Faglige interesser
- Pedagogiske praksiser i Massive Open Online Courses (MOOCs)
- Samarbeidslæring i digitale omgivelser
- Agens i digitale læringsomgivelser
- IKT for lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse
- Læringsanalyse
- Interaksjonsanalyse og tematisk analyse
- Epistemisk nettverksanalyse
Ph.D. Project
Nylig fullførte jeg min doktorgradsforskning og leverte avhandlingen min med tittelen 'Teaching and Learning in an Institutional Massive Open Online Course: Implications for Agency in Online Pedagogy.' Avhandlingen går i dybden på både synkrone og asynkrone samarbeidende undervisning og læring aktiviteter i undervisning og læring i ICTPED MOOC for å analysere hvordan instruktører og studenter utvikler og utøver sitt aktørskap (agens) i nettbaserte pedagogiske sammenhenger. De primære funnene antyder at samarbeidsaktiviteter for meningsskaping fungerer som unike ressurser for utvikling av aktørskap, og at mobiliseringen av digitale ressurser utvider mulighetene for slik utvikling. Disse funnene har betydelige implikasjoner for utformingen av nettbaserte undervisnings- og læringsmiljøer der både instruktører og studenter kan utvikle og utøve sitt aktørskap for å fremme konseptuell forståelse. Hovedveileder er Professor Irina Engeness
Undervisning
- IKTMOOC
- Nettped
- PfDKMOOC Engelsk
- Undervisning i engelsk fagdidaktikk
Bakgrunn
Arbeidserfaring:
- 08.2023: Høgskolelektor i pedagogikk, IKT og læring, Høgskolen i Østfold
- 08.2019 - 12.2019 Høgskolelektor i pedagogikk, IKT og læring, Høgskolen i Østfold
- 12.2017 - 07.2018: Lektor med tilleggsutdanning, Sykkylven videregående skole
- 09.2017 - 07.2018: Vitenskapelig assistent, Universitetet i Oslo
- 07.2008 - 07.2010: Lektor, Manamohan Memorial College, Kathmandu
Utdanning:
- 2020 - 2023: PhD stipendiat
- 2013 - 2015: Master i pedagogikk, Universitetet i Oslo
- 2010 - 2012: Master i barndom studier, NTNU
- 2005 - 2007: Master i lærerutdanning/pedagogikk, Tribhuvan universitetet, Kathmandu