Faglige interesser
Som fag ansatt ved Høgskolen er jeg særlig opptatt av ivaretagelse av brukere og pasienters helse, da både den fysiske og psykiske helsen. Det er viktig at pasientsikkerhet og brukersikkerhet ivaretas. For å gjøre dette må en utvikle systemer som ivaretar bruker og pasient, i direkte samhandling med bruker og pasient og på systemnivå. At tjenester er av god kvalitet skal sikres gjennom å utdanne kritisk tenkende og faglige dyktige profesjonsutdannede tjenesteytere, likeså er det helt nødvendig å tilrettegge for at tjenestene som ytes er basert på tverfaglig samrbeid og at disse er samorganisert for å skape et helhetlig tilbud for den som skal motta tjenestene.
Undervisning
Bachelor Vernepleie: Vernepleie
Herunder emner:
HOVVPL10220 Anatomi, fysiologi, biokjemi, mikrobiologi, farmakologi og menneskets fysiologiske behov. Emne HOVVPL10220
HOVVPL20120 Helse: Sykdomslære, pleie, behandling og omsorg. Emne HOVVOL20120
HOVVPL30220: Kunnskapsbasert praksis, helse og miljøarbeid. Emne HOVVPL30220
Bakgrunn
Utdannet Vernepleier ved Høgskolen i Østfold. Spesial pedagogikk og sosialpedagogikk. Master in Public Administation and Innovation fra Copenhagen Business School (CBS).
Kort om tidligere arbeidserfaring og utdanning
1993-1996 Stilling som miljøarbeider i Meløy Kommune
1998-2008 Miljøarbeider og senere miljø terapeut i eldreomsorg med fokus på fysisk og Psykisk Helse.
2009-- Utredning Alderspsykiatri
2014-- Høgskolelektor/forskerstilling ved Høgskolen i Østfold
Verv
Institusjonsansvarlig for skikkethet i 50% stilling ved Høgskolen i Østfold (2018→)
Representant for Høgskolen i Østfold i Nasjonalt helsenettverk for Vernepleieutdanningene (2016→)
Medlem/leder i Standard Norge Komite Helseledelse (2019→)
- -ISO/TC 304 «Healthcare organization management”
- -SN/K 658 «Helseledelse»
- SN/K 612 «Krav til faglig oppdatering av autoriserte sykepleier»
- *SN/K 580 «Krav til faglig oppdatering av autoriserte sykepleier»
Samarbeid
Har gjennom å ha deltatt i flere samhandlingssprosjekter vært med å skape pågående samarbeid på flere arenaer. Naturlige samarbeidspartnere er nærliggende kommuner, Sykehuset i Østfold, Barneverns tjenestene og NAV, alle i samarbeid rundt samordning av tjenester. Har ved å være institusjonsansvarlig for skikkethetsvurdering og ved forskning på studenters læring fått betydelig kjennskap og erfaring med samordning og samarbeid rundt et helhetlig studie for profesjonsutdannelsene. Erfaringer med samarbeid har vært grunnlag for å utvikle undervisning, og er heldig å ha eksterne samarbeidspartnere inn i undervisning, da særlig i emnet HOVVPL30220: Kunnskapsbasert praksis, helse og miljøarbeid.