BIK10123 Digitale medier (Vår 2024)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Bjørn Arild Lunde
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.
Valgfritt emne for øvrige.
Undervisningssemester
2. semester (vår).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
-
Studenten har kunnskap om redigering og vurdering av innhold på nettsteder og i sosiale medier
-
Studenten kan gjøre rede for universell utforming
-
Studenten har grunnleggende kunnskaper om datasikkerhet
Ferdigheter
-
Studenten kan utvikle og endre innhold for nettsteder, blogger, podcast og sosiale medier for konkrete virksomheter
-
Studenten kan bruke de vanligste verktøyene for å kommunisere med grafik, tekst og lyd på flere flater.
Generell kompetanse
-
har generell kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy
Innhold
Digitale medier er et praktisk prosjektemne sentrert rundt bruk av digitale verktøy for å kommunisere effektivt i digitale medier. Emnet gir en innføring i de vanligste verktøyene for grafisk formgiving og bildbehandling, webbdesign og podcast.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, øvelser og oppgaver. Hovedvekten legges på praktiske øvelser i grupper og individuelt.
Arbeidsomfang
Ca. 280 timer.
Praksis
Ingen
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
Inntil 3 obligatoriske oppgaver.
Arbeidskrav må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen.
Eksamen
Individuell prosjektoppgave.
Utvikling av digitalt innhold som grafisk formgiving, bildbehandling, webbdesign og podcast for å profilere et selskap/firma.
Karakterskala: A - F.
Sensorordning
En ekstern og en intern eller to interne sensorer eller to eksterne sensorer
Vilkår for ny/utsatt eksamen
Ved ikke-bestått karakter på eksamen eller ved ønske om forbedring av karakter kan studenten gjennomføre eksamen på nytt ved neste ordinære eksamen.
Evaluering av emnet
Dette emnet evalueres på følgende måte:
Midtsemesterevaluering (obligatorisk)
Den emneansvarlige lager en oppsummering på bakgrunn av studentenes tilbakemeldinger og sine egne erfaringer med emnet. Oppsummeringen behandles av studiekvalitetsutvalget ved institutt for informasjonsteknologi og kommunikasjon.