Karl-Arne Næss Korseberg

Norwegian version of this page Section for Educational Quality
Norwegian version of this page Position
Senior Adviser
Contact Study place
Halden
Office nr.
FU1-72

Academic interests

History of Education, Theory of Science,  Research Methodologies,  Pedagogy and Didactics, Academic writing.

Courses taught

Background

I have a Master´s degree in Ecucation and a "soon to be finished" PhD in History of Education from the Norwegian University of Science and Technology (NTNU). Before joining the Faculty of Education at the Østfold University College, I worked for 9 years at Institute of Education, NTNU, within Bachelor in Ecucation and Master of Science in Education and Upbringing. I have also worked within Teacher Training for Primary and Secondary Education for Years 1-7 and 5-10, at the Oslo Metropolitan University. 

Appointments

  • institutional authority for suitability assessment from 2018.

Publications

  • Korseberg, Karl-Arne Næss (2022). Kristendom, religion, livssyn og etikk (KRLE). Religion & Livsfrågor. ISSN 0347-2159. p. 21–23.
  • Korseberg, Karl-Arne Næss & Korseberg, Lene Kirstine (2022). Vurdering for læring. In Karlsdottir, Ragnheidur; Kvello, Øyvind & Hybertsen, Ingunn Dahler (Ed.), Grunnbok i pedagogisk psykologi. Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-3363-2. p. 389–395.
  • Luthen, Geir Sverre; Hollup, Kristine; Bratland, Anne K.; Korseberg, Karl-Arne Næss & Warem, Øystein Sverre (2021). Veiledningsmøter som læringsarena for lærerstudenter og nyutdannede lærere. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. 105(5), p. 467–481. doi: 10.18261/issn.1504-2987-2021-05-05.
  • Korseberg, Karl-Arne Næss (2016). Skolens verdigrunnlag. In Volckmar, Nina (Eds.), Utdanningshistorie. Grunnskolen som samfunnsintegrerende institusjon.. Gyldendal Akademisk. ISSN 978-82-05-49182-3. p. 148–177.

View all works in Cristin

  • Stenbock-Haakestad, Heidi; Korseberg, Karl-Arne Næss & Houge, Espen Syse (2023). Can I be human? .
  • Warem, Øystein Sverre; Luthen, Geir Sverre; Korseberg, Karl-Arne Næss & Hollup, Kristine (2022). Veiledningsmøter som læringsarena for lærerstudenter og nyutdannede lærere.
  • Knigge, Veronica; Korseberg, Karl-Arne Næss & Stenbock-Haakestad, Heidi (2022). Lærerutdanningsskoler og profesjonsverksted – kort vei fra teori til praksis .
  • Korseberg, Karl-Arne Næss & Hansen, Mette Tindvik (2021). Skikkethetsvurdering i grunnskolelærerutdanningen.
  • Korseberg, Karl-Arne Næss (2021). Skikkethetsvurdering for barnehagelærerutdanningen - med vekt på praksis.
  • Korseberg, Karl-Arne Næss & Hansen, Mette Tindvik (2021). Skikkethetsvurdering og sykehuspraksis.
  • Korseberg, Karl-Arne Næss & Hansen, Mette Tindvik (2020). Skikkethetsvurdering i grunnskolelærerutdanningen.
  • Løkkeberg, Stine Eileen Torp; Halvorsen, Lars Rune; Eng, Anne-Lise & Korseberg, Karl-Arne Næss (2017). Akademisk dannelse og førsteårsstudenten https://khrono.no/debatt/akademisk-dannelse-og-forstearsstudenten-i-hoyere-utdanning?nav=forside. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Nygård, Mette & Korseberg, Karl-Arne (2014). Når skal de få tid til å leke? [Newspaper]. Dagsavisen.
  • Korseberg, Karl-Arne (2012). On Values, Pietism and Discourse: A comparative study of Denmark and Norway.
  • Korseberg, Karl-Arne (2011). Skolens verdigrunnlag i et multikulturelt Skandinavia.
  • Korseberg, Karl-Arne (2011). Traditional values in a global society: a comparative analysis of the value base for primary education in Scandinavia.
  • Korseberg, Karl-Arne (2011). Traditional values in a global society: a historical and comparative analysis of the value base for primary education in Scandinavia.
  • Korseberg, Karl-Arne (2011). The role of Christianity in Norwegian schools: A traditional value base meets a new, global and profane society.
  • Korseberg, Karl-Arne (2009). Hvorfor studere pedagogikk?
  • Korseberg, Karl-Arne (2008). Ny formålsparagraf for skolens opplæring. Et drama i tre akter.

View all works in Cristin

Published June 12, 2018 4:21 PM - Last modified Jan. 30, 2024 3:05 PM