Prosjektansvarlig: Per Erik Skogh Nilsen
Øvrige deltagere:
Beskrivelse
Noen måter å gjøre undervisning i matematikk og fysikk mer fleksibel
Undervisning i matematikk og fysikk kan gjøres mer fleksibel, men det må gjøres med faglig styring. Undersøkelser vise at ren kopi/mangfoldiggjøring av eksisterende undervisning er lite effektivt. Å ha timevis med forelesninger tilgjengelig på video alene gjør det bare enklere å marginalisere fagene og forsterke lite effektive læringsmønstre.
Vi skal
- integrere eksisterende videoer i forarbeid, undervisning og etterarbeid,
- produsere nye videoer med bruk av veldokumenterte virkemidler,
- videreutvikle nye plattformer dette gjøres på,
- videreutvikle bruk av ulike verktøy og
- bruke punktene over sammen på en effektiv måte
En sentral side ved alle disse er å samle informasjon om bruken og undersøke ulike hypoteser.
Poster
Prosjektplan
- Noen ord
- Excel
Prosjektets websider
Fleksibel undervisning - Hvordan gjøre undervisning i matematikk og fysikk mer effektiv.