Faglige interesser
- Læring i organisasjoner.
- Skoleutvikling
- Pedagogisk ledelse
- Klasseledelse og læringsmiljø
- Observasjon og veiledning av undervisning
- Fagdidaktikk
- Kunnskapsmegling
- Læring i partnerskap
Undervisning
- Dekomp - etterutdanning av lærere gjennom lokal kompetanseutvikling
- Pedagogikk, GLU
Arbeidsområder
- Prosjektleder for Kunnskapsmegling i likeverdige partnerskap (KUPP)
- Prosjektleder Desentralisert ordning for kompetanseutvikling i skolen (DEKOMP)
- Undervisning pedglu
Bakgrunn
- 12 år som lærer på Hallagerbakken skole i Oslo og Hjortsberg skole i Halden.
- 2 år som skoleleder i Halden.
- Master i Organisasjon og ledelse.
Publikasjoner
-
Staal, Sigrun; Afdal, Hilde Wågsås & Brynildsen, Stine
(2023).
Designing collaborative partnerships in research– the case of assessment practices.
-
Staal, Sigrun
(2023).
Elevperspektivet og kunstig intelligens, En samtale med elever om KI og deres erfaringer, ønsker og tanker.
-
-
Fjeld, Hilde Sofie; Staal, Sigrun; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug & Jensen, Magne Skibsted
(2023).
School adoption - Towards a comprehensive Teacher Education.
-
Fjeld, Hilde Sofie; Staal, Sigrun; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug & Jensen, Magne Skibsted
(2023).
School adoption - Towards a comprehensive Teacher Education.
I Kopp, Erika (Red.),
ATEE ANNUAL - CONFERENCE 2023 - TEACHER EDUCATION ON THE MOVE: BOOK OF ABSTRACTS
.
Association for Teacher Education in Europe - ATEE .
ISSN 9789464668513.
s. 312–313.
-
Hafstad, Sigrun Staal & Olandersson, Cecilie
(2022).
Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap.
-
Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Olandersson, Cecilie; Hafstad, Sigrun Staal & Lindahl, Anne Grete
(2022).
Higher education and schools in partnership: Expectation, understanding and negotiation of the decentralized competency development project (DECOMP) .
-
Hafstad, Sigrun Staal & Olandersson, Cecilie
(2022).
Observasjon som redskap for kompetanseutvikling.
-
Hafstad, Sigrun Staal & Olandersson, Cecilie
(2022).
Video-based observation and Classroom Assessment Scoring System (CLASS) as tools for teacher's competency development - Teachers' experiences.
-
Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Jensen, Magne Skibsted & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug
(2021).
"It's hard to imagine what it's like to be a leader before you stand there"
- A study of students' experiences as school leaders in school adoption
.
-
Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Hafstad, Sigrun Staal & Jensen, Magne Skibsted
(2021).
«Vanskelig å forestille seg hvordan det er å være i ledelsen før man står der»
- En studie om studenters erfaringer som skoleledere i skoleovertakelse
.
Se alle arbeider i Cristin
Publisert 30. juli 2019 11:29
- Sist endret 12. sep. 2023 07:52