Faglige interesser
- Engelsk didaktikk
- Undervisning, praksis og teori og utvikling av dette
- Digitale ferdigheter
- Kvalitativ forskning
Undervisning
Jeg er emneansvarlig for Engelsk 2, 5.-10. trinn innenfor Kompetanse for kvalitet. Jeg underviser på nevnte studium i tillegg til Engelsk 1, 1.-7. trinn . I tillegg er jeg også emneansarlig for engelsk på PPU.
Engelsk for lærere 2, trinn 1-7
Engelsk for lærere 2, trinn 5-10
Bakgrunn
Jeg har flere år bak meg i skolen. Jeg var med på å starte grunsskoleutdanning for voksne i Sarpsborg på tidlig 2000 tallet. I 2007 begynte jeg å jobbe deltid i videregående og på høyskolen. I 2015 ble Høyskolen i Østfold fast arbeidsplass.
Samarbeid
Utdanningsdirektoratet arrangerer hvert år en nasjonal erfaringskonferanse for oss som er engasjert i Kompetanse for kvalitet; dette er en arena for samarbeid med kolleger fra hele landet hvor vi deltar med innlegg og deler erfaringer.
Jeg har i flere år vært konsulent for eksamensnemden i Utdanningsidrektoratet og vært med å utvikle eksamenoppgaver i Engelsk for Vg1 og yrkesfag Vg2.
Ph.d. prosjektet
Veildere:
Working title:
Digital Skills as a Resource in the English Classroom
Basic rather than Advanced use of Digital skills in seven lower secondary classrooms in Norway over time
Mitt ph.d. prosjekt er en del av LISE som er et tverrfaglig videoprosjekt med fokus på naturlig forekommende undervsining i ulike fag. Jeg ser på digtale ferdigheter i klasserom ved 7, 5 og 1 klasserom ved ulike skoler over 8 år. Her observerer jeg ulike ferdigheter samt hvilket nivå elevene viser i sin digitale bruk.
Mine artikler:
Article 1: Digital skills critical for education: Video analysis of students' technology use in Norwegian secondary English classrooms (Kure, Brevik & Blikstad-Balas, published)
Article 2: Revisiting highy digitalized schools, three, five and six years later: A longitudinal video study of students' digital skills in English (Kure, Brevik & Blikstad-Balas, in progress).
Article 3: To be written