Hva lærer du? (2024–2025)
Studiets læringsutbytte
Kunnskap
Kandidaten har
-
kunnskap om ulike sosiale og emosjonelle vansker
-
kunnskap om inkludering og inkluderende praksiser
-
kunnskap om sammenhenger mellom inkludering, inkluderende praksis og sosiale og emosjonelle vansker
-
kunnskap om hvordan legge til rette for elever med sosiale og emosjonelle vansker
Ferdigheter
Kandidaten kan
-
anvende inkluderingsperspektiv i teoretisk analyse av sosiale og emosjonelle vansker
-
anvende inkluderingsperspektiv i praktisk arbeid med sosiale og emosjonelle vansker
-
formidle og diskutere spesialpedagogiske problemstillinger både med fagfeller og i allmennheten
-
prøve ut nye faglige kunnskaper og ferdigheter i eget kollegium
Generell kompetanse
Kandidaten kan
-
kritisk reflektere omkring anvendelse av digitale verktøy i opplæringen
-
analysere egen yrkespraksis i lys av teori knyttet til inkludering og sosiale og emosjonelle vansker
-
kan applisere teoretiske perspektiver i praktisk arbeid med inkludering og sosiale og emosjonelle vansker
-
bidra til skoleutviklingsarbeid knyttet til spesialpedagogiske problemstillinger