Programmet tar ikke opp nye studenter

Oppbygging og gjennomføring (2013–2015)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet består av to emner, hver på 15 studiepoeng. Se studiemodell nedenfor.

Matematikk 101 består av hovedtemaene tall og algebra, mens Matematikk 102 består i hovedsak av temaene geometri og måling. Det knyttes fagdidaktikk til alle de fire hovedtemaene slik at innholdet relateres til barneskolens matematikk, at studentene får kjennskap til elevenes tenkemåter og feilmønstre, at studentene får erfaring med kartleggingsmateriell, hjelpemidler og konkretiseringsmateriell. Gjennom arbeidet med hovedtemaene i emnene skal studentene lære om og erfare ulike arbeidsformer som er relevante for arbeidet på trinn 1-7. Arbeidsformene preges av utforsking, og skal fremme kreativitet og undring hos framtidige elever. Studentene møter gode eksempler på tilpasset opplæring. I tillegg vektlegges begynneropplæringen.

Organisering og læringsformer

Det blir i studiet lagt vekt på at studentene skal møte varierte arbeidsformer der IKT er integrert: forelesninger, gruppearbeid, diskusjoner, individuelt arbeid og muntlige framlegg.
Studentene anbefales å organisere seg i basisgrupper etter arbeidsplass eller bosted.

Hvert emne har arbeidskrav som framgår av emnebeskrivelsene. Disse arbeidskravene må være godkjente minst 3 uker før eksamen for å få framstille seg til eksamen. IKT er en integrert del av studiet, som bruker Fronter som læringsplattform.

Se den enkelte emnebeskrivelsen.

 

Evaluering av studiet

For at vi skal kunne tilby en utdanning som er aktuell og relevant med god kvalitet, er vi avhengige av studentenes tilbakemeldinger. Studentene skal derfor evaluere studiet etter hvert semester på skjema fra SKUT.

Tilbakemelding underveis

Studentene får tilbakemelding på sine arbeidskrav.

Vurdering

Studiets eksamensformer er en skriftlig, individuell skoleeksamen på 6 timer og en muntlig, individuell eksamen på 45 minutter.

Begge eksamensformene bruker gradert karakterskala. Det gis bokstavkarakterer fra A - F på eksamen der A er beste ståkarakter, E dårligste ståkarakter og F er ikke bestått. Det benyttes intern og ekstern sensur ved begge eksamensformene.

Se emnebeskrivelsene for mer informasjon.

Litteratur

Se emnebeskrivelser.

Studiemodell

Høst 2013

Velg studieretning for å se emner

Vår 2014

Velg studieretning for å se emner

Høst 2014

Velg studieretning for å se emner

Vår 2015

Velg studieretning for å se emner

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 03:21:35