhart-Pedersen, Virginia; Mellegård, Ingebjørg Merete & Staksrud, Kathrine (2019). Digitale fortellinger i engelskfaget. I Baltzersen, Rolf K (Red.), Digitale fortellinger i skolen. Pressbooks (e-bokversjonen). ISSN 978-82-93356-14-1.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad (2019). Hvordan lykkes med Storyline som en tverrfaglig og kreativ undervisningsmetode.
  • Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (2019). Storyline: Hvorfor Storyline i fremmedspråklæring?
  • Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Høeg, Ellen (2018). Teachers-in-team: Promoting innovation and creativity through The Storyline Approach in Norwegian Teacher Education.
  • Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Høeg, Ellen (2018). Facilitating creative and cross-curriculum learning in teacher education through The Storyline Approach.
  • Lockhart-Pedersen, Virginia (2012). Reading and writing difficulties in English as a foreign language. Høyskolen i Østfold.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 11. okt. 2018 12:58 - Sist endret 16. mai 2024 09:30