-
Nordbakke, Monica; Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini); Tangen, Steffen; Glomsrød, Anne-Lene Løvig & Knudsen, Espen Syvderud
(2024).
Jeg vil gjøre dette igjen! (elev 7. trinn)
- Når vi utforsker nye læringsareanaer sammen
.
Show summary
Bli med på vår reise, jorda rundt, ut i skogen, og inn i mørket. Opplev engasjementet og læringen som skjer. Vi utfordrer tradisjonelle læringsarenaer og læringssituasjoner, og jobber for en aktiv og variert hverdag, hvor lek har en sentral posisjon for spontane opplevelser og gode læringsøyeblikk.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini)
(2023).
ERASMUS+ Education for resilience and sustainability.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) & Eng, Sudha Menon
(2023).
Drama and Language Learning exploring identity through physical movement.
-
Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini)
(2023).
Bokstavøya.
In Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060965.
p. 159–174.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini)
(2023).
Den mystiske lukten: En storyline om et norsk elvedeltasamfunn.
In Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060941.
p. 159–177.
Show summary
Jeg har egentlig lært ganske mye [...] om hva som faktisk må skje for at samfunnet skal bli mer bærekraftig. For jeg har tenkt at jeg forsøpler ikke, og jeg tar buss, men det må mer til. Jeg har ikke skjønt hvor på «bærtur» vi har vært. [Gjennom å delta i denne storylinen har] jeg har fått en dypere forståelse for hvor viktig det er at det faktisk skjer noe og hvor viktig det er at vi blir bærekraftige, helst i går (lærerstudent)
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini)
(2023).
Velkommen til ditt fremtidige smarthus: En storyline om elbedriften Grønn Strøm AS.
In Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Häggström, Margaretha; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg (Ed.),
Storyline i ungdomsskolen og i videregående opplæring: En pluralistisk og kritisk tilnærming til bærekraft.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060941.
Show summary
En pandemi har ført til en enorm etterspørsel etter håndverkstjenester. Folk tilbringer mer tid hjemme og bruker penger på å pusse opp boligene sine. ElektrikerbedriftenGrønn Strøm AS har derfor hatt gode dager. Sjefen for bedriften er imidlertid bekymret for å kunne levere alle tjenestene som er bestilt av kundene, og setter i gang en rekrutteringsprosess for å kunne møte behovet. I storylinen følger vi de ansatte og nylig rekrutterte gjennom et spennende men turbulent år. De får tildelt et stort anbud og får bygge et smarthus. De opplever en skummel elektrisk ulykke i Drammen skiheis. I tillegg blir de utsatt for et dataangrep som setter bedriften og deres kunder i fare. Til slutt, når alt ser ut til å ordne seg, står økokrim på døren.Det ryktes at sjefen erinnblandet i underslag, men kan det stemme?
-
Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini) & Henriksen, Anne Glosli
(2022).
Storyline og inkluderende praksis.
[Internet].
HiØ Halden, Norway.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2022).
Linking Democracy and Cooperative Learning.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2022).
Storyline utvikling for personalet_Hvordan bygger vi inn karakterene i story'en? .
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2022).
“If only they could ...” – Lower Secondary Teachers’ Perceptions of Desired Writing Competences in English as an Additional Language .
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Henriksson, Ann-Catherine & Häggström, Margaretha
(2022).
Storyline Research_Past-Present-Future.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Karlsen, Kristine Høeg; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Pilskog, Hanne Eik & Halstvedt, Camilla Blikstad
[Show all 7 contributors for this article]
(2022).
Professional Development _ Storyline in Teacher education .
-
Næsje, Ragnhild Louise; Halstvedt, Camilla Blikstad; Berggren, Stein Arnold; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Storyline in Early Primary Education focusing on the interdisciplinary topic health and lifeskills- through the Storyline The Alphabet Island.
-
Häggström, Margaretha & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2021).
Storyline: En narrativ metod för
multimodal språkutveckling, på plats
såväl som online.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean & Häggström, Margaretha
(2021).
Online Storyline_Oral activities.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2021).
Hva er Storyline? og Storyline i språkopplæring .
-
Nordbakke, Monica & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2021).
Erfaring fra Dekomp-arbeid.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2021).
SY-OM: Storyline for lærere i videregående skole med fokus på det tverraglige teamet bærekraftig utvikling.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2021).
Storyline i videregående skole: å gjennomføre tverrfaglig undervisning på elektrofag.
-
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2020).
Teaching towards sustainability through Storyline: A systematic review with focus on theoretical concepts, research evidence and recommendations for future inquiry.
-
Lockhart-Pedersen, Virginia Jean
(2020).
Developing writing skills in English_a genre pedagogical approach grades 3-4.
-
Nordbakke, Monica & Lockhart-Pedersen, Virginia
(2020).
Erfaringer fra en Dekomp-skole.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Næsje, Ragnhild Louise; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Bjørnstad, Gunhild Brænne
[Show all 10 contributors for this article]
(2019).
Storyline - som et eksempel på tverrfaglig og studentaktiv læringsform.
-
Ellefsen, Lasse; Lockhart-Pedersen, Virginia; Mellegård, Ingebjørg Merete & Staksrud, Kathrine
(2019).
Digitale fortellinger i engelskfaget.
In Baltzersen, Rolf K (Eds.),
Digitale fortellinger i skolen.
Pressbooks (e-bokversjonen).
ISSN 978-82-93356-14-1.
Show summary
Dette er en e-bok. I den første delen av boken som heter “Digitale fortellinger” blir digitale fortellinger som sjanger plassert inn i en historisk og samfunnsmessig kontekst. I de øvrige kapitlene i denne delen blir den pedagogiske bruken diskutert. Hele del II av boken inneholder praktiske tips og eksempler på hvordan man kan bruke digitale fortellinger i ulike fag.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Halstvedt, Camilla Blikstad
(2019).
Hvordan lykkes med Storyline som en tverrfaglig og kreativ undervisningsmetode.
-
Karlsen, Kristine Høeg & Lockhart-Pedersen, Virginia
(2019).
Storyline: Hvorfor Storyline i fremmedspråklæring?
-
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Høeg, Ellen
(2018).
Teachers-in-team: Promoting innovation and creativity through The Storyline Approach in Norwegian Teacher Education.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Lockhart-Pedersen, Virginia; Bjørnstad, Gunhild Brænne & Høeg, Ellen
(2018).
Facilitating creative and cross-curriculum learning in teacher education through The Storyline Approach.
-