Språk i opplæringen - nye temaområder

Forskningssatsinga Språk i opplæringen er nå delt inn i tre temaområder - med hver sine temaledere.

Oppslag i engelsk ordbok av ordet literature.

Kilde: Colourbox

 

En del har skjedd i forskningsprogrammet Språk i opplæringen siden forrige blogginnlegg, bl.a. har styringsgruppa blitt utvidet, og forskningsfeltet er blitt delt inn i tre temaområder. I lys av denne nye organiseringen av programmet er det også nedsatt en vitenskapelig ledergruppe som består av Ida Larsson (vitenskapelig leder), Arnstein Hjelde, de tre temalederne (se under) og Øyvind Gjems Fjeldbu som administrativ støtteperson i arbeidet. 

De tre temaområdene, som vil utvikles videre i dialog med forskningsmiljøene innen språk, er:

Les gjerne overordnede beskrivelser av temaene ved å klikke på lenkene. 

HiØs satsing på språk er brei og et samarbeid mellom LU, ØSS og Fremmedspråkssenteret. Selve forskningsprogrammet er dermed én av arbeidspakkene i denne satsinga. En annen arbeidspakke fokuserer på arbeidet med å styrke en søknad om å opprette et Senter for fremragende utdanning innen språk ved HiØ. Den tredje arbeidspakken jobber med å utvikle HiØ som nasjonal tilbyder av fremmedspråk i GLU (tysk, fransk og spansk). 

Mye vil skje i tida framover, så følg med på nettsidene og i denne bloggen. Men første milepæl er å sende inn søknader til NFRs søknadsfrister i februar!

Av Øyvind Gjems Fjeldbu
Publisert 28. jan. 2021 13:56 - Sist endret 12. aug. 2022 11:06
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere

 

Om bloggen

Praktisk for forskere. 

Informasjon fra Forskningsenheten.