Oppbygging og gjennomføring (Høst 2024)

Studiets oppbygging og innhold

Emnetilbudene vil variere avhengig av de lærerkrefter som høgskolen til enhver tid har tilgjengelig. Høsten 2024 tilbys følgende emner:

SFE20816 Multimodale tekster (10 studiepoeng)

SFE21417 Amerikansk gotikk (10 studiepoeng)

SFE21317 Film: adaptasjon og intertekstualitet (10 studiepoeng)

Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer

Undervisnings- og læringsformer
All undervisning foregår på engelsk. Undervisningen er ikke obligatorisk, men det er en stor fordel å følge den regelmessig og delta aktivt. Alt fagstoff legges ut på høgskolens læringsplattform.

Undervisningen gis i form av forelesninger, seminarer, gruppeundervisning og veiledning på nett. Seminar- og gruppeundervisning krever at studentene deltar aktivt.

Undervisningen og veiledningen på nett skjer i sanntid (til oppsatte tider og etter avtale med faglærer) og asynkront.

Biblioteket bidrar til å utvikle studentenes informasjonskompetanse, det vil si evnen til å søke etter, finne, evaluere og bruke relevant og faglig informasjon. I tillegg til personlig service, får studentene tilbud om bibliotekundervisning, der målet er at de skal kunne søke i norske informasjonskilder, ha kjennskap til internasjonale databaser og kunne vurdere kvalitet på informasjon. Det vil også bli undervist i referanseteknikk. Omfang og forventet læringsutbytte av biblioteketsundervisning finner man under de aktuelle emnebeskrivelsene, knyttet til emnets krav til kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse.

Gjennom måten studiet er organisert på, og gjennom dets arbeids- og evalueringsformer, legges det stor vekt på kvalitetssikring. Dessuten er det lagt opp til arbeidsformer som skal ivareta god kontakt mellom student og lærer, og mellom student og student.

Studiet legger opp til en klar progresjon innenfor faget. Studentene skal bli gradvis mer selvstendige og bevisste med hensyn til egne læringsmål og fagets innhold. Det forutsettes at studentene på egen hånd og i samarbeidsgrupper tilegner seg en stor del av lærestoffet. Bruk av IKT i engelskfaget er en integrert del av studiet.

Studentene får individuell oppfølging, blant annet via tilbakemeldinger på arbeidskrav og via veiledning.

Vurderingsformer

Arbeidskrav
Det er knyttet arbeidskrav til emnene. Arbeidskravene må være godkjent for å kunne fremstille seg til eksamen.

Eksamen
Det er lagt opp til eksamensformer som bygger opp under læringsutbyttet.
Vurderingsformene omfatter individuell skriftlig oppgave, individuell muntlig eksamen og individuell skriftlig eksamen. Det benyttes karakterskala A-F.

Plagiatkontroll/fusk
Arbeidskrav og eksamensbesvarelser kan bli gjenstand for plagiatkontroll. Se for øvrig forskrift om eksamen, studierett og grader ved Høgskolen i Østfold.

Forsknings- og utviklingsarbeid

Undervisning og veiledning i studiet skal være forskningsbasert, knyttet til utviklingsarbeid i privat og offentlig virksomhet, og gi oppdatert og bred kunnskap.
Studentene skal få innsikt i nyere utviklingstrekk i fagområdet, de skal få kildekompetanse, og bli øvd i kritisk tenkning.

Internasjonalisering

Engelsk, påbyggingsstudium er preget av et internasjonalt studiemiljø med all pensumlitteratur på engelsk, faglærere og gjesteforelesere fra inn- og utland, i tillegg til innkommende utvekslingsstudenter.
Europeiske og globale perspektiver på engelskundervisning er integrert i alle emner.

Evaluering av studiet

For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet er vi avhengige av studentenes tilbakemeldinger og at hver enkelt student deltar i evaluering av studiene. Dette studieprogrammet blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle kvaliteten i programmet:

  • Høgskolen gjennomfører periodisk programevaluering.

  • Det blir gjennomført evalueringer av de enkelte emnene etter rutinene for kvalitetsarbeid ved Høgskolen i Østfold.

Litteratur

  • Se den enkelte emnebeskrivelse.

  • Litteraturlister som er publisert for emner fram i tid kan bli oppdatert foran hvert semester. Oppdaterte litteraturlister vil være tilgjengelige i emnebeskrivelsene ved semesterstart.

Studiemodell

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 03:18:03