Faglige interesser
- Pedagogikk, pedagogisk sosiologi, spesialpedagogikk
Undervisning
- Underviser i pedagogikk for grunnskolelærerutdanningen
- Emneansvar PED 102 høst 2023
- Emneansvar PED 103 vår 2024
- Trinnleder for 21 GLU 1-7
Bakgrunn
- Allmennlærer fra Høgskolen i Østfold 2004
- Mastergrad i pedagogikk fra Universitetet i Oslo 2008. Tittel på masteroppggaven: Hva vil du bli når du blir stor? En kvalitativ studie av ungdom og utdanningsvalg
Tidligere jobberfaring:
- Rådgiver i Opplæringsavdelingen, Østfold fylkeskommune
- Lærer i grunnskolen, fortrinnsvis ungdomsskolen
Publikasjoner
-
Spernes, Kari Iren & Grinderud, Kristine Charlotte
(2022).
«Jeg gleder meg til å bli kalt en ungdomsskoleelev».
Barneskoleelevers forventninger.
I Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Red.),
Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet..
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-06093-4.
s. 139–152.
Se alle arbeider i Cristin
-
Grinderud, Kristine Charlotte
(2022).
Elevenes psykososiale læringsmiljø.
-
Grinderud, Kristine Charlotte
(2022).
"Jeg gleder meg til å bli kalt ungdomsskoleelev". Barneskoleelevers forventninger.
-
Kaufmann, Odd Tore; Grinderud, Kristine Charlotte & Forsström, Sanna Erika
(2019).
Integrating programming in mathematics education .
-
Grinderud, Kristine Charlotte
(2018).
Muligheter og utfordringer: Fremtidens skole.
-
Fjeld, Hilde Sofie; Hoff-Jenssen, Reidun & Grinderud, Kristine Charlotte
(2018).
Leadership of teacher’s collective learning.
Se alle arbeider i Cristin
Publisert 12. juni 2018 16:21
- Sist endret 28. aug. 2023 11:17