Vedlikehold av sentrale distribusjonslister ved HiØ

Basert på data registrert i det personaladministrative systemet (SAP) genereres et stort antall distribusjonslister for epost til bruk internt. Disse lages automatisk, og oppdateres en gang i døgnet i forhold endringer i SAP.

Organisasjonsendringene ved høgskolen medfører noen justeringer knyttet til navngiving og tilhørighet av hensyn til konsistens.

Alle data hentes fra SAP, og det er avdelingstilhørighet, stillingstype og kontorsted registrert her som styrer produksjonen av listene.

Listene har navn på formen:  list.Personalet.[Avdeling/Seksjon]

I tillegg finnes listene list.Personalet.Allesteder, list.Personalet.Fredrikstad og list.Personalet.Halden

[Avdeling/Seksjon] er:

  • Arkiv
  • Biblioteket
  • BrukernareTjenester
  • Campustjenester
  • Eiendomstjenester
  • Eksamen
  • Forskningsadm
  • ForskningsstotteBibliotek
  • Fremmedsprak
  • Grunntjenester
  • HelseOgVelferd
  • HR
  • IKT
  • Informasjonsteknologi
  • Ingeniorfag
  • InternasjonaliseringOpptak
  • Laererutdanning
  • Lonn
  • MarkedOgKommunikasjon
  • OkonomiOgVirksomhet
  • OkonomiSprakOgSamfunnsfag
  • OrganisasjonTjenesteutvikling
  • PedagogiskUtviklingLaring
  • ProsjektProsessforbedring
  • Regnskap
  • Renholdstjenester
  • SamletLedelse
  • Scenekunst
  • Servicetjenester
  • Statsbygg
  • Studentsamskipnaden
  • Studenttjenester
  • StudieadmFS
  • Studieadm
  • StudieutredningKvalitetsutvikling
  • Videre
  • Virksomhetsstyring

​​​​ Husk at man kan sende epost til flere lister samtidig, slik at man kan velge sammensatte målgrupper.

Komplett og oppdatert oversikt over alle distribusjonslister finnes på https://epostlister.hiof.no også manuelt oppsatte.

Forøvrig:

Bruk distribusjonslistene med varsomhet, både med hensyn til hvor ofte og til hvilken gruppe. Direkte meldinger til enkeltpersoner kan være mer hensiktsmessig. Husk at ditt behov for å gi informasjon ikke nødvendigvis sammenfaller med andres behov for å motta samme, og kan oppfattes som støy.

Informasjon av mer permanent karakter bør istedet legges ut på nett (husk tilgangskontroll om det kun skal være tilgjengelig for ansatte for eksempel) for å lette senere gjenfinning.

 

Publisert 30. mai 2018 11:04 - Sist endret 15. sep. 2022 13:20