Ammar Bahadur Singh

English version of this page Institutt for pedagogikk, IKT og læring
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Halden
Kontornr.
-

Faglige interesser

  • Pedagogiske praksiser i Massive Open Online Courses (MOOCs)
  • Samarbeidslæring i digitale omgivelser
  • Agens i digitale læringsomgivelser
  • IKT for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse
  • Læringsanalyse
  • Interaksjonsanalyse og tematisk analyse
  • Epistemisk nettverksanalyse

Ph.D. Project

Nylig fullførte jeg min doktorgradsforskning og leverte avhandlingen min med tittelen 'Teaching and Learning in an Institutional Massive Open Online Course: Implications for Agency in Online Pedagogy.' Avhandlingen går i dybden på både synkrone og asynkrone samarbeidende undervisning og læring aktiviteter i undervisning og læring i ICTPED MOOC for å analysere hvordan instruktører og studenter utvikler og utøver sitt aktørskap (agens) i nettbaserte pedagogiske sammenhenger. De primære funnene antyder at samarbeidsaktiviteter for meningsskaping fungerer som unike ressurser for utvikling av aktørskap, og at mobiliseringen av digitale ressurser utvider mulighetene for slik utvikling. Disse funnene har betydelige implikasjoner for utformingen av nettbaserte undervisnings- og læringsmiljøer der både instruktører og studenter kan utvikle og utøve sitt aktørskap for å fremme konseptuell forståelse. Hovedveileder er  Professor Irina Engeness

Undervisning

Bakgrunn

Arbeidserfaring:

  • 08.2023: Høgskolelektor i pedagogikk, IKT og læring, Høgskolen i Østfold  
  • 08.2019 - 12.2019  Høgskolelektor i pedagogikk, IKT og læring, Høgskolen i Østfold
  • 12.2017 - 07.2018: Lektor med tilleggsutdanning, Sykkylven videregående skole
  • 09.2017 - 07.2018: Vitenskapelig assistent, Universitetet i Oslo
  • 07.2008 - 07.2010: Lektor, Manamohan Memorial College, Kathmandu

Utdanning:

  • 2020 - 2023: PhD stipendiat 
  • 2013 - 2015: Master i pedagogikk, Universitetet i Oslo
  • 2010 - 2012: Master i barndom studier, NTNU
  • 2005 - 2007: Master i lærerutdanning/pedagogikk, Tribhuvan universitetet, Kathmandu
 
Emneord: Det digitale samfunn, DigiEd

Publikasjoner

  • Singh, Ammar Bahadur & Anders, Mørch (2024). Instructors’ Epistemic Intervention Strategies in MOOC Discussion Forums. Journal of Educators Online. ISSN 1547-500X. 21(1). doi: 10.9743/JEO.2024.21.1.5. Fulltekst i vitenarkiv
  • Singh, Ammar Bahadur & Haugsbakken, Halvdan Gaute Søvik (2023). Engendering Transformative Learning in an Institutional xMOOC. I Pinheiro, Romulo; Tømte, Cathrine Edelhard; Barman, Linda; Degn, Lise & Geschwind, Lars (Red.), Digital Transformations in Nordic Higher Education. Palgrave Macmillan. ISSN 978-3-031-27758-0. doi: 10.1007/978-3-031-27758-0_6.
  • Singh, Ammar Bahadur (2022). Examining students’ collaborative epistemic actions in a MOOC learning environment. Journal of University Teaching and Learning Practice. ISSN 1449-9789. 19(4).
  • Singh, Ammar Bahadur & Engeness, Irina (2021). Examining Instructors’ Roles in Facilitating Students’ Learning Process in Pedagogical Information and Communication Technology Massive Open Online Course. Культурно-историческая психология. ISSN 1816-5435. 17(2), s. 76–89. doi: 10.17759/chp.2021170208. Fulltekst i vitenarkiv
  • Engeness, Irina; Nohr, Magnus; Singh, Ammar Bahadur & Mørch, Anders Irving (2019). Use of videos in the Information and Communication Technology Massive Open Online Course: Insights for learning and development of transformative digital agency with pre- and in-service teachers in Norway. Policy Futures in Education. ISSN 1478-2103. 18(4), s. 497–516. doi: 10.1177/1478210319895189. Fulltekst i vitenarkiv
  • Singh, Ammar Bahadur & Mørch, Anders Irving (2018). An Analysis of Participants’ Experiences from the First International MOOC Offered at the University of Oslo . Nordic Journal of Digital Literacy. ISSN 1891-943X. 13(1), s. 40–64. doi: 10.18261/issn.1891-943x-2018-01-04. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Singh, Ammar Bahadur (2018). Assessing the role of massive open online courses (MOOCs) in higher education: opportunities and challenges for learning. NELTA ELT Forum. ISBN 978-9937-2-92634.

Se alle arbeider i Cristin

  • Singh, Ammar Bahadur (2022). A framework for transformative learning in a digital collaborative learning environment.
  • Singh, Ammar Bahadur (2022). (Re-)constructing an institutional xMOOC: implications of students’ perspectives for transformative online pedagogy.
  • Singh, Ammar Bahadur & Engeness, Irina (2022). Dialectical epistemic activities in a MOOC learning environment .
  • Nohr, Magnus & Singh, Ammar Bahadur (2021). VIDEOS IN THE ICTMOOC AS RESOURCES FOR LEARNING AND DEVELOPMENT OF TEACHER TRANSFORMATIVE DIGITAL AGENCY.
  • Singh, Ammar Bahadur (2021). Learning and conceptual understanding .
  • Singh, Ammar Bahadur & Engeness, Irina (2021). Examining instructors’ role in facilitating students’ learning process in the ICTPED MOOC .
  • Singh, Ammar Bahadur (2021). Dilemmas in Case Study Research Design in Online Micro-Pedagogical Activities: A Case of a MOOC .
  • Singh, Ammar Bahadur (2021). Making Sense of Collaborative Learning Practices in the ICTPED MOOC.
  • Singh, Ammar Bahadur (2016). Learning through MOOCs. Guest blogger for Higher Education Development Association (Hedda). http://uv-net.uio.no/hedda/?p=15548.
  • Singh, Ammar Bahadur (2014). Tuition fees for non-EU/EEA students in Norway: Who will bear the brunt of it? Higher Education Development (Hedda) http://uv-net.uio.no/hedda/?p=14515.
  • Singh, Ammar Bahadur (2016). Learning through Massive Open Online Courses (MOOCs): A case of the first international MOOC delivered by UiO in 2015. Universitetet i Oslo.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 3. sep. 2019 10:57 - Sist endret 31. jan. 2024 13:04