Virker ikke passordet ditt? Da kan det være lurt å sette et nytt.
For å lese epost må du også sette opp 2-faktor autentisering i Microsoft 365
Nye brukere vil få varsel ved første innlogging. To-faktor vil bli avkrevd omtrent hver 14. dag på datamaskiner og mobile enheter utenfor campus.
Gå til veiledning for oppsett av 2-faktor
Dette over gjelder for både studenter og ansatte som skal lese eposten sin på https://outlook.office.com/
E-post via Outlook på PC og Mac
Vi anbefaler å bruke siste versjon av Outlook både på PC ( Office 2019 eller Office 365 ) og Mac (Office 365 med "Nye Outlook").
På PC for ansatte er Microsoft Outlook satt opp til at den automatisk finner mailboksen din.
På privat PC finne Microsoft Outlook kontoen din om du skriver inn din e-postadresse. Du vil deretter bli spurt om passord og evt. brukernavn ( på formen brukernavn@hiof.no ).
For PC med Office 2016:
Hvis du har Office 2016, må du installere Office 2019. Dette kan du gjøre via Programvaresenter. Deretter må du lage ny kobling i Outlook.
For Mac:
Om du får masse feilmeldinger i Outlook, steng ned Outlook og starte den på nytt. Etter en stund får du beskjed om å starte Outlook på nytt for å få tilgang til nye funksjoner, og etter det får du beskjed om å logge deg inn i 365 (i et eget popup-vindu).
E-post via Outlook på mobile enheter
Bruk Microsoft Outlook-appen som du laster ned fra Google Play Store / App Store, og konfigurer første gang.
Sending av store filer - FileSender
Ved behov for å sende store filer, eller kjørbare filer som e-postklienten ikke tillater at sendes, kan tjenesten FileSender brukes. Det er begrensninger på hvor lang tid filene kan ligge der, så dette er ikke noen permanent lagringsplass.
Distribusjonslister ved Høgskolen i Østfold
Oversikt over de ulike distribusjonslistene ved Høgskolen i Østfold finnes på nettsiden https://epostlister.hiof.no/
NB! Denne nettsiden er kun tilgjengelig fra Høgskolens nett på studiestedet eller utenfor studiestedet ved å bruke VPN.