LUMNOR40317 Språk og samfunn (Høst 2024)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for lærerutdanninger og språk
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Jessica Pedersen Belisle Hansen
- Undervisningsspråk:
- Sjå pkt. Undervisnings- og læringsformer
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i Masterstudium i norsk i skolen (120 studiepoeng) (heiltid og deltid).
Undervisningssemester
Heiltid: 3. semester (haust).
Deltid: 5. semester (haust).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
Studenten
-
har avansert kunnskap om talespråkleg variasjon i norsk, med vekt på regionale forhold
-
har inngåande kunnskap om sosiolingvistisk teori og kan sjå regional språkvariasjon i lys av denne kunnskapen
-
har inngåande kunnskap om tilnærming til dialekt og talemålsvariasjon i undervisningssamanheng i norsk skole
-
har god kunnskap om ungdomsspråk og nordiske språkforhold, knytt opp mot dialektologiske og/eller sosiolingvistiske synsvinklar
Ferdigheiter
Studenten
-
kan samle inn språkleg materiale og gjere grundige analysar av dette materialet
-
kan drøfte sosiolingvistiske spørsmål i lys av teoretiske perspektiv og undervisningsperspektiv
-
kan analysere dialektologisk og sosiolingvistisk materiale i lys av spørsmål om identitet og stad
Generell kompetanse
Studenten
-
kan reflektere over korleis språkstudium kan nyttast didaktisk for å utvikle metaspråkleg medvit
-
kan formidle kunnskap om talespråkleg variasjon og har kompetanse til å rettleie i allmenne og faglege spørsmål om dette
-
er bevisst på korleis ein kan bruke språkvariasjon som ein ressurs i klasserommet for å styrke elevane sin språklege tryggleik og identitet
Innhold
I dette emnet vil språk og språkleg variasjon bli sett i eit regionalt, nasjonalt og nordisk perspektiv. Studentane vil få ein solid teoretisk basiskunnskap som vil gjere dei i stand til å forstå lokal språkleg variasjon i lys av globale utviklingstrekk.
Gjennom sjølvstudium av regional variasjon, og gjennom innsikt i samanhengen mellom språk, stad og identitetsbygging gjennom heile livsløpet, skal dei kunne sette den lokale dialektsituasjonen i samanheng med situasjonen elles i landet - og i Norden.
Eit sentralt mål i emnet er også å bevisstgjere studentane om korleis lærarrolla er viktig for å utnytte ressursane i elevanes språklege variasjon som eit gode i skolen.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningsspråket er norsk, svensk og dansk.
Det vil bli lagt opp til varierte undervisningsformer:
- Forelesingar
- Organisert gruppearbeid, skriftleg og munnleg
- Sjølvstudium og kollokviegrupper
- Studentpresentasjonar
- Datainnsamling/feltarbeid
- Arbeid med semesteroppgåve/rettleiing
Studentar som vel oppgåver der dei kan komme i kontakt med særleg sårbare grupper (barn/unge), må levere politiattest før dei går i gang med oppgåva. Sjå generell del av studieplanen.
Arbeidsomfang
Emnet har eit forventa arbeidsomfang på om lag 400 timar.
Praksis
Det er ikkje knytt praksis til emnet.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Individuell presentasjon av fagartikkel frå pensum for medstudentar og faglærar. Målform: bokmål eller nynorsk.
Prosjektbeskriving som gjer greie for korleis språkdata til semesteroppgåva (eksamensarbeidet) skal samlast inn og som formulerer problemstilling(ar) knytt til materialet. Språkdata kan samlast inn enten som feltarbeid i skolen, eller på annan måte. Datainnsamling kan skje i grupper, og skal skje i samråd med faglærar. Målform: bokmål eller nynorsk.
Nærmare informasjon om tema og opplegg for begge arbeidskrava blir gitt ved undervisningsstart.
Studenten vil få rettleiing og tilbakemelding frå faglærar og/eller medstudentar undervegs i arbeidet med datainnsamling og semesteroppgåve.
Arbeidskrav blir vurdert til godkjent/ikkje godkjent.. Arbeidskrava må vere godkjende før studenten kan framstille seg til eksamen.
Eksamen
Individuell semesteroppgåve
Semesteroppgåve basert på prosjektskisse og datainnsamling som beskrive i arbeidskrav 2. Omfang: 10-15 sider. Målform: bokmål eller nynorsk.
Karakterregel: A-F.
Sensorordning
Intern og ekstern sensor.
Vilkår for ny/utsatt eksamen
Ved ny eller utsett eksamen kan kandidaten bruke datamaterialet (arbeidskrav 2) om igjen.
Evaluering av emnet
Tilbakemelding frå studentane midtvegs/undervegs og sluttevaluering.