SFB51318 Digitale medier (Høst 2021)

Fakta om emnet

Studiepoeng:
10
Ansvarlig avdeling:
Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
Studiested:
Halden
Emneansvarlig:
Lin Prøitz
Undervisningsspråk:
Norsk
Varighet:
½ år

Emnet er tilknyttet følgende studieprogram

Obligatorisk emne i Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.

Undervisningssemester

1. semester (høst).

Studentens læringsutbytte etter bestått emne

Kunnskap

  • har god teoretisk og praktisk kunnskap om bruk av digitale medier og plattformer og deres funksjon i kommunikasjon i ulike situasjoner og virksomheter.

  • har kunnskap om digitale strategier og markedsføring på og med digitale medier

  • har kunnskap om redigering og vurdering av innhold på nettsteder og i sosiale medier

  • har grunnleggende kunnskaper om datasikkerhet

Ferdigheter

  • har ferdigheter i redigering av nettsteder og sosiale medier

  • behersker grunnleggende prinsipper og teknikker i å bygge digitale strategier

  • behersker grunnleggende ferdigheter for å lage digital innholdsmarkedsføring for virksomheter

  • kan utvikle og endre innhold for nettsteder, blogger og sosiale medier for konkrete virksomheter

  • er i stand til å identifisere og forebygge sikkerhetstrusler

Generell kompetanse

  • har generell kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy

  • har generell kompetanse i å bygge digitale strategier

Innhold

Studentene lærer grunnleggende prinsipper og teknikker i digitale strategier og i digital markedsføring. De lærer å lage og redigere innhold på digitale plattformer og å kunne bruke nett og digitale plattformer strategisk for organisasjoner og bedrifter. De får en gjennomgang av grunnleggende datasikkerhet.

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger, øvelser og oppgaver. Hovedvekten legges på praktiske øvelser i grupper og individuelt.

Arbeidsomfang

Ca. 280 timer.

Praksis

Ingen

Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen

En innlevering (individuell)
Arbeidskravet må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen.

Eksamen

4 timers individuell skoleeksamen.

Ingen tillatte hjelpemidler. Karakterregel: A-F

Sensorordning

En ekstern og en intern eller to interne sensorer.

Evaluering av emnet

Det blir gjennomført studentevalueringer etter rutinene for kvalitetsarbeid ved Høgskolen i Østfold.

Litteratur

Litteraturlisten er sist oppdatert 28.05.2021.

Brataas, K. (2019). Krisekommunikasjon : hva vi har lært av store katastrofer. Universitetsforlaget.

Brønn, P. S. (2019). Åpen eller innadvendt : omdømmebygging for organisasjoner (2. utg. ed.). Gyldendal.

Dalen, O. (2018). Effektiv nettskriving (2. utg. ed.). Cappelen Damm akademisk.

Furu, N. (2017). Markedsføring og kommunikasjon på nett. Cappelen Damm akademisk.

Nätt, T. H. (2021). Datasikkerhet : ikke bli svindlerens neste offer (2. utgave. ed.). Gyldendal.

Merk hvilken utgave som er oppført. Det er alltid den siste utgaven som gjelder. Litteraturen vil kunne suppleres med 2-3 relevante vitenskapelige artikler. Disse vil publiseres på høgskolens læringsplattform, Canvas.

 

 

 

Sist hentet fra Felles Studentsystem (FS) 18. juli 2024 02:59:57