Aktuelle saker - Side 6

Publisert 14. sep. 2022 21:26

Omlag 40 pedagoger fra ulike pedagogiske arenaer møttes onsdag på campus i regi av prosjektet Kunnskapsmegling i likeverdige partner- og profesjonsfellesskap (KUPP). Dagen ble brukt i smågrupper der målet var å finne frem til ulike forsknings- og/eller utviklingsprosjekter i fellesskap, på tvers av fagmiljøer og organisasjoner. Utgangspunktet er en felles kompetanseutvikling og en nysgjerrighet på å utvikle nye former for samarbeid i partnerskap som en er en del av.

Publisert 29. aug. 2022 14:56

Onsdag 8. juni deltok 16 lærere på spennende workshop om hvordan bruke VR i undervisningen. Det resulterte (bokstavelig talt) i virtuelle opp- og nedturer, blant annet til jordas indre og blomsters kronblader.

Publisert 17. juni 2022 21:30

Det å kunne fransk språk og kultur bidrar til at man lettere kan fange opp verdens kompleksitet, mener Franck Orban. Nå er han tildelt Frankrikes nest eldste utmerkelse for nettopp utbredelse av fransk språk og kultur.

Publisert 23. mai 2022 20:51

Skjermtid for barn og unge bør begrenses sterkt, mener Helsedirektoratet i nye anbefalinger. Samtidig trenger barn nettopp tid foran skjermen for å lære å ferdes trygt på nett. De nye rådene øker presset på foreldre og lærere til å lære barn digital dømmekraft. 

Publisert 5. mai 2022 15:00

21. april kom over 60 lærere, skoleledere og IT-medarbeidere fra voksenopplæringsskoler (VO) i Østfold, til Remmen for å avslutte et godt – og litt annerledes – Dekompsamarbeid gjennom 1 ½ år. Sonja Nygaard-Joki og Stine Brynildsen, begge fra fagmiljø for IKT og læring, har drevet Dekomparbeidet og arrangerte ettermiddagssamlingen som blant annet hadde fokus på erfaringsdeling og å knytte profesjonelle nettverk på tvers av skoler. 

Publisert 2. mai 2022 11:32

Styringsgruppa for Lærerutdanningsbarnehagene 2025 (LUB) fikk mange nyttige innspill til bærekraft i barnehagelærerutdanningene på årets nasjonale Lærerutdanningskonferanse.   

Publisert 2. mai 2022 10:15

Ansatte ved Fakultet for lærerutdanninger og språk har en økning i vitenskapelig publisering på formidable 83 % fra 2020 til 2021!