Faglige interesser:
Spanskspråklig litteratur. Paratekster og oversettelse. Spansk og fremmedspråk på barne- og ungdomstrinnet, i videregående skole og i høyere utdanning. Fleksibelt og nettbasert studietilbud innen fremmedspråk. Interkulturell læring. Læremidler, demokrati og medborgerskap i spanskfaget. Språklæring i og utenom formelle utdanningskontekster. Veiledning i utdanning og profesjon.
Undervisning
Masterstudium i fremmedspråk i skolen:
SSP42318 Masteravhandling (spansk) - veiledning
SSP41118 Interkulturell læring og demokratisk kultur (spansk)
Spansk årsstudium og Bachelorstudium i språk:
SSP10819 Spansk og latinamerikansk litteratur 1
Spansk i Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10 (1. syklus):
Emner innen spansk språk, spanskspråklig kultur og samfunn, litteratur og multimodalitet og fremmedspråkdidaktikk (SPA101-104)
Tidligere undervisning ved HiØ (2008-vår 2022):
Spansk språk, spanskspråklig kultur/samfunn og litteratur i Spansk års- og påbyggingsstudier
2011-2021 Praktisk-pedagogisk utdanning - spansk fagdidaktikk
2012-2019 Spansk i Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10 (4-årig)
Årsstudium i spansk, videreutdanning for lærere i forbindelse med innføring av Kunnskapsløftet (LK06)
Bakgrunn
Hovedfag i spansk (litteratur). Universitetet i Oslo.
Universitets- og høgskolepedagogikk og digitale undervisningsformer. Høgskolen i Østfold.
Praktisk-pedagogisk utdanning. Universitetet i Oslo.
Ledelsesfag BI Oslo.
Studieleder for språk og nettstudier, tidligere Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag (ØSS) ved HiØ (01.08.2019-31.07.2021)
Fung. studieleder for språk og nettstudier, tidligere Avdeling for økonomi, språk og samfunnsfag (ØSS) ved HiØ (01.03.-31.07.2019.; 15.08.-31.10.2018; 01.08.-31.10.2017)
Studieleder for Praktisk-pedagogisk utdanning, tidligere Avdeling for lærerutdanning, HiØ (01.03.15-01.03.17)
Rådgiver i spansk og latin ved Nasjonalt senter for engelsk og fremmedspråk i opplæringen - Fremmedspråksenteret (2009-2014); Leder for seksjon for fremmedspråk (2012-2013)
Verv
Nestleder i forskergruppen Tekst-i-kontekst (høst 2021-d.d.)
Prosjektleder for nasjonalt emnetilbud i fransk, spansk og tysk i Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10 (HiØ) (2020-d.d.)
Leder av ANPE-Norge Den norske spansklærerforening - La Asociación Noruega de Profesores de Español 2021- d.d. (styremedlem siden 2018)
Programkoordinator (spansk), Masterstudium i fremmedspråk i skolen (2021-2022)
Representant for avd. ØSS ved Læringsstøttesenteret (HiØ) (2019-2020)
Representant for avd. ØSS i Canvas ressursgruppe (HiØ) (2018-2019)
Medlem av programsekretariat for studieplanarbeid i engelsk, fransk, spansk og tysk (HiØ) (2018-d.d.)
Medlem av pilotprosjekt. Forbedringsprosess: Skriftlig, digital eksamen, LEAN. (HiØ) (2017)
Medlem av arbeidsgruppe. Utredning av behov for lærestøttesenter ved HiØ. (2017)
Medlem av evalueringspanel. Periodisk programevaluering av praktisk-pedagogisk utdanning ved HiØ. (2017)
Styrets representant i Høgskolen i Østfolds tilsetningsutvalg (2016-2017)
Programkoordinator for spansk (HiØ) (2012-2017)
Samarbeid
Deltaker i forskningssamarbeid "Translation im Kontext / Translation in Context" 2022-d.d. Koordinerende institusjoner: Ionian University, Tampere University og Østfold University College.
Deltaker i forskningssamarbeid "Song Translation Studies: Lyrics in Context(s)" 2019-d.d.
Medlem av forskernettverk Komplitt. Koordinerende institusjon: Lunds universitet. 2022-d.d.
Medlem av forskningssamarbeid i nettverk "Trust in Governance" med Universitetet i Parma, Universitetet i Freiburg, University of Westminster, Det Ioniske Universitet, Korfu, People's Academy University, Kharkiv 2017- d.d. Koordinerende institusjon: Universitetet i Parma
Medlem av Developing Early Foreign Language Learning and Teaching in The Nordic/Baltic Context (ELL-NB). Nordplus Horizontal 2016-2018. Koordinerende institusjon: Københavns Universitet
Deltaker i SAK-Spansk (samarbeid, arbeidsdeling og faglig konsentrasjon i UH-sektoren) 2013. Koordinerende institusjon: Universitetet i Oslo