Åshild Søfteland

English version of this page Institutt for språk, litteratur og kultur
English version of this page Stilling
Førsteamanuensis
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
F1-088

Faglege interesser

Forskar i nordisk språkvitskap og norskdidaktikk, bl.a.

  • Pragmatiske, semantiske og syntaktiske analysar av norsk/nordisk talespråk (spontantale, korpuslingvistikk)
  • Andrespråksutvikling
  • Nedarvingsspråk (amerikanorsk)
  • Grammatikkdidaktikk og talemålsdidaktikk

Svært engasjert i forsking på og undervisning i språkleg variasjon og endring av alle slag – og for norsk og nordistikk som kunnskaps- og danningsfag.

Undervisning

Underviser i norsk/nordisk i Grunnskulelærarutdanning 1–7 og 5–10, Norsk årsstudium, påbyggingsstudium og Master i norsk i skolen. Med hovudvekt på desse fagområda:

  • Dialektologi, språkhistorie og norrønt
  • Nordiske språk og fleirspråklegheit
  • Nynorskopplæring
  • Grammatikkdidaktikk og talemålsdidaktikk

Bakgrunn

Prosjektleiar v/HiØ for ALAN – Adult acquisition of Norwegian as a second language (NFR, hovudansvarleg Ann-Kristin Gujord, UiB), om den første andrespråksutviklinga hos flyktningar og immigrantar med låg utdanning frå heimlandet – i grammatikk, pragmatikk og ordforråd. (2021–2025)

Postdoktor/affiliert prosjektdeltakar i NOT – The meaning and function of Norwegian tags (NFR, leidd av Kaja Borthen, NTNU), om pragmatiske partiklar i norske dialektar. (2014–2017)

Doktorgrad frå Universitetet i Oslo (2014): Utbrytingskonstruksjonen i norsk spontantale (lenke til pdf). Pragmatiske, semantiske og syntaktiske analysar av utbryting og andre konstruksjonar med 'det' som subjekt, basert på samtaler frå Nordisk dialektkorpus og NoTa-Oslo (tilknytta Tekstlaboratoriet v/Janne Bondi Johannessen).

Verv

Leiar for temaområdet Språkkompetanser innanfor det strategiske forskingsprogrammet ELLA – Education, Literature Language (HiØ)

Leiar i Norskseksjonen (HiØ) 2016–2021

Nestleiar i Avdelingsstyret på Avdeling for lærarutdanning (HiØ) 2017–2021

Leiar i Nasjonalt fagråd for nordisk språk og litteratur i 2018 og 2019

Leiar for satsingsområdet språkdidaktikk innanfor SKuL (HiØ) i 2017 og 2018 (m/Camilla Bjørke)

Prosjekter

Emneord: Grammatikkdidaktikk, Andrespråk, Dialektvariasjon, Pragmatikk, Syntaks

Publikasjoner

  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Søfteland, Åshild & Emilsen, Linda Evenstad (2023). Å forske på språkutviklinga hos innlærere med begrensa skolebakgrunn – metodiske valg og problemstillinger. Nordand : nordisk tidsskrift for andrespråksforskning. ISSN 0809-9227. 18(2), s. 125–139. doi: 10.18261/nordand.18.2.4.
  • Hagemann, Kristin & Søfteland, Åshild (2023). Et tverrspråklig perspektiv som utgangspunkt for konseptuell grammatikkundervisning i språkfag. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 17(4). doi: 10.5617/adno.9844.
  • Søfteland, Åshild & Hagemann, Kristin (2023). Den indre språkkjensla og talespråkleg variasjon som utgangspunkt for grunnleggande grammatikkundervisning . ELLA – Education, Literature, Language – Utdanning, litteratur, språk. ISSN 2704-0968. 1(1). doi: 10.58215/ella.8.
  • Putnam, Michael & Søfteland, Åshild (2022). When covert modality sneaks into your grammar: wh-infinitives in American Norwegian. Second Language Research. ISSN 0267-6583. s. 1–24. doi: 10.1177/02676583221103741.
  • Søfteland, Åshild; Putnam, Michael T. & Hjelde, Arnstein (2021). Variation in Infinitive Markers in American Norwegian. I Hjelde, Arnstein & Søfteland, Åshild (Red.), Selected Proceedings of the 10th Workshop on Immigrant Languages in the Americas (WILA 10). Cascadilla Press. ISSN 978-1-57473-478-2. s. 60–68. Fulltekst i vitenarkiv
  • Søfteland, Åshild & Hjelde, Arnstein (2021). 'Ein må tenke seg om, ser du veit du, kva ord ein skal bruke.' Pragmatiske partiklar i amerikanorsk. I Hagen, Kristin; Kristoffersen, Gjert; Vangsnes, Øystein Alexander & Åfarli, Tor Anders (Red.), Språk i arkiva. Ny forsking om eldre talemål frå LIA-prosjektet . Novus Forlag. ISSN 9788283900811. s. 295–320. Fulltekst i vitenarkiv
  • Søfteland, Åshild; Jansson, Benthe Kolberg & Bjerke, Christian Bjørn (2021). Utforskande samtaler om talespråk i skolen: språklege metaperspektiv på barnetrinnet. I Jølle, Lennart; Larsen, Ann Sylvi; Otnes, Hildegunn & Aa, Leiv Inge (Red.), Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden. Universitetsforlaget. ISSN 9788215050980. s. 66–85. doi: https:/doi.org/10.18261/9788215050997-2021-05. Fulltekst i vitenarkiv
  • Søfteland, Åshild (2021). Nynorskopplæring med utforskande tilnærming til grammatikk. I Kverndokken, Kåre; Bakke, Jannike Ohrem & Budal, Ingvil Brugger (Red.), 101 grep om grammatikk - om språket som system og språket i bruk. Fagbokforlaget. ISSN 9788245034370. s. 121–138.
  • Putnam, Michael T. & Søfteland, Åshild (2021). Mismatches at the syntax-semantics interface: The case of non-finite complementation in American Norwegian. Nordic Journal of Linguistics. ISSN 0332-5865. 45(3), s. 310–347. doi: 10.1017/S033258652100010X. Fulltekst i vitenarkiv
  • Borthen, Kaja; Søfteland, Åshild; Kveen, Perlaug Marie; Karagjosova, Elena & Nøklestad, Anders (2021). Finalpartiklar i norske talemål: Ei undersøking av variasjon knytt til geografi, alder og kjønn. Maal og Minne. ISSN 0024-855X. 113(1), s. 1–63. Fulltekst i vitenarkiv
  • Søfteland, Åshild; Nøklestad, Anders; Priestley, Joel & Hagen, Kristin (2020). Glossa som forskningsverktøy. Hva folk søker etter og hva resultatene brukes til. Oslo Studies in Language (OSLa). ISSN 1890-9639. 11(2), s. 449–464. doi: 10.5617/osla.8512. Fulltekst i vitenarkiv
  • Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2020). L2 acquisition in a rich dialectal environment: Some methodological considerations when SLA meets dialectology. I Edmonds, Amanda; Leclercq, Pascale & Gudmestad, Aarnes (Red.), Interpreting language-learning data. Language Science Press. ISSN 978-3-96110-282-2. s. 9–38. doi: 10.5281/zenodo.4032280.
  • Stjernholm, Karine & Søfteland, Åshild (2019). Talemål i Sør-Østfold. Ideologi, struktur og praksis. Målbryting. ISSN 1500-8576. 10, s. 101–131. doi: 10.7557/17.4947. Fulltekst i vitenarkiv
  • Søfteland, Åshild & Borthen, Kaja (2018). "Æ e trønder, æ, sjø" Den pragmatiske partikkelen 'sjø' i midt-norske dialektar. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift. ISSN 0800-3076. 2(36), s. 249–281. Fulltekst i vitenarkiv
  • Søfteland, Åshild (2018). Digital dialektologi - språkdidaktisk bruk av talespråkskorpus. Læring om læring. ISSN 2535-4108. 2(1).
  • Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2018). Andrespråksanalyse av barns spontantale. NOA - Norsk som andrespråk. ISSN 0801-3284. 34(1/2), s. 128–157. Fulltekst i vitenarkiv
  • Søfteland, Åshild (2018). Nordisk dialektkorpus - introduction aux recherches sur les parlers dans le Norden. Nordiques. ISSN 1761-7677. 35, s. 95–115.

Se alle arbeider i Cristin

  • Hjelde, Arnstein & Søfteland, Åshild (2021). Selected Proceedings of the 10th Workshop on Immigrant Languages in the Americas (WILA 10). Cascadilla Press. ISBN 978-1-57473-478-2. 85 s.
  • Larsson, Ida; Søfteland, Åshild & Vindenes, Urd (2020). Praktisk grammatikk: øvingar og løysingsforslag. Det Norske Samlaget. ISBN 9788252199390. 224 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Søfteland, Åshild & Hagemann, Kristin (2024). Artikkelpresentasjon: ”Et tverrspråkleg perspektiv som utgangspunkt for konseptuell grammatikkundervisning i språkfag”.
  • Søfteland, Åshild (2024). Grammatikkdidaktikk anno 2024.
  • Hagemann, Kristin; Hansen, Jessica Pedersen Belisle & Søfteland, Åshild (2023). Utvikling av lærarstudentars kunnskap om og haldningar til språkleg variasjon.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2023). Syntaktisk og morfologisk utvikling i munnleg tale blant vaksne innlærarar med lite skulegang.
  • Søfteland, Åshild & Hagemann, Kristin (2023). En flerspråklig tilnærming til grammatikk for lærerstudenter i norsk.
  • Søfteland, Åshild & Hansen, Jessica Pedersen Belisle (2023). Utvikling av lærarstudentars grunntankar om språk .
  • Malmberg, Anja; Søfteland, Åshild & Tiedemann, Therese Lindstrøm (2023). Viktiga grammatiska begrepp & GISS-projektet. Presentation av en pilotstudie och ett nytt projekt.
  • Eiesland, Eli Anne; Malmberg, Anja; Søfteland, Åshild & Tiedemann, Therese Lindstrøm (2023). Viktiga grammatiska begrepp & GISS-projektet .
  • Hagemann, Kristin & Søfteland, Åshild (2023). Hvordan (og hvorfor) forene grammatikkdidaktikken på tvers av språkfagene? .
  • Hagemann, Kristin & Søfteland, Åshild (2023). "Kontekstuell", "funksjonell", "i bruk" og andre grunnleggende begreper i diskusjonen om grammatikkundervisninga.
  • Søfteland, Åshild & Hagemann, Kristin (2022). Barns indre språkkompetanse som utgangspunkt for grammatikkundervisning.
  • Emilsen, Linda Evenstad; Gujord, Ann-Kristin Helland & Søfteland, Åshild (2022). Hvordan studere språkutvikling hos voksne L2-innlærere med lite skolebakgrunn (ALAN).
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Søfteland, Åshild & Emilsen, Linda Evenstad (2022). Methods for tracking the longitudinal language development of LESLLA learners.
  • Borthen, Kaja & Søfteland, Åshild (2022). Det historiske opphavet til norske finalpartikler.
  • Hagemann, Kristin & Søfteland, Åshild (2022). Grammatikkforståelse og kunnskapsoverføring mellom språk i skolen.
  • Søfteland, Åshild & Emilsen, Linda Evenstad (2022). Talemålsvariasjon og andrespråksinnlæring.
  • Søfteland, Åshild (2022). Pragmatiske analysar av 'veit du' og 'you know' i amerikanorsk.
  • Søfteland, Åshild; Gujord, Ann-Kristin Helland & Emilsen, Linda Evenstad (2022). Om å bygge opp eit munnleg andrespråkskorpus på talaranes premiss.
  • Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2022). Talemålsvariasjon som faktor i andrespråksinnlæring.
  • Søfteland, Åshild & Hagemann, Kristin (2022). Grammatikkglede og konseptuell kunnskap. Skisser av eit rammeverk for grammatikkundervisning i norsk skole.
  • Hjelde, Arnstein; Søfteland, Åshild; Kinn, Kari & Putnam, Michael T. (2021). Preface. I Hjelde, Arnstein & Søfteland, Åshild (Red.), Selected Proceedings of the 10th Workshop on Immigrant Languages in the Americas (WILA 10). Cascadilla Press. ISSN 978-1-57473-478-2. s. v–vii.
  • Stjernholm, Karine; Laake, Signe & Søfteland, Åshild (2021). Rapport fra forskerfabrikken – vit.ass. på Tekstlab.
  • Putnam, Michael T.; Lohndal, Terje & Søfteland, Åshild (2021). Syntactic change or cross-linguistic influence?: ‘Som’-less relative clauses in American Norwegian.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2021). Project presentation ALAN Webinar 22 June - Focus on methods and grammatical development.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) - Prosjektpresentasjon for lærarar på Nygård skole.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2021). Project presentation ALAN Webinar - Focus on target language variation, pragmatics and learner corpus .
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2021). How do adult learners with limited educational backgrounds develop their communicative abilities in L2 Norwegian? ALAN 2021-2025.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a second language (ALAN) - Metodewebinar.
  • Gujord, Ann-Kristin Helland; Arntzen, Ragnar; Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2021). Adult Acquisition of Norwegian as a Second Language (ALAN): Project presentation at the Third LAMUC meeting .
  • Brynildsen, Stine; Michelsen, Maja & Søfteland, Åshild (2021). Gøy grammatikk! (Norskpraten S3 - Episode 2). [Internett]. Soundcloud (podcast).
  • Tandberg, Håkon Naasen & Søfteland, Åshild (2019). Episode 1 - samtale med Åshild Søfteland . [Internett]. www.hiof.no.
  • Søfteland, Åshild & Tandberg, Håkon Naasen (2019). PULSpodden – Episode 1. [Internett]. https://www.hiof.no/for-ansatte/arbeidsstotte/lss/Fagpodkast.
  • Søfteland, Åshild (2019). Subjektsfunksjonen i norsk spontantale. Utbrytingskonstruksjonar / Indefinitte subjekt.
  • Søfteland, Åshild (2019). Østfoldmål i endring – trendanalyse.
  • Søfteland, Åshild & Emilsen, Linda Evenstad (2019). Å tileigne seg norsk som andrespråk i eit dialektparadis.
  • Søfteland, Åshild (2019). Tett på – men akk, så fjern. Dannelsesfaget norsk i (full)digitale omgivelser.
  • Søfteland, Åshild; Putnam, Michael T. & Hjelde, Arnstein (2019). Variation in Infinitive Markers in American Norwegian.
  • Hjelde, Arnstein & Søfteland, Åshild (2019). "Vi lære te bruke skrivemaskin" – om infinitivsmerket i amerikanorsk.
  • Søfteland, Åshild & Hjelde, Arnstein (2019). Pragmatiske markørar i amerikanorsk.
  • Søfteland, Åshild (2019). Grammatikkbøker og grammatikkundervisning i norsklærarutdanning.
  • Jansson, Benthe Kolberg; Søfteland, Åshild & Bjerke, Christian Bjørn (2019). Samtalar om språk i skolen.
  • Bjørke, Camilla & Søfteland, Åshild (2019). Gjesteblogg om språksatsinga - Språkfag på lag!
  • Borthen, Kaja; Nøklestad, Anders; Søfteland, Åshild; Kveen, Perlaug Marie & Karagjosova, Elena (2018). Database for etterstilte småord i norsk (Småord-databasen).
  • Søfteland, Åshild (2018). Digital dialektologi - språkdidaktisk bruk av talespråkskorpus.
  • Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2018). Å tilegne seg norsk som andrespråk i et dialektparadis : noen metodiske utfordringer når andrespråk møter talemålsvariasjon.
  • Stjernholm, Karine & Søfteland, Åshild (2018). Mellom to stolar - det norske dialektlandskapet sett frå nedsida.
  • Søfteland, Åshild (2018). Digital dialektologi - språkdidaktisk bruk av talespråkskorpus.
  • Søfteland, Åshild (2018). Ingen, nokon og mange som subjekt i spontantale.
  • Emilsen, Linda Evenstad & Søfteland, Åshild (2018). Analysing L2 learners interlanguage in a rich dialectal environment – some methodological challenges when SLA meets dialectology.
  • Bjørke, Camilla & Søfteland, Åshild (2018). Bloggen Sprut er lansert. [Internett]. Høgskoleavisa.
  • Bjørke, Camilla & Søfteland, Åshild (2018). Bloggen SPRUT - Språk i utdanninga.
  • Søfteland, Åshild (2017). "Det var ei jente som besøkte henne av og til." Fleirtydige utbrytingskonstruksjonar i norsk spontantale.
  • Søfteland, Åshild (2017). Nordisk dialektkorpus - ei innføring i forsking på nordiske talespråk.
  • Søfteland, Åshild (2017). "Det ingen skulle tru at nokon kunne seie." Kvantorar som subjekt i norsk spontantale.
  • Søfteland, Åshild & Stjernholm, Karine (2017). Norwegian diglossia?
  • Jansson, Benthe Kolberg; Bjerke, Christian Bjørn; Stjernholm, Karine & Søfteland, Åshild (2017). Dialekt og skole i Østfold.
  • Stjernholm, Karine & Søfteland, Åshild (2016). Norwegian diglossia? A talk about an unusual Norwegian speech community.
  • Søfteland, Åshild (2016). "Det var ei jente som besøkte henne av og til." Fleirtydige utbrytingskonstruksjonar i norsk spontantale.
  • Søfteland, Åshild & Nøklestad, Anders (2016). Korpus-workshop.
  • Søfteland, Åshild & Borthen, Kaja (2016). Han er kald lufta, sjø. Analysar av den pragmatiske markøren 'sjø' i norske dialektar.
  • Stjernholm, Karine; Søfteland, Åshild & Jansson, Benthe Kolberg (2016). Slangen i dialektparadiset? Et prosjekt om en ikke-dialekt og et ikke-sted. .
  • Søfteland, Åshild (2015). Transkripsjon av andrespråksmateriale - presentasjon og diskusjon.
  • Søfteland, Åshild (2015). Talespråkskorpus - presentasjon og diskusjon.
  • Søfteland, Åshild & Borthen, Kaja (2015). "Æ e trønder æ, sjø!" Semantiske og pragmatiske aspekter ved "sjø".
  • Søfteland, Åshild & Borthen, Kaja (2015). About the tag 'sjø'.
  • Søfteland, Åshild (2014). ”Norsk og nordiske språk”.
  • Søfteland, Åshild (2014). ”«Ja det er jo det eg seier.» Der grammatikk møter informasjonsstruktur”.
  • Søfteland, Åshild (2014). "Utbrytingskonstruksjonen i norsk spontantale".
  • Søfteland, Åshild (2014). ”«Ja det er jo det eg seier.» Om det- og der-utbryting i norske dialektar”.
  • Søfteland, Åshild (2013). "Grensa mellom utbryting og presentering - spesifisitet, presupposisjon og fokus".
  • Søfteland, Åshild (2013). ”Miniforedrag: Unge forskarar”.
  • Søfteland, Åshild (2013). ”Ny norsk dialektinnsamling gir ny forståing av grammatikken”.
  • Søfteland, Åshild (2012). "Utbrytingskonstruksjonen i norsk spontantale - fokus, presupposisjon og grensa mot presentering (existential)".
  • Søfteland, Åshild (2012). "Clefts and existentials in comparison – focus, presupposition and specification".
  • Søfteland, Åshild (2011). "De e de som e – om utbrytingskonstruksjonen i spontantale".
  • Søfteland, Åshild (2010). "Bruk av subjektsfunksjonen i norsk talespråk".
  • Søfteland, Åshild (2010). "Subjektssyntaks og pragmatikk i norsk talespråk".
  • Søfteland, Åshild (2010). "Bruk av subjektsfunksjonen i norsk talespråk".
  • Søfteland, Åshild (2010). "Cleft constructions in Norwegian spoken language".
  • Søfteland, Åshild (2010). "Presentational constructions and sentence initial ’det er’ in Norwegian spoken language".
  • Søfteland, Åshild (2014). Utbrytingskonstruksjonen i norsk spontantale. Universitetet i Oslo. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:24 - Sist endret 26. juni 2023 17:10