Programmet tar ikke opp nye studenter

Oppbygging og gjennomføring (2018–2019)

Studiets oppbygging og innhold

Studiet består av to emner, hver på 15 studiepoeng.

  • Emne 101 Musikkteoretisk grunnlag, musisere, lytte og danse
  • Emne 102 Undervise, skape, forstå og utøve

Se studiemodell under.

 

Undervisnings-, lærings- og vurderingsformer

Undervisnings- og læringsformer
Studiet er organisert over to ukentlige økter, noen ganger tre. Undervisningen bygger på oppdatert forskningsbasert kunnskap.

Studentene jobber individuelt og i grupper. Studiet vektlegger varierte arbeidsformer med forelesninger, gruppearbeid, seminarer/fremlegg, øvelser og bruk av IKT.

Det forventes at studentene arbeider minimum 20 timer i uken i hvert emne, inkludert undervisning. Studentene må ta aktivt ansvar for egen læring.

Det forventes at studentene bruker biblioteket til innhenting av lærestoff. Biblioteket skal bidra til å øke studentenes informasjonskompetanse, det vil si evnen til å søke etter, finne, evaluere og bruke relevant faglig informasjon. I tillegg til personlig service, får studentene bibliotekundervisning der målsettingen er at de skal kunne søke i norske og utenlandske informasjonskilder og kunne vurdere kvaliteten på informasjonen. Biblioteket tilbyr også undervisning i referanseteknikk.

Sentrale områder i musikkopplæringen er begynneropplæring, grunnleggende ferdigheter, flerkulturelle perspektiver, samiske forhold, tilpasset opplæring, vurdering, praksis og forskning.

Vurderingsformer
Studentene får tilbakemelding på arbeidskrav underveis i studiet. Se nærmere informasjon om arbeidskrav i emnebeskrivelsene.

Studentene møter varierte vurderingsformer i studiet, både skriftlig og muntlig eksamen. Det benyttes graderte karakterer (A-F).

Praksis

Det er knyttet praksis til studiet og det gis oppgaver knyttet til praksis. Se nærmere informasjon om praksisopplæringen i studieplan for Grunnskolelærerutdanningen 1-7 og Plan for praksis.

Internasjonalisering

Se nærmere informasjon i studieplan for Grunnskolelærerutdanningen 1-7 (240 studiepoeng), generell del.

Evaluering av studiet

For å kunne tilby en aktuell og relevant utdanning av god kvalitet er vi avhengig av studentenes tilbakemeldinger og at du deltar i evaluering av studiene. Dette studieprogrammet blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle kvaliteten i programmet:

  • Det enkelte fagmiljø har ansvar for å etablere faste og allment kjente evalueringsrutiner på emnenivå (kalt EVA3)
  • Se også studieplan (programplan) for Grunnskolelærerutdanning 1. - 7. trinn (240 studiepoeng)

Studiemodell

Høst 2018

Velg studieretning for å se emner

Vår 2019

Velg studieretning for å se emner

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 30. juni 2024 03:15:33