Årshjul for fadderstyret

Studentparlamentet og fadderstyrets arbeidsoppgaver i tilknytning til fadderukene strekker seg over hele året.

 

Studentparlamentet er avhengig av en tett dialog med fadderstyret, både i det løpende arbeidet og som en del av en kontinuerlig evalueringsprosess. Årshjulet skal derfor bidra til å sikre dette arbeidet, både for parlamentet som prosjekteier og for fadderstyret som den utførende enheten. 
Den som har fått delegert ansvaret i AU, følger opp styret i tett samarbeid med med Organisasjonskonsulenten 

Årshjulet til Fadderstyret 2024 - finner du her

 

Under ser du den generelle gangen i årshjulet til Fadderstyret

Frist Hendelse Ansvar
1.september Nedsette valgkomite for rekruttering til fadderstyre Studentparlamentet v/ arbeidsutvalget

15.september

Starte rekruttering av kandidater til fadderstyre

Leder for nedsatt valgkomite

1.november Nedsette nytt fadderstyre og fordele roller i henhold til Studentparlamentets gjeldende sammensetning for dette Valgkomite 
15.januar Gjennomføre opplæring for fadderstyrets arbeid og gitte rammer og struktur for fadderuken Den i AU som har ansvaret m/ Org.kons og andre aktuelle. 
1.februar Fadderstyret har ferdig første utkast til fadderprogram og budsjett Fadderleder
15.februar Ferdig utarbeidet plan for rekruttering av faddere med bakgrunn i samarbeid med markedsførings- og rekrutteringansvarlig i studentrådene Informasjons - og rekrutteringsansvarlige
Februar

Status - og fremdriftsmøte med den i AU som har fått ansvar, organisasjonskonsulent og læringsmiljøkonsulent

Fadderleder
15.mars Ferdig utarbeidet budsjett Økonomiansvarlig 
15. mars Innhentet priser for alle aktuelle avtaler knyttet til arrangementer Fadderleder
15.mars Start rekruttering av faddere Informasjons - og rekrutteringsansvarlige
Mars Status - og fremdriftsmøte med den i AU som har ansvar, organisasjonskonsulent og læringsmiljøkonsulent Fadderleder
15.april Fadderprogram ferdig utarbeidet med tilhørende avtaler og kontrakter

Fadderleder og arrangementsnsvarlige

15.april Fullført innhenting av sponsormidler med tilhørende utstedelse av faktura Nestledere Fadderstyret
15.april Opprette facebookeventer for alle arrangementer (skal lenkes til HiØ sine nettsider) Arrangementsansvarlige
15.april Oversende fadderprogram til respektive Servicetorg for publisering i gjeldende plattform for timeplaner Arrangementsansvarlige
April Status - og fremdriftsmøte med den i AU som har ansvar, organisasjonskonsulent og læringsmiljøkonsulent Fadderleder
15. mai Fordeling av oppgaver til faddere for gjennomføring av arrangementer Informasjons - og rekrutteringsansvarlige
15. mai Alle kontrakter og avtaler skal være godkjent og inngått med de aktuelle parter Fadderleder
Mai Status - og fremdriftsmøte med den i AU som har ansvar, organisasjonskonsulent og læringsmiljøkonsulent Fadderleder
1.juni Program for fadderseminar  Org.kons Fadderleder, den med ansvar i AU, Læringsmiljøkonsulenten
1.juni Invitasjon til fadderseminar publiseres som facebookarrangement Arrangementsansvarlige
Juni Status - og fremdriftsmøte med den i AU som har ansvar, organisasjonskonsulent og læringsmiljøkonsulent Fadderleder
August Gjennomføring av fadderseminar Læringsmiljøkonsulent og organisasjonskonsulent
August Gjennomføring av beredskapsrutiner for fadderstyre og edrufaddere Læringsmiljøkonsulent og Organisasjonskonsulent
August Gjennomføring av fadderukene Fadderleder
15.september Fadderrapport leveres studentparlamentet Fadderleder
     

 

I status - og fremdriftsmøter gjennomgås følgende punkter:

  • Program (arrangementer, avtaler, kontrakter)
  • Økonomi (budsjett, sponsorer, innkjøp, bestillinger, profilering)
  • Faddere (rekruttering, opplæring, organisering / faddergrupper, arbeidsfordeling)
  • Gjennomføring (beredskap, ROS-analyser, transport, registrering åpningsdag)
  • Eventuelt (løpende utfordringer, spørsmål, avklaringer etc.)
Publisert 5. mars 2021 08:03 - Sist endret 17. jan. 2024 14:51