Kristine Charlotte Grinderud

English version of this page Institutt for pedagogikk, IKT og læring
English version of this page Stilling
Stipendiat
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
FU2-66

Faglige interesser

  • Pedagogikk, pedagogisk sosiologi, spesialpedagogikk

Undervisning

  • Underviser i pedagogikk for grunnskolelærerutdanningen
  • Emneansvar PED 102 høst 2023
  • Emneansvar PED 103 vår 2024
  • Trinnleder for 21 GLU 1-7

Bakgrunn

  • Allmennlærer fra Høgskolen i Østfold 2004
  • Mastergrad i pedagogikk fra Universitetet i Oslo 2008. Tittel på masteroppggaven: Hva vil du bli når du blir stor? En kvalitativ studie av ungdom og utdanningsvalg

Tidligere jobberfaring: 

  • Rådgiver i Opplæringsavdelingen, Østfold fylkeskommune
  • Lærer i grunnskolen, fortrinnsvis ungdomsskolen

Publikasjoner

  • Spernes, Kari Iren & Grinderud, Kristine Charlotte (2022). «Jeg gleder meg til å bli kalt en ungdomsskoleelev». Barneskoleelevers forventninger. I Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Red.), Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-06093-4. s. 139–152.

Se alle arbeider i Cristin

  • Grinderud, Kristine Charlotte (2022). Elevenes psykososiale læringsmiljø.
  • Grinderud, Kristine Charlotte (2022). "Jeg gleder meg til å bli kalt ungdomsskoleelev". Barneskoleelevers forventninger.
  • Kaufmann, Odd Tore; Grinderud, Kristine Charlotte & Forsström, Sanna Erika (2019). Integrating programming in mathematics education .
  • Grinderud, Kristine Charlotte (2018). Muligheter og utfordringer: Fremtidens skole.
  • Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun & Grinderud, Kristine Charlotte (2018). Leadership of teacher’s collective learning.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:21 - Sist endret 28. aug. 2023 11:17