SFB10519 Markedsføring (Høst 2022)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
- Studiested:
- Halden.
- Emneansvarlig:
- Irina Nikolskaja Roddvik
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i:
- Bedriftsøkonomi, årsstudium
- Bachelorstudiet i regnskap
- Bachelorstudiet i økonomi og administrasjon
Markedsføring (eller tilsvarende) må være fullført og bestått for å starte på emner i tredje studieår i bachelorstudiet i regnskap og bachelorstudiet i økonomi og administrasjon.
Undervisningssemester
Bedriftsøkonomi, årsstudium: 1. semester (høst)
Bachelorstudiet i regnskap: 1. semester (høst)
Bachelorstudiet i økonomi og administrasjon: 1. semester (høst)
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
Studenten har etter fullført emne tilegnet seg kunnskap om:
sentrale begreper, metoder, og teorier i faget
verdiskaping der kundene har en sentral rolle
tradisjonell og digital markedsføring
betydningen av kundeopplevelser for verdiskapende markedsføring
Studenter skal ha tilegnet seg kunnskap om akademisk skriving, hvordan å skrive en akademisk oppgave, beherske referanseteknikk og forstå og bruke GDPR regler
Studenter skal ha tilegnet seg kunnskap om forskningsarbeid
Ferdigheter
Studenten kan:
anvende tilegnet kunnskap om teoretiske og praktiske problemstillinger i relasjon til verdiskaping med kundene
redegjøre for hvordan og hvorfor tradisjonell og digital markedsføring kan være en del av verdiskapende markedsføring
Generell kompetanse
Studenten kan:
arbeide selvstendig og samarbeide med andre om faglige problemstillinger
utforske de seneste digitale verktøy innen markedsføring
reflektere over organisasjoners etiske dilemma og samfunnsansvar
Innhold
Studenten introduseres for grunnleggende markedsføring ved å lære om hvordan bedrifter kan skape verdier, forventninger og se på kunden som verdiskaper. Emnet kobler grunnleggende forståelse av tradisjonell markedsføring opp mot nyere digital markedsføring.
Undervisnings- og læringsformer
Tradisjonelle forelesninger, gruppearbeid, feltarbeid, veiledning seminarer og workshops.
Arbeidsomfang
Det er forventet at studenten bruker ca. 280 timer på dette emnet.
Praksis
Det er ingen veiledet praksis i emnet.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
to innleveringsoppgaver, hvor en av oppgavene skal inneholde krav om akademisk skriving (individuelt eller i gruppe).
Arbeidskravet må være godkjent før studenten kan framstille seg til eksamen.
Eksamen
Individuell, skriftlig hjemmeeksamen. Varighet 48 timer.
Alle hjelpemidler, unntatt sanntidskommunikasjon og samarbeid, er tillatt.
Karakterskala: A - F.
Sensorordning
En intern og en ekstern sensor, eller to interne sensorer.
Evaluering av emnet
Tilbakemelding fra studentene våre er avgjørende for at vi skal kunne tilby best mulige emner og studieprogrammer. Dette emnet evalueres fortløpende i dialog med faglærer og gjennom skriftlig emneevaluering.
Resultatene behandles av studieleder i dialog med studenttillitsvalgte og faglærere. Programutvalg følger opp studentevalueringene ved avdelingen.
Litteratur
Gjeldende litteraturliste for HØST 2022 finner du i Leganto.