-
Berggren, Stein Arnold & Jom, Pål Espen Olvik
(2024).
Hva bør vi forvente av studentene?
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise & Lockhart-Pedersen, Virginia (Gini)
(2023).
Bokstavøya.
I Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Red.),
Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060965.
s. 159–174.
-
Næsje, Ragnhild Louise & Berggren, Stein Arnold
(2023).
Storyline med de yngste elevene. .
I Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold; Motzfeldt, Gitte Cecilie; Häggström, margaretha & Karlsen, Kristine Høeg (Red.),
Storyline i begynneropplæringen: En estetisk og lekende tilnærming til læring.
Universitetsforlaget.
ISSN 9788215060965.
s. 13–19.
-
Motzfeldt, Gitte Cecilie; Næsje, Ragnhild Louise; Karlsen, Kristine Høeg; Häggström, Margaretha & Berggren, Stein Arnold
(2023).
Forskning på undervisning og pedagogisk praksis. Storyline som tverrfaglig undervisning i lærerutdanningen.
-
Jom, Pål Espen Olvik & Berggren, Stein Arnold
(2023).
Er det plass til en masteroppgave i lærerutdanningen?
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Berggren, Stein Arnold & Jom, Pål Espen Olvik
(2023).
Nasjonal deleksamen: Et nødvendig onde.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Matematikk og norsk gjennom eventyr.
Utdanningsnytt.no.
-
Berggren, Stein Arnold & Næsje, Ragnhild Louise
(2022).
Hospitering - en krasjlanding i praksisfeltet.
Utdanningsnytt.no.
-
Jom, Pål Espen Olvik & Berggren, Stein Arnold
(2022).
"Læringsbaner i matematikk" - Et planleggingsverktøy til undervisningen.
-
Næsje, Ragnhild Louise; Berggren, Stein Arnold & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Matematikk og norsk gjennom eventyr.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
s. 68–74.
-
Berggren, Stein Arnold & Næsje, Ragnhild Louise
(2022).
Hospitering - en krasjlanding i praksisfeltet.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
s. 75–78.
-
Berggren, Stein Arnold & Jom, Pål Espen Olvik
(2022).
Algebra i overgangen fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.
-
Næsje, Ragnhild Louise; Halstvedt, Camilla Blikstad; Berggren, Stein Arnold; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean & Karlsen, Kristine Høeg
(2022).
Storyline in Early Primary Education focusing on the interdisciplinary topic health and lifeskills- through the Storyline The Alphabet Island.
-
Kaufmann, Odd Tore; Stenseth, Børre; Berggren, Stein Arnold & Forsström, Sanna Erika
(2021).
Whats my angle? Students cooperating to make a square. .
-
-
Ludvigsen, Ar; Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise & Karlsen, Kristine Høeg
(2020).
Narratives as a gateway to interdisciplinarity in Teacher Education.
-
Berggren, Stein Arnold & Næsje, Ragnhild Louise
(2020).
Studentene våre vil være på campus - ikke i skyen!
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Pilskog, Hanne Eik; Næsje, Ragnhild Louise; Lockhart-Pedersen, Virginia Jean; Motzfeldt, Gitte Cecilie & Bjørnstad, Gunhild Brænne
[Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Storyline - som et eksempel på tverrfaglig og studentaktiv læringsform.
-
Berggren, Stein Arnold & Jom, Pål Espen Olvik
(2019).
Lærerne er positive til programmering - men mangler kunnskap .
https://www.hiof.no.
-
Berggren, Stein Arnold & Jom, Pål Espen Olvik
(2019).
Lærerne er positive til programmering - men mangler kunnskap.
Utdanningsnytt.no.
-
Berggren, Stein Arnold & Jom, Pål Espen Olvik
(2019).
Lærere vil programmere - men trenger opplæring.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
s. 40–43.
-
Berggren, Stein Arnold & Næsje, Ragnhild Louise
(2019).
Fantasy meets Math. Presentasjon av gjennomføring av Storyline på 18MaGlu 1-7.
-
Berggren, Stein Arnold; Næsje, Ragnhild Louise; Ludvigsen, Ar & Karlsen, Kristine Høeg
(2019).
Fantasy meets math.
-
Karlsen, Kristine Høeg; Berggren, Stein Arnold; Ludvigsen, Ali Reza; Næsje, Ragnhild Louise & Høeg, Ellen
(2018).
Teaching early learning in mathematics—qualitative study on student teachers’ experiences with the Storyline approach.
-
Berggren, Stein Arnold & Ludvigsen, Ar
(2017).
Undersøkelse om begynneropplæring.
-
Berggren, Stein Arnold
(2017).
Matematikk er ikke vanskelig, det krever bare innsats fra elevene.
Utdanningsnytt.no.
-
Berggren, Stein Arnold
(2017).
Matematikk er ikke vanskelig, det krever bare innsats fra elevene.
Forskning.no.
ISSN 1891-635X.
-
Berggren, Stein Arnold
(2017).
Matematikk er ikke vanskelig, det krever bare innsats fra elevene.
https://www.hiof.no.
-
Berggren, Stein A.; Byström, Johan; Meidell, Annette & Wall, Peter
(2001).
Homogenization and computational techniques of iterated structures.
-
Berggren, Stein A.
(2001).
Some theoretical, numerical and technical aspects of the homegenization theory.
Luleå tekniske universitet.
ISSN 1402-1757.
Vis sammendrag
This thesis is devoted to some theoretical, numerical and technical aspects of the homogenization theory. The thesis consists of five papers. In the first paper we give an elementary presentation of some basic ideas in the homogenization theory, which c an serve as an introduction and frame of my contributions to the papers in this thesis. The second paper presents some theory and numerical results concerning the effective elastic moduli of heterogenous structures. In the third paper we consider in-pla ne stiffness properties of square symmetric unidirectional two-phase composites with given volume fractions. The fourth paper is concerned with the heat conduction in checkerboard structures. In the last paper we consider computational aspects of multis cale iterated honeycombs.