Faglige interesser
Etikk, filosofihistorie, eksistensfilosofi og pedagogisk filosofi, filosofiske samtaler, dialogisk praksis, konsekvenspedagogikk og sosial læring.
Undervisning
- Konsekvenspedagogikk 1 – Sosial handlingskompetanse
- Konsekvenspedagogikk 2
- Spesialpedagogikk - Sosiale og emosjonelle vansker og inkluderende praksis 1: 1.-10. trinn
- Spesialpedagogikk 2 – Sosiale og emosjonelle vansker
Bakgrunn
Jeg er filosofi og leder av forskningsgruppen Spesialpedagogikk.
Utdanning
2016 Ph.d. i filosofi (avhandlingens tittel: The Social Aspect in Plato’s Ethics), Uppsala universitet
2015 Videreutdanning i Dialogisk praksis, Høgskolen i Buskerud og Vestfold
2004 Hovedfag i filosofi (avhandlingens tittel: Plato and Feminism), Universitetet i Oslo
Arbeidserfaring
2017 - Førsteamanuensis ved Fakultet for lærerutdanninger og språk, Høgskolen i Østfold
2009 - 16 Stipendiat ved Filosofiska institutionen, Uppsala universitet
2015 - 16 Seniorrådgiver ved Kunnskapssenter for utdanning, Norges forskningsråd