English version of this page

Ansvar for eget privat utstyr

IT-vakta vil bestrebe seg på å gi god og adekvat hjelp til ansatte og studenter knyttet til høgskolens IT-tjenester, men det er viktig å påpeke noen begrensninger ved privat utstyr for å unngå misforståelser.

Dersom det oppstår fysiske feil med din datamaskin må du selv henvende deg der du kjøpte utstyret. HiØ har ikke anledning til å drive feilreparasjon eller kontakte leverandørens serviceapparat på dine vegne. Datamaskinens operativsystem og programvare inkludert oppgraderinger og antivirusprogram er i samme kategori. Du har selv ansvar for å rette feil eller reinstallere i henhold til leverandørens anvisninger.

Høgskolen legger til rette for nedlasting og installasjon av endel programvareprodukter til bruk i undervisning og studier. Dette er programvare som du må installere selv i henhold til beskrivelsene. Vi kan ikke garantere at slik programvare vil virke på din maskin, med din systemprogramvare. Her må du selv kontrollere om ditt utstyr oppfyller leverandørens krav. Vi kan ikke ta på oss å installere slik programvare på ditt private utstyr, og heller ikke ta ansvaret for å få dette til å virke for deg.

Kort oppsummert: Vi kan svare på spørsmål, vise hvor informasjon finnes og gi hjelp til selvhjelp, men vi kan ikke reparere eller installere for deg.

Publisert 29. mai 2018 11:07 - Sist endret 30. juni 2020 10:05