Anne-Lise Eng

English version of this page Biblioteket
Bilde av Anne-Lise Eng
English version of this page Stilling
Universitetsbibliotekar
Kontakt
+4769608764
Studiested
Fredrikstad
Kontornr.
H319

Arbeidsområde:

Fag-/kompetanseområder:

Emneord: Studieverksted, Endnote, Akademisk skriving, Fredrikstad, Referanseverktøy, Undervisning, Leganto, Zotero

Publikasjoner

  • Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Norheim, Else Helene (2016). An assessment of library instruction: its influence on search behaviour of first- and third-year students. Journal of Information Literacy. ISSN 1750-5968. 10(2), s. 64–77. doi: 10.11645/10.2.2135. Fulltekst i vitenarkiv
  • Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Norheim, Else Helene (2015). The impact of library information literacy classes on first year students’ searching behaviour. Journal of Information Literacy. ISSN 1750-5968. 9(1), s. 34–46. doi: 10.11645/9.1.1979.

Se alle arbeider i Cristin

  • Eng, Anne-Lise & Løkkeberg, Stine Eileen Torp (2023). Academic writing at Østfold University College.
  • Pedersen, Tor Henning Valnes; Eng, Anne-Lise & Choi-Natvik, Miriam Emilie (2019). Akademisk skrivestøtte – fysisk og digital: Skrivekurs på podcast (Beste praksis).
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 11. Fra kaos til struktur – slik bygger du opp en akademisk oppgave.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 10. Slik får du bedre språk i oppgaven.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 9. Slik unngår du plagiering.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2018). 8. Er det lov å skrive “jeg”?
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 7. Slik blir det lettere å skrive oppgave – skriveprosessen.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 6. Les noe gøy for å lære!
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 5. Slik leser du mer effektivt.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 4. Derfor skal du ta pauser.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). 3. Hvordan skal jeg rekke alt? Tidsplanlegging er løsningen.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 2. Akademiske ord og begreper for dummies.
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). 1. Hjelp, jeg er blitt student!
  • Jensen, Ingeborg Marie; Choi-Natvik, Miriam Emilie; Eng, Anne-Lise; Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune & Valan, Ingunn [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Podkasten om akademisk skriving.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Eng, Anne-Lise & Korseberg, Karl-Arne Næss (2017). Akademisk dannelse og førsteårsstudenten https://khrono.no/debatt/akademisk-dannelse-og-forstearsstudenten-i-hoyere-utdanning?nav=forside. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Boger, Torunn Skofsrud; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Norheim, Else Helene (2016). Assessment of library instruction’s influence on students’ search behaviour.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Lars Rune, Halvorsen (2016). Erfaringer med systematisk utvikling av akademiske skrivekurs.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp & Eng, Anne-Lise (2016). E-læringskurs i akademisk skriving og utvikling av en pedagogisk modell for akademisk skriving.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Eng, Anne-Lise & Halvorsen, Lars Rune (2016). Akademisk skriving som en gave http://khrono.no/debatt/akademisk-skriving-som-en-gave. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Eng, Anne-Lise; Boger, Torunn Skofsrud; Norheim, Else Helene & Dybvik, Hanne (2015). Library Instruction's Influence on Students' Search Behaviour and Academic Development.
  • Norheim, Else Helene; Dybvik, Hanne; Eng, Anne-Lise & Boger, Torunn Skofsrud (2013). Library Instruction's Impact on Students’ Search Behaviour.
  • Skårung, Siri Anne Pihlstrøm & Eng, Anne-Lise (2012). Inspirasjon fra Nederland. Bibliotekforum. ISSN 0806-4725. 37(8), s. 34–36.
  • Boger, Torunn Skofsrud & Eng, Anne-Lise (2010). Student perspective on plagiarism.
  • Løkkeberg, Stine Torp & Eng, Anne-Lise (2009). Fusk og plagiering i høyere utdanning - Studenters erfaringer.
  • Boger, Torunn Skofsrud; Eng, Anne-Lise; Fugletveit, Ragnhild & Løkkeberg, Stine Torp (2010). Hvilke erfaringer og holdninger har studenter i høyere utdanning til fusk og plagiering? Høgskolen i Østfold. ISSN 9788278253137.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:31 - Sist endret 20. mars 2024 12:46