- Takk ja til studieplassen
- Takk ja til studieplassen din hos Samordna opptak eller Søknadsweb. Dersom du ikke svarer på tilbud eller tilbud om venteliste innen fristen, blir dette betraktet som «nei». Plassen din vil da bli gitt til neste kvalifiserte søker.
- Vent til brukerkonto blir opprettet
- Etter at du har takket ja til studieplassen vil HiØ opprette brukerkonto til deg. Har du allerede vært student hos oss, vil vi aktivere din gamle konto.
- Når vi har gjort dette for deg, vil du motta en SMS med brukernavnet du skal benytte til å logge inn på IT-tjenestene ved HiØ.
- Du skal opprette passord i Passordtjenesten når SMS er mottatt.
- Tidligere studenter kan finne brukernavnet sitt i Passordtjenesten når brukeren har blitt aktivert (til samme tider som ovenfor). Du kan sette nytt passord ved behov.
-
- Klargjøre brukerkontoen din for innlogging på HiØs tjenester
- Tips! Ha både PC/Mac og din mobiltelefon tilgjengelig når du skal klargjøre kontoen. Det er lettere å sette opp konto og logge på Office 365 fra en PC/Mac.
- Sette opp to-faktor-autentisering (MFA)
- Logge inn på Office 365 med brukernavn@hiof.no:
- • alle studenter har lisens på Microsoft Office 365 for PC eller Mac under studiene
- • her finner du også din e-postkonto
- Klargjøre brukerkontoen din for innlogging på HiØs tjenester
- Semesterregistrering i Studentweb
-
Du er nå klar for semesterregistrering i Studentweb (åpner 1. desember).
Semesterregistrering betyr både registrering i Studentweb og betaling av faktura for semesteravgift. Følg instruksjonene for betaling av faktura i Studentweb.
Betalingsfrist: 15. januar
-
- Etter fullført registrering er du meldt til undervisning og eksamen i emner for inneværende semester og du får tilgang til emnene i læringsplattformen Canvas
-
Du kan nå laste ned Mine studier-appen for å få tilgang til din timeplan, Canvas, eksamensdatoer, beskjeder og nyttige tjenester samlet på ett sted.
Den første uken anbefaler vi å sjekke timeplanen på nettsidene for å være sikker på at du får med deg alt som skjer. - Når du har semesterregistrert deg og betalt semesteravgift blir du rapportert til Lånekassen som aktiv student.
-
-
OBS!
Du mister studieretten dersom du ikke har betalt semesteravgiften og semesterregistrert deg innen gjeldende frister.
-
- Politiattest
- Studenter som har fått opptak til studieprogram med krav om politiattest, skal sende politiattesten digitalt ved studiestart.
- Oppstart og undervisning på ditt studieprogram
-
Se detaljert informasjon under "Studiestart" på ditt studieprogram.
-
- Stipend og lån
- Så snart du har takket ja til tilbud om studieplass, kan du søke om lån og stipend hos Lånekassen. Etter at du har semesterregistrert deg, går det melding til Lånekassen om at du har studierett ved Høgskolen i Østfold.
- Last ned studentbevis-appen og hent studentkort
- Koble til trådløst nettverk
- Som student kan du koble til det trådløse nettverket eduroam.
Sjekkliste for nye studenter - vårsemester
Har du fått tilbud om studieplass ved HiØ? Her får du informasjon om hva du må gjøre for å kunne starte på studiet ditt.
Publisert 17. okt. 2022 09:43
- Sist endret 11. des. 2023 12:31