LUMNOR40217 Vitskapsteori og forskingsmetode (Vår 2025)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for lærerutdanninger og språk
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Marcus Axelsson
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i Masterstudium i norsk i skolen (120 studiepoeng) (heiltid og deltid).
Undervisningssemester
2. semester (vår).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
Studenten
-
har god oversikt over vitskaplege problemstillingar, forskingsteoriar og metodar i norskfaglege og norskdidaktiske spørsmål
-
har kjennskap til ulike kunnskapssyn, og korleis dei påverkar forskingsprosessar
-
har god kunnskap om ulike metodar for innsamling og analyse av empiriske data
-
har kunnskap om forskingsetiske problemstillingar
Ferdigheiter
Studenten
-
kan vurdere ulike metodar som er relevante for norskdidaktiske, språklege og litteraturteoretiske forskingsspørsmål
-
kan analysere og vurdere kritisk alternative forskingsdesign
-
kan ta stilling til forskingsetiske spørsmål og dilemma
Generell kompetanse
Studenten
-
har kunnskapar og ferdigheiter til å kunne gjennomføre forskingsprosjekt på ein profesjonell og vitskapleg måte
-
har akademisk skriveferdigheit og sjangerforståing
-
kan utvise forskingsetisk dømmekraft
-
har god formidlingsevne skriftleg og munnleg og meistrar akademisk skriving
Innhold
I dette emnet skal studentane lære om vitskapsteori og forskingsmetode, med vekt på nordiske og didaktiske tradisjonar. Det skal også førebu dei på gjennomføring av eit sjølvstendig forskingsprosjekt i samband med masteroppgåva. Kjeldekritikk er eit sentralt tema. Studenten skal også få kjennskap til regler om personvern, datasikkerheit, kjeldekritikk og riktig bruk av kjelder. Studentane skal få trening i å vurdere relevant forskingslitteratur, ulike typar datamateriale, og teoretiske og metodiske val relevante for skole- og klasseromsforsking. Det blir lagt opp til viktige etiske diskusjonar, der blant anna forsking på eigen arbeidsplass og bruk av barn og unge som informantar vil vere tema.
Undervisnings- og læringsformer
Det vil bli lagt opp til varierte undervisningsformer:
-
Forelesingar og seminar
-
Diskusjonar og presentasjonar i grupper og i plenum
-
Praktisk oppgåveløysing, aleine og i grupper
-
Sjølvstudium og kollokviegrupper
Arbeidsomfang
Emnet har eit forventa arbeidsomfang på om lag 400 timar.
Praksis
Det er ikkje knytt praksis til emnet.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
-
Portefølje, skriftlege innleveringar om studiane.
-
Skriftleg fagtekst om vitskapsteori og forskingsetikk.
-
Individuell, munnleg presentasjon med drøfting av relevant faglitteratur for medstudentar og lærar.
Studenten vil få tilbakemelding frå faglærar og/eller medstudentar på arbeidskrava.
Arbeidskrav blir vurdert til godkjent/ikkje godkjent. Arbeidskrava må vere godkjende før studenten kan framstille seg til eksamen.
Eksamen
Individuell, skriftleg heimeeksamen, 5 dagar
Studentane får utdelt eksamensoppgåve fem dagar før innleveringsfristen. Eksamenssvaret skal vere på ca. 3000 ord (+/- 10 %) + referansar, avstand: ei og ei halv linje, 12 punkt Times New Roman. Referansar i seinaste versjonen av APA. Litteraturliste og innhaldsliste kjem i tillegg. Målform: valfri.
Karakterregel: A-F.
Sensorordning
Intern og ekstern sensor.
Evaluering av emnet
Tilbakemelding frå studentane midtvegs/undervegs og sluttevaluering.
Litteratur
Gjeldende litteraturliste for 2024 Vår finner du i Leganto