Fleksibel undervisning i matematikk og fysikk

Prosjektansvarlig: Per Erik Skogh Nilsen
Øvrige deltagere: 

Beskrivelse

Noen måter å gjøre undervisning i matematikk og fysikk mer fleksibel

Undervisning i matematikk og fysikk kan gjøres mer fleksibel, men det må gjøres med faglig styring. Undersøkelser vise at ren kopi/mangfoldiggjøring av eksisterende undervisning er lite effektivt. Å ha timevis med forelesninger tilgjengelig på video alene gjør det bare enklere å marginalisere fagene og forsterke lite effektive læringsmønstre.

Vi skal

  • integrere eksisterende videoer i forarbeid, undervisning og etterarbeid,
  • produsere nye videoer med bruk av  veldokumenterte virkemidler,
  • videreutvikle nye plattformer dette gjøres på,
  • videreutvikle bruk av ulike verktøy og
  • bruke punktene over sammen på en effektiv måte

En sentral side ved alle disse er å samle informasjon om bruken og undersøke ulike hypoteser.

Poster

 

Prosjektplan

  • Noen ord
  • Excel

Prosjektets websider

Fleksibel undervisning - Hvordan gjøre undervisning i matematikk og fysikk mer effektiv.

Status / Rapportering

Status desember 2016

Sluttrapport

Publisert 27. juni 2018 12:55 - Sist endret 14. juni 2021 12:20