Kunst- og kulturopplevelser i skolen i regi av eksterne er ikke nødvendigvis i tråd med læreplanen. Et eget forskningsprosjekt har sett på hvordan læreren kan bli en brobygger mellom kunsten og elevene, så opplevelsene kan brukes som verktøy for å lære.
Aktuelle saker
Alt fra leseopplæring for elever som bruker alternativ- og supplerende kommunikasjon til støyreduserende teknologi for autistiske elever utforskes i de nye prosjektene. Bli kjent med doktorgradskandidatene i forskergruppen DeveLeP og deres banebrytende arbeid som vil forme fremtidens læringsmiljøer.
Et stort forskningsprosjekt som skal forhindre uetisk bruk av kunstig intelligens, er nominert til Digitaliseringsprisen 2024.
Mandag 6. mai 2024 arrangerte KUPP konferansen 'På vei', for pedagoger engasjert i og interessert i partnerskap mellom høgskole og praksisfelt. Programmet var fylt med et variert innhold.
A Triple Challenge: Students’ Identification, Interpretation, and Use of Individualized Automated Feedback in Learning to Write English as a Foreign Language
The article "Digital skills critical for education: Video analysis of students' technology use in Norwegian secondary English classrooms" is one of the 10% most downloaded articles in the Journal of Computer Assisted Learning since its publication in 2022.
The NERA conference 2024 in Malmö brought a myriad of insights into cultural and educational adventures, and the NoZa-project were active members of the roundtable discussion.
Gjennom Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehager (ReKomp) har personalet fra Oksviken barnehage og Høgskolen i Østfold over en treårs periode samarbeidet rundt ulike teamtikker som omhandler «digitale praksiser i barnehagen».
Fikk strategiske midler til utviklingsprosjekt om etisk, kritisk og kreativt arbeid med litteratur i barnehagen.
Videospill kan være en verdifull ressurs for å engasjere og motivere elevene til å komme i gang med skriving i norskundervisningen.
Med Minecraft har Matthias Solgaard Høye bidratt til å digitalisere årets storyline for grunnskolelærerstudentene ved Høgskolen i Østfold. Med seg hadde han fire elever og Marie Kronby, som er i kombinasjonsstilling og lærer ved Kråkerøy ungdomsskole.
Gjennom et innovativt samarbeid mellom storylinemiljøet ved Høgskolen i Østfold og Drivhuset Østfold har lærerstudentene dykket ned i bærekraftens verden gjennom prosjektet «Et norsk elvedelta».
Our dedicated students and colleagues from Zanzibar share insights from their experiences with the NoZa - Intercultural Mobility Project.
At Østfold university college a wave of AI-related initiatives is set to reshape the academic landscape. The launch of the Østfold AI hub marks a pivotal moment in fostering collaboration across faculties and engaging with stakeholders regionally and globally.
Minecraft har fra sin lansering i 2011 blitt det mest solgte spillet noensinne med over 300 millioner solgte eksemplarer. Sandkassespillet ble kjøpt opp i 2014 av Microsoft og ble ganske fort utgitt i en Education modus tilgjengelig for alle med O365 lisens. Det betyr at mange klasserom rundt om i landet har tilgang til dette spillet, men hvordan kan vi utnytte det utrolige potensialet for utforsking og læring som ligger i dette verktøyet? I dette blogginnlegget skal jeg nemlig forklare hvordan Minecraft EDU kan brukes som nettopp et læringsverktøy! Hvis du først ønsker å vite mer om spillpedagogikk så kan du lese dette blogginnlegget som gir en kort innføring i spillpedagogikk.
Han Han har skrevet sin avhandling om følgende tema: Flipped Classroom in Teacher Education – Perceptions from English language teacher educators and student teachers in Norway.
European Centre for Modern Languages (ECML) inviterer lærerutdannere innen språk til et ukes opphold i Graz på Summer Academy.
Barnehagelærerstudenter på 1. trinn deltid forbereder seg til praksis ved å simulere møter med foreldre i hente- og bringe situasjoner i barnehagen
Tina Vibe Zandjani (34) tror Masterstudium i fremmedspråk i skolen skårer høyt på studentundersøkelsen Studiebarometeret nettopp fordi det kan tas digitalt og at studentene får tett oppfølging.
Selv om elevenes skoledag blir stadig mer digital handler den digitale kompetansen som lærerstudenter får gjennom studiet for lite om digital dømmekraft, etikk og avansert digital bruk.