Anne Grete Lindahl

Norwegian version of this page Department of Education, ICT and Learning
Norwegian version of this page Position
Assistant Professor
Contact Study place
Halden
Office nr.
-

Academic interests

Write a few words here about your academic interests.

Courses taught

  • <Link to programme of study/course>
  • <Link to programme of study/course>
  • ...

Background

Brief presentation of previous work experience and education

Awards

  • <Name and link to prize 1, if any>
  • <Name and link to prize 1, if any>
  • ...

Appointments

  • <Title and (if applicable) link 1>
  • <Title and (if applicable) link 2>
  • ...

Positions held

  • <Name and link to position 1, if any>
  • <Name and link to position 2, if any>
  • ...

Partners

 

Publications

  • Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2022). "Ungdomsskolen eier prosessen" Overganger fra et lederperspektiv. In Maugesten, Marianne & Spernes, Kari Iren (Ed.), Overganger i skolen. Fra barnetrinnet til ungdomstrinnet.. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-06093-4. p. 23–37.
  • Fjeld, Hilde Sofie; Hafstad, Sigrun Staal; Lindahl, Anne Grete; Olandersson, Cecilie & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2022). Forventninger, forhandlinger og konsekvenser – partnerskap mellom grunnskole og høgskole. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 106(5), p. 422–434. doi: 10.18261/npt.106.5.4.
  • Fylkesnes, Sandra & Lindahl, Anne Grete (2021). Grunnskolelæreres opplevelser med desentralisert kompetanse- utviklingsprosjekt (Dekomp): Implikasjoner for implementering av fremtidig utdanningspolicy. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 105(5), p. 442–454. doi: 10.18261/issn.1504-2987-2021-05-03.

View all works in Cristin

  • Lindahl, Anne Grete; Luthen, Geir Sverre; Jensen, Magne Skibsted & Kjærnes, Tone Søs (2024). Veiledningsbasert etterutdanning for nye lærere i videregående opplæring.
  • Jensen, Magne Skibsted; Luthen, Geir Sverre; Lindahl, Anne Grete & Tone Søs, Kjærnes (2023). Hva forteller nyutdannede lærere om hvordan et samlingsbasert etterutdanningstilbud  bidrar til deres profesjonsutvikling? .
  • Jensen, Magne Skibsted; Luthen, Geir Sverre & Lindahl, Anne Grete (2022). Profesjonslæring for nye lærere og veiledere i Vikenskolen. [Internet]. Høgskolen i Østfold.
  • Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2022). The lower secondary school owns the process - The transition from a leadership perspective.
  • Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2022). Overganger fra et lederperspektiv.
  • Fjeld, Hilde Sofie; Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug; Olandersson, Cecilie; Hafstad, Sigrun Staal & Lindahl, Anne Grete (2022). Higher education and schools in partnership: Expectation, understanding and negotiation of the decentralized competency development project (DECOMP) .
  • Lindahl, Anne Grete & Ramberg, Lin Elisabet Sandhaug (2022). Overganger fra et lederperspektiv.

View all works in Cristin

Published May 28, 2020 12:31 PM - Last modified May 28, 2020 12:31 PM