Vår profil i Dekomp

Høgskolen i Østfold har utarbeidet en profil ut i fra hvordan vi forstår intensjonen bak Dekomp og relevant forskning. Dette er vårt utgangspunkt for samarbeid med skolene:

  • Det skal legges opp til en prosessorientert arbeidsmåte
  • Arbeidet skal forankres i den enkeltes skoles ledelse og i lærerprofesjonen, innenfor rammene av den enkelte skoleeier. Videre ta utgangspunkt i konteksten ved den enkelte skole, team og trinn.
  • Lærere og elever ses på som ressurser i arbeidet
  • Utgangspunktet skal være begrunnede praksiser som støttes av forskning, teori og sentrale styringsdokumenter.
  • Det skal foregå utforsking og utprøving i det enkelte klasserom.
  • Det skal være et utviklende samarbeid der alle parter bringer inn sin kompetanse.

 

Vi samarbeider på tvers av avdelinger og med Fremmedspråksenteret.

Publisert 30. nov. 2020 15:09 - Sist endret 3. jan. 2024 14:07