Academic interests
Write a few words here about your academic interests.
Courses taught
- <Link to programme of study/course>
- <Link to programme of study/course>
- ...
Background
Brief presentation of previous work experience and education
Awards
- <Name and link to prize 1, if any>
- <Name and link to prize 1, if any>
- ...
Appointments
- <Title and (if applicable) link 1>
- <Title and (if applicable) link 2>
- ...
Positions held
- <Name and link to position 1, if any>
- <Name and link to position 2, if any>
- ...
Partners
Publications
-
Østli, Marianne & Eide, Cathrine Aasgaard
(2020).
Forståelser av livsmestring blant ansatte i barnehagen
.
-
Østli, Marianne & Johannesen, Nina
(2018).
Å sette forskjelligheter i spill.
-
Østli, Marianne
(2016).
Testkultur, målstyring og kartlegging. Hvilken kompetanse trenger framtidige lærere for å møte politiske rammer?
-
Østli, Marianne & Hoveid, Sigrid Eskestrand
(2016).
Vi etterlyser et "stopp!".
Barnehagefolk.
ISSN 1500-6905.
33(2),
p. 78–79.
-
Østli, Marianne
(2015).
Mangfold- kunnskap og kompetanse i utdanningssektoren. Utfordringer og muligheter.
-
-
Østli, Marianne
(2015).
Barnehagetilvenning.
[Radio].
NRK Østfold.
-
Nolet, Ronald & Østli, Marianne
(2010).
Økt pedagogtetthet gir ikke nødvendigvis økt kvalitet.
Første steg.
ISSN 1504-1891.
p. 44–47.
Show summary
Vil barnehagens kvalitet nødvendigvis øke om førskolelærerne blir flere? Artikkelforfatterne mener økt kvalitet like gjerne kan sies å avhenge av større faglighet i arbeidet i barnehagen, og at det primært er førskolelærnes ansvar å bidra til det de kaller økt deling av kulturell og sosial kapital mellom førskolelære og assistenter.
-
Østli, Marianne
(2015).
Når forskjellighet forstyrrer
- En kvalitativ undersøkelse av hvordan barnehagelærere forstår mangfold i barnehagen.
Høgskolen i Østfold.
View all works in Cristin
Published June 12, 2018 4:22 PM
- Last modified June 12, 2018 4:22 PM