Kari Megrund

English version of this page Institutt for velferd, ledelse og organisasjon
Bilde av Kari Megrund
English version of this page Stilling
Høgskolelektor
Kontakt Studiested
Fredrikstad
Kontornr.
-

Faglige interesser

Mine faglige hovedinteresser er målrettet miljøarbeid, atferdsanalyse, kapittel 9 i Helse og omsorgstjenesteloven, inkluderende forskning og brukermedvirkning.

50% av min stilling er i praksistamet, så en stor del av min faglige interesse er å samarbeide med praksisfeltet og gi studentene en god praksisopplevelse.

Undervisning

https://www.hiof.no/studier/emner/hv/2020/var/hsvpl10407.html
https://www.hiof.no/hv/studier/praksis/
...

Bakgrunn

Jeg ble utdannet vernepleier i 1990 ved Oslo Vernepleierhøgskole. Både før og etter utdannelsen har jeg jobbet i bofelleskap i Osloområdet med personer med bl.a ulike former for funksjonsnedsettelser, utfordrende atferd og epilepsi.

Jeg jobbet noen år ved habiliteringstjenesten i Oslo.

Ansatt ved Høgskolen i Østfold siden 2001

 

Priser

<Navn og eventuelt lenke til pris 1> 
<Navn og eventuelt lenke til pris 2> 
...

Verv

Vara plasstillitsvalgt Forskerforbundet d.d
Tidligere plasstillitsvalgt Forskerforbundet

Tidligere lokallagsleder Forskerforbundet

Tidligere hovedtillitsvalgt LO

Tidligere plasstillitsvalgt FO

 
...

Samarbeid

 

Publikasjoner

  • Megrund, Kari (2009). Presisjonsopplæring (PO) i opplæring i påkledning for jente med ADHD. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse (NTA). ISSN 0809-781X. 36(1), s. 39–50.

Se alle arbeider i Cristin

  • Hansen, Mette Tindvik; Brynhildsen, Siri Ellen Adelaide; Gregersen, Anne-Grethe; Andreassen, Hilde Marie; Martinsen, Mona & Olsen, Richard M. [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2023). En praksismodell for fremtiden PROFF Praksisstudier for helse- og omsorgstjenesten i Østfold.
  • Østby, May; Bakken, Hege; Bjørkmo, Petter; Fløan, Lisa Malin Kleven; Fjermestad, Jeanette & Gladsø, Tine [Vis alle 24 forfattere av denne artikkelen] (2023). Co-creating a research course for persons with intellectual disabilities in Norway an inclusive research project. This poster is part of «Research course for persons with intellectual disabilities” in Norway No. 1.
  • Megrund, Kari; Grepperud, Even; Grepperud, Linda; Hansen, Mette Tindvik & Østby, May (2023). How to analyse data: This poster is part of the project «Research course for persons with intellectual disabilities” in Norway No.5.
  • Brynhildsen, Siri Ellen Adelaide; Andreassen, Hilde Marie; Hansen, Mette Tindvik; Gregersen, Anne-Grethe & Megrund, Kari (2022). En praksismodell for fremtiden PROFF.
  • Grepperud, Even; Grepperud, Linda; Hansen, Mette Tindvik; Megrund, Kari & Østby, May (2022). Vi må analysere når vi forsker. SOR rapport. ISSN 1500-8657. s. 40–47.
  • Bredvold, Ann Merethe; Bruun, Frank Jarle; Chalachanova, Anna; Kongsmo, Tom Remi; Megrund, Kari & Myren, Gunn Eva Solum [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2022). Digital utvikling, men begrenset mulighet for utviklingshemmede! SOR rapport. ISSN 1500-8657.
  • Westergård, Britt-Evy; Bruun, Frank Jarle; Witsø, Aud Elisabeth; Østby, May; Myren, Gunn Eva Solum & Bredvold, Ann Merethe [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2022). Digital utvikling – ikke for dem med utviklingshemning? Tønsbergs blad.
  • Megrund, Kari; Barstad, Bernt & Stenhammer, Trude (2014). Rett grep, til rett tid? Kommentar til artikkelen: Rett grep, til rett tid / Børge Holden. Fontene. ISSN 0805-5432. s. 45–45.
  • Megrund, Kari; Barstad, Bernt & Stenhammer, Trude (2014). Rett grep, til rett tid? Kommentar til artikkelen: Rett grep, til rett tid / Børge Holden. SOR rapport. ISSN 1500-8657. s. 46–57.
  • Megrund, Kari; Hauglid, Anette Lindahl; Munkeboe, Lisa & Skaarød, Ole Morten (2014). I hvilken grad har et kurs i lavaffektive tilnærminger effekt på personalets opplevelse av sikkerhet i deres arbeid med personer med utfordrende atferd? SOR rapport. ISSN 1500-8657. s. 50–61.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. juni 2018 16:10 - Sist endret 14. juni 2021 16:43