Aleksandra Sæheim

English version of this page Seksjon for pedagogisk utvikling og læring / PULS
Bilde av Aleksandra Sæheim
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
-

Faglige interesser

Profesjonsutdanning, ferdighetstrening/simulering, voksenpedagogikk, studentsentrert undervisning, emnedesign, digitale verktøy og digital undervisning.

Undervisning

Studium i praktisk universitets- og høgskolepedagogikk og digitale undervisningsformer

Bakgrunn

Jeg er utdannet sosionom fra Diakonhjemmets sosialhøgskole (Nå VID vitenskapelige høgskole), har en master i psykososialt arbeid - selvmord, rus, vold og traumer fra Universitetet i Oslo og er førstelektor i sosialt arbeid. Jeg har 15 års erfaring som sosionom fra flere kommuner der jeg har jobbet med alt fra oppsøkende sosialt arbeid, økonomisk saksbehandling og krisearbeid, til koordinering av forebyggende arbeid på systemnivå. 

Fra 2015 - 2022 har jeg hatt varierte roller som høgskolelektor, studieleder, programansvarlig og e-læringskoordinator ved fakultet for sosialfag ved VID vitenskapelige høgskole. Som e-læringskoordinator jobbet jeg med veiledning og opplæring av ansatte, omlegging til digital undervisning under pandemien, kontinuerlig uttesting av digitale verktøy og implementering av Canvas. 

Fra oktober 2022 startet jeg i seksjon for pedagogisk utvikling og læring ved avdeling for organisasjons- og tjenesteutvikling her ved HiØ.

 

Priser

Årets nettpedagog 2021, nasjonal pris tildelt av Fleksibel utdanning Norge 


VIDs utdanningspris 2022 
 

Verv

 

Samarbeid

 

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Sæheim, Aleksandra; Olsson, Fredrik & Tandberg, Håkon Naasen (2023). Studenters prokrastinering i høyere utdanning: hva kan vi gjøre?
  • Løkke, Jon Arne; Tandberg, Håkon Naasen; Ødegård, Magnar & Sæheim, Aleksandra (2023). Bedre enn Nostradamus? [Internett]. Khrono.
  • Grosvold, Kjersti & Sæheim, Aleksandra (2022). Livslang læring og fleksibel utdanning - erfaringer med å bygge bro mellom teori og praksis i deltids profesjonsutdanning. Læring om læring. ISSN 2535-4108. 8(1).
  • Sæheim, Aleksandra (2022). Kan digital undervisning fungere bedre enn klasseromsundervisning? - en refleksjon. Læring om læring. ISSN 2535-4108. 8(1).
  • Vikman, Miriam Dubland; Sæheim, Aleksandra; Lie, Silje Stangeland & Bruaset, Geir Tarje Fugleberg (2022). Solstien 3 - et digitalt læringshus.
  • Ånonsen, Maria Stensvold & Sæheim, Aleksandra (2017). Å møte menneskers lidelsesfortellinger. Fontene. ISSN 0805-5432.
  • Sæheim, Aleksandra; Hestetun, Ingebjørg & Nrugham, Latha (2013). Suicide Prevention – Safer Bridges In The Country Of Mountains And Fjords, Norway.
  • Lie, Silje Stangeland; Sæheim, Aleksandra; Larsen, Ole Sønnik Dydland; Vikman, Miriam Dubland; Helle, Nikolina & Kunnikoff, Hans Martin [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2024). Solstien 3 – et digitalt læringshus med 360° videoer og tilhørende læringsaktiviteter for studenter i helse- og sosialfaglige utdanninger . VID vitenskapelige høgskole . ISSN 978-82-8456-058-8. 2024(1). Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 23. sep. 2022 09:50 - Sist endret 11. des. 2023 13:16