Bruken av retorikk, komedie og historiefortelling i det digitale klasserommet - en lærersentrisk tilnærming

Seksjon for pedagogisk utvikling og læring inviterer til nok en episode "Pausepraten: live!" - fra 'Øverste hylle' (biblioteket/Remmen). Et live-podkast arrangement (som også streames). Sesong 3/episode 3.

Forelesere i dag må konkurrere med andre kunnskapsformer, ikke bare etter eller før forelesningen, men også under. Både under nett- og klasseromsundervisning har studentene en tendens til å ha laptoper og mobiltelefoner tilgjengelig, og selve undervisningen foregår i økende grad parallelt med denne "støyen". Selv om ny teknologi har en plass i dagens undervisning - Mentimeter, Zoom, Canvas, lyd- og videotilbakemelding, podcast, etc.-, bør klassiske verktøy ikke glemmes. Kan vi tenke undervisning som en diskursiv sjanger? Og hvis så, hvilke forventninger har vi til denne sjangeren? Hva er grensene? Hvordan kan vi utforske dem ved hjelp av retorikk, humor og fortellerteknikker for å påvirke måten vi kommuniserer innholdet i et pensum på?

Håkon (Seksjon for pedagogisk utvikling og læring) tar diskusjonen med Marcos Fabian Mosenson (Institutt for språk, litteratur og kultur). 

Lenke til: Pausepraten: live!

Lenke til: Seksjon for pedagogisk utvikling og læring

Livestream:

 

Publisert 23. juni 2023 14:40 - Sist endret 11. des. 2023 13:16