Faglige interesser
- Skoleutvikling
- Utdanningsledelse
Undervisning
Bakgrunn
- Allmenlærerutdanning ved Høgskolen i Østfold
- Master i Utdanningsledelse
- Lærer i grunnskolen
- Undervisningsinspektør og rektor i grunnskolen
- Høgskolelektor ved Høgskolen i Østfold
Samarbeid
Publikasjoner
-
Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug
(2022).
"Ungdomsskolen eier prosessen" Overganger fra et lederperspektiv.
I Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Red.),
Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet..
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-06093-4.
s. 23–37.
-
Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Lindahl, Anne Grete; Olandersson, Cecilie & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug
(2022).
Forventninger, forhandlinger og konsekvenser – partnerskap mellom grunnskole og høgskole.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
106(5),
s. 422–434.
doi:
10.18261/npt.106.5.4.
-
Fylkesnes, Sandra & Lindahl, Anne Grete
(2021).
Grunnskolelæreres opplevelser med desentralisert kompetanse- utviklingsprosjekt (Dekomp): Implikasjoner for implementering av fremtidig utdanningspolicy.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
ISSN 0029-2052.
105(5),
s. 442–454.
doi:
10.18261/issn.1504-2987-2021-05-03.
Se alle arbeider i Cristin
-
Lindahl, Anne Grete; Luthen, Geir Sverre; Jensen, Magne Skibsted & Kjærnes, Tone Søs
(2024).
Veiledningsbasert etterutdanning for nye
lærere i videregående opplæring.
-
Jensen, Magne Skibsted; Luthen, Geir Sverre; Lindahl, Anne Grete & Tone Søs, Kjærnes
(2023).
Hva forteller nyutdannede lærere om hvordan et samlingsbasert etterutdanningstilbud bidrar til deres profesjonsutvikling?
.
-
Jensen, Magne Skibsted; Luthen, Geir Sverre & Lindahl, Anne Grete
(2022).
Profesjonslæring for nye lærere og veiledere i Vikenskolen.
[Internett].
Høgskolen i Østfold.
Vis sammendrag
I skoleåret 2022 – 2023 tilbyr Høgskolen i Østfold i samarbeid med Viken fylkeskommune et samlingsbasert etterutdanningsprogram til nyutdannede, nytilsatte lærere og deres veiledere i de videregående skolene. En underliggende, rød tråd gjennom alle samlingene vil være den reviderte læreplanen Fagfornyelsen og Rammeverk for læring og ledelse i Viken skolen.
-
Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug
(2022).
The lower secondary school owns the process - The transition from a leadership perspective.
-
Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug
(2022).
Overganger fra et lederperspektiv.
-
Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Olandersson, Cecilie; Hafstad, Sigrun Staal & Lindahl, Anne Grete
(2022).
Higher education and schools in partnership: Expectation, understanding and negotiation of the decentralized competency development project (DECOMP) .
-
Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug
(2022).
Overganger fra et lederperspektiv.
Se alle arbeider i Cristin
Publisert 28. mai 2020 12:31
- Sist endret 15. juni 2021 08:41