LSUNOR10221 Grammatikk, skriveopplæring og elevtekster (5-10) (Høst 2023)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- HiØ VIDERE
- Studiested:
- Halden.
- Emneansvarlig:
- Arnstein Hjelde
- Undervisningsspråk:
- Norsk, svensk eller dansk.
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i vidareutdanningsstudiet Norsk 1 for trinn 5-10 Kompetanse for kvalitet (30 studiepoeng).
Absolutte forkunnskaper
Ingen utover opptakskrav.
Undervisningssemester
1. semester (høst).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
Kandidaten
har brei innsikt i korleis elevar på 5.-10. trinn kan vidareutvikle skriveferdigheitene sine
har brei kunnskap om språket som system og språket i bruk
har brei kunnskap om relevante teoriar om skriving og skriveopplæring
har kunnskap om dei ulike funksjonane skriving kan ha for elevars utvikling og læring
har kunnskap om skrivestrategiar
har kunnskap om gjeldande normering av bokmål og nynorsk
Ferdigheiter
Kandidaten
kan analysere språket som system
kan legge til rette for at elevar får skrive sakprega tekstar og fiksjonstekstar av ulikt slag
kan rettleie elevar i ulike former for skriftleg argumentasjon og i variasjon i ordbruk og setningsoppbygging
kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse, respons og vurdering av skriftlege elevtekstar
kan vurdere relevante undervisningsmetodar i skriveopplæring, skriftforming og grammatikk frå 5. til 10. trinn, både for elevar som skriv på bokmål og elevar som skriv på nynorsk
kan kartlegge og vurdere skriveferdigheiter, setje i verk relevante tiltak for tilpassa opplæring og oppdage lese- og skrivevanskar
kan nytte retoriske kunnskapar i arbeid med skriftlege tekstar
kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
Generell kompetanse
Kandidaten
er ein sikker munnleg språkbrukar og stø i skriftleg bokmål og nynorsk
kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
kan arbeide med språk og tekst i fleirkulturelle klassemiljø
kan nytte faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
kan legge til rette for at arbeidet med språk og tekst kan styrke identiteten til elevane og oppmode dei til aktiv deltaking i det offentlege liv
Innhold
Emnet er konsentrert om desse fagområda:
Skriveopplæring og arbeid med elevtekster med vekt på 5.-10. trinn
Språket som system
Språknormering, bokmål og nynorsk
Det vil bli arbeidd både teoretisk og skoleretta med alle fagområda, i samsvar med måla for læringsutbytte. Sentrale område som er integrert i emnet, er grunnleggande ferdigheiter, tilpassa opplæring, vurdering og fleirkulturelle perspektiv.
Studentane skal få forståing for korleis fagleg og digital utvikling påverkar norsklærarprofesjonen, til dømes gjennom læreplanar, lovgrunnlag og nyare forsking, og korleis digitale læremiddel kan brukast for å fremje kreativitet og problemløysing, kritisk tekstforståing og demokratisk deltaking.
Det vil også bli lagt vekt på at studentane skal utvikle eigen kompetanse i både skriftlege og munnlege sjangrar.
Undervisnings- og læringsformer
Studentane skal møte varierte arbeidsformer. Tilnærminga til stoffet skjer i hovudsak gjennom forelesingar, arbeid i grupper og individuelt arbeid, og lærestoffet bygger på anerkjent forskingsbasert kunnskap. Studentanes arbeid på eigen skole vil opne for verdifull fagleg og didaktisk refleksjon knytt til både kunnskapsmål, ferdigheitsmål og generell kompetanse i norskfaget. Digitale arbeidsformer skal også inngå som ein sentral del av norskstudiet,både for læring, rettleiing, samarbeid og dokumentasjon.
Arbeidsomfang
Forventa arbeidsinnsats for studenten: ca. 400 timar, inkl. timeplanlagt undervisning, sjølvstudium, arbeidskrav, eksamensførebuing og eksamensgjennomføring.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
I løpet av semesteret blir det gitt oppgåver av fagleg og didaktisk karakter knytt til tema i emnet:
Individuelt skriftleg arbeidskrav (grammatikk/språket som system). Målform: bokmål
Individuelt skriftleg arbeidskrav (skriveopplæring/elevtekstanalyse). Målform: nynorsk
Praktisk oppgåve som inkluderer drøfting med kollegaer på eigen arbeidsplass.
Tilbakemelding på arbeidskrav kan dels vere frå faglærarar, dels frå andre studentar, eventuelt kan dei bli vurdert av studenten sjølv (f.eks. refleksjonslogg). Meir detaljert beskriving av innhaldet i arbeidskrava blir gitt ved undervisningsstart.
Alle arbeidskrav må vere godkjende før studenten kan framstille seg til eksamen. Dersom eit arbeidskrav ikkje blir godkjend, får studenten eitt nytt forsøk.
Eksamen
Sluttvurdering i emnet består av to deleksamenar:
Deleksamen 1: Individuell skriftleg skoleeksamen, 4 timar (Vekting: 40 % av total karakter.) Målform: bokmål.
Denne deleksamenen vektlegg grammatikkdelen av emnet, altså læringsutbyta knytt til språket som system.
Tillatne hjelpemiddel: Ingen.
Karakterregel: A-F.
Deleksamen 2: Individuell heimeeksamen, 3 dagar. (Vekting: 60 % av total karakter.) Målform: nynorsk.
Denne deleksamenen vektlegg tema knytt til skrivedidaktikk og analyse av elevtekster.
Omfang: 3000 ord +/- 10 %. Innhaldsliste og litteraturliste kjem i tillegg.
Karakterregel: A-F.
Kandidaten må ha greidd begge eksamenar for å få karakter i emnet (A-F).
Sensorordning
Begge deleksamenar: ein intern og ein ekstern sensor.
Evaluering av emnet
For å kunne tilby ei aktuell og relevant utdanning med god kvalitet, er vi avhengig av tilbakemelding frå studentane. Evaluering blir gjennomført i samsvar med høgskulens kvalitetssystem.
-
HiØ gjennomfører nettbaserte studentevalueringer
-
Prodekan utdanning og HiØ VIDERE følgjer opp evalueringsresultat saman med fagmiljøet slik at det blir lagt til rette for forbetring og utvikling av undervisnings- og læringskvalitet
I tillegg vil Utdanningsdirektoratet gjennomføre nasjonale deltakarundersøkingar.