Vår profil i Dekomp
Høgskolen i Østfold har utarbeidet en profil ut i fra hvordan vi forstår intensjonen bak Dekomp og relevant forskning. Dette er vårt utgangspunkt for samarbeid med skolene:
- Det skal legges opp til en prosessorientert arbeidsmåte
- Arbeidet skal forankres i den enkeltes skoles ledelse og i lærerprofesjonen, innenfor rammene av den enkelte skoleeier. Videre ta utgangspunkt i konteksten ved den enkelte skole, team og trinn.
- Lærere og elever ses på som ressurser i arbeidet
- Utgangspunktet skal være begrunnede praksiser som støttes av forskning, teori og sentrale styringsdokumenter.
- Det skal foregå utforsking og utprøving i det enkelte klasserom.
- Det skal være et utviklende samarbeid der alle parter bringer inn sin kompetanse.
Vi samarbeider på tvers av avdelinger og med Fremmedspråksenteret.
Publisert 30. nov. 2020 15:09
- Sist endret 3. jan. 2024 14:07