LNOR10318 Språkleg mangfald, variasjon og endring (Høst 2024)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 15
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for lærerutdanninger og språk
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Åshild Søfteland
- Undervisningsspråk:
- Sjå Undervisnings- og læringsformer.
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i Norsk årsstudium.
Undervisningssemester
1. semester (haust).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
Studenten
har god innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk på historisk, dialektologisk og sosiolingvistisk grunnlag
har god innsikt i språklege endringsprosessar i fortid og samtid
har brei kunnskap om norsk språkhistorie, spesielt etter 1800
har kunnskap om fleirspråklegheit og fleirspråkleg praksis i ulike typar kontekstar
har utvida innsikt om andrespråkslæring og vilkår i skule og samfunn for elevar med norsk som andrespråk
har kunnskap om svensk, dansk og samisk og kjennskap til andre nordiske språk og nasjonale minoritetsspråk
Ferdigheiter
Studenten
kan ta i bruk kunnskap om talemål og skriftspråkshistorie i andre delar av norskfaget
kan legge til rette for og gjennomføre undervisning i den målforma som er sidemål for elevane
kan bruke kunnskap om fleirspråklegheit og språktileigning for å legge til rette for god undervisning for elevar med norsk som andrespråk på 5.-10. trinn
kan legge til rette for variert nabospråksundervisning
Generell kompetanse
Studenten
kan vurdere norskfaget og eigen praksis som norsklærar og grunngi vurderingane
har innsikt i norskfagets forsking og faghistorie og kan reflektere kritisk og konstruktivt ut frå slike perspektiv på faget
kan rettleie elevar i arbeidet med tekstar slik at dei kan utvikle seg sjølve og førebu seg for aktiv deltaking i offentlege rom
kan sjå faget i eit større danningsperspektiv og undervisninga som ein del av opplæringa i eit aktivt deltakardemokrati
Innhold
NOR103 fokuserer på desse fagområda:
Talemålsvariasjon (dialektologi og sosiolingvistikk)
Språkhistorie etter 1800
Norsk som andrespråk og fleirspråklegheit generelt
Sidemålsdidaktikk
Nabospråksdidaktikk
Det vil bli arbeidd både teoretisk og skoleretta med alle tema, i samsvar med måla for læringsutbytte. Det vil også bli lagt vekt på at studentane skal utvikle eigen kompetanse i både skriftlege og munnlege sjangrar.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningsspråket er norsk, svensk eller dansk.
Tilnærminga til stoffet skjer gjennom forelesingar, gruppearbeid og individuelt arbeid, i både skriftlege oppgåver og munnlege diskusjonar, og lærestoffet bygger på anerkjent forskingsbasert kunnskap.
Digitale arbeidsmåtar i emnet er blant anna: Nettressursar i nabospråksundervisning og nynorskundervisning, arbeid med dialektdata via dialektkorpus eller opptak og transkripsjon.
Arbeidsomfang
I emnet må det reknast med totalt 400 timar arbeidsinnsats, inkl. timeplanlagt undervisning, sjølvstudium, arbeidskrav, eksamensførebuing og eksamensgjennomføring.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
I løpet av semesteret blir det gitt obligatoriske oppgåver knytt til tema i emnet:
-
Skriftleg oppgåve om språkhistorie (individuell eller i par) (målform: nynorsk)
-
Skriftleg oppgåve om norsk som andrespråk (individuell) (målform: bokmål)
-
Munnleg og/eller praktisk oppgåve innanfor temaet dialektkunnskap (i grupper på 2-3 studentar)
-
Obligatorisk deltaking i undervisninga. Minimum 80 % oppmøte
Tilbakemelding på arbeidskrav kan dels vere frå faglærarar, dels frå andre studentar, eventuelt kan dei bli vurdert av studenten sjølv (f.eks. refleksjonslogg). Meir detaljert beskriving av innhaldet i arbeidskrava vil bli gitt ved undervisningsstart.
Arbeidskrav blir vurdert til godkjent/ikkje godkjent. Alle arbeidskrav må vere godkjende før studenten kan framstille seg til eksamen. Dersom eit arbeidskrav ikkje blir godkjend, får studenten eitt nytt forsøk, med unntak av arbeidskravet Obligatorisk deltaking i undervisninga.
Eksamen
Individuell munnleg eksamen
Varigheit: totalt ca. 35 minutt.
Den munnlege eksaminasjonen er todelt. Først presenterer studenten eitt av arbeidskrava sine (sjølvvalt, ca. 5 minutt). Presentasjonen skal vere reflekterande rundt eigen læringsprosess, ikkje berre eit referat av det faglege innhaldet. Deretter følgjer ein eksaminasjonsdel på omlag 30 minutt, der sensorane og studenten har ei fagleg samtale med utgangspunkt i tema frå emnet. I vurderinga vil både det faglege innhaldet og dei munnlege ferdigheitene bli vurdert.
Tillatne hjelpemiddel: Ingen.
Karakterregel: A-F.
Sensorordning
Ein intern og ein ekstern sensor.
Evaluering av emnet
Emnet vert i samsvar med HiØ sitt kvalitetssystem evaluert etter kvart semester.