Oppbygging og gjennomføring (2024–2025)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet består av to obligatoriske emner (15 studiepoeng) som går henholdsvis høst og vår.

Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer

All undervisning, veiledning og vurdering er nettbasert. Undervisningen er fleksibelt organisert med fire nettbaserte samlinger (pr. semester), samt undervisning i form av videoforelesninger, podkast-serier og lærer- og studentdrevet diskusjonsforum. Differensiering mellom 1.-7. og 5.- 10. trinn ivaretas på flere måter, for eksempel ved å tematisere fagdidaktiske utfordringer knyttet til ulike trinn.

Studiet er bygget opp etter prinsippet om det omvendte klasserom med vekt på studentaktive undervisnings- og læringsformer. Bruk av digitale verktøy og medier som understøtter lærernes undervisningsaktiviteter har en essensiell plass i studiet. Dette gjelder både undervisning, veiledning og vurdering, samt hvordan digitale læringsomgivelser kan tilrettelegges på en god måte for å understøtte studentenes læringsprosesser både under og mellom samlingene.

Det vil være krav til obligatorisk deltakelse i nettbaserte samlinger.

Arbeidskrav
Arbeidskrav må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen. Se emnebeskrivelsene for mer detaljert informasjon. Arbeidskrav gjennomføres med utgangspunkt i det trinnet studentene selv underviser på.

Studenter får faglig tilbakemelding på utvalgte innleveringer.

Eksamen
Vurderingsformene i studiet er hjemmeeksamen og mappevurdering. Eksamensbesvarelser vurderes etter karakterskala med fem trinn fra A til F. Se emnebeskrivelsene for ytterligere informasjon.

Plagiakontroll/fusk
Arbeidskrav og eksamensbesvarelser kan bli gjenstand for plagiatkontroll. Besvarelser som er helt eller delvis identiske vil ikke bli godkjent og vil anses som fusk eller forsøk på fusk. Se for øvrig forskrift om eksamen, studierett og grader ved Høgskolen i Østfold.

Forsknings- og utviklingsarbeid

Høgskolen i Østfold tilbyr forskningsbasert undervisning. Studentene skal få innsikt i nyere utviklingstrekk i fagområdet, de skal få kildekompetanse, og bli øvd i kritisk tekning.

Internasjonalisering

Deler av pensum vil være på engelsk, og gjestebidragsytere til det digitale undervisningsmateriellet kan være engelsktalende.

Evaluering av studiet

For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet er høgskolen avhengig av studentenes tilbakemeldinger. Dette studiet blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle kvaliteten i studiet:

  • Evalueringen gjennomføres i henhold til høgskolens kvalitetssystem
  • Studieprogramansvarlig følger opp evalueringsresultatet slik at det legges til rette for forbedring og utvikling av undervisnings- og læringskvaliteten

I tillegg gjennomfører Utdanningsdirektoratet en egen deltakerundersøkelse.

Litteratur

Se den enkelte emnebeskrivelse

Studiemodell

Høst 2024

Kristendom, religion, livssyn og etikk 1: 1.-10. trinn. Kompetanse for

Velg studieretning for å se emner

Vår 2025

Kristendom, religion, livssyn og etikk 1: 1.-10. trinn. Kompetanse for

Velg studieretning for å se emner

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 03:22:45