SFB51318 Digitale medier (Høst 2021)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Lin Prøitz
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i Bachelorstudium i internasjonal kommunikasjon.
Undervisningssemester
1. semester (høst).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
har god teoretisk og praktisk kunnskap om bruk av digitale medier og plattformer og deres funksjon i kommunikasjon i ulike situasjoner og virksomheter.
har kunnskap om digitale strategier og markedsføring på og med digitale medier
har kunnskap om redigering og vurdering av innhold på nettsteder og i sosiale medier
har grunnleggende kunnskaper om datasikkerhet
Ferdigheter
har ferdigheter i redigering av nettsteder og sosiale medier
behersker grunnleggende prinsipper og teknikker i å bygge digitale strategier
behersker grunnleggende ferdigheter for å lage digital innholdsmarkedsføring for virksomheter
kan utvikle og endre innhold for nettsteder, blogger og sosiale medier for konkrete virksomheter
er i stand til å identifisere og forebygge sikkerhetstrusler
Generell kompetanse
har generell kompetanse i bruk av ulike digitale verktøy
har generell kompetanse i å bygge digitale strategier
Innhold
Studentene lærer grunnleggende prinsipper og teknikker i digitale strategier og i digital markedsføring. De lærer å lage og redigere innhold på digitale plattformer og å kunne bruke nett og digitale plattformer strategisk for organisasjoner og bedrifter. De får en gjennomgang av grunnleggende datasikkerhet.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, øvelser og oppgaver. Hovedvekten legges på praktiske øvelser i grupper og individuelt.
Arbeidsomfang
Ca. 280 timer.
Praksis
Ingen
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
En innlevering (individuell)
Arbeidskravet må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen.
Eksamen
4 timers individuell skoleeksamen.
Ingen tillatte hjelpemidler. Karakterregel: A-F
Sensorordning
En ekstern og en intern eller to interne sensorer.
Evaluering av emnet
Det blir gjennomført studentevalueringer etter rutinene for kvalitetsarbeid ved Høgskolen i Østfold.
Litteratur
Litteraturlisten er sist oppdatert 28.05.2021.
Brataas, K. (2019). Krisekommunikasjon : hva vi har lært av store katastrofer. Universitetsforlaget.
Brønn, P. S. (2019). Åpen eller innadvendt : omdømmebygging for organisasjoner (2. utg. ed.). Gyldendal.
Dalen, O. (2018). Effektiv nettskriving (2. utg. ed.). Cappelen Damm akademisk.
Furu, N. (2017). Markedsføring og kommunikasjon på nett. Cappelen Damm akademisk.
Nätt, T. H. (2021). Datasikkerhet : ikke bli svindlerens neste offer (2. utgave. ed.). Gyldendal.
Merk hvilken utgave som er oppført. Det er alltid den siste utgaven som gjelder. Litteraturen vil kunne suppleres med 2-3 relevante vitenskapelige artikler. Disse vil publiseres på høgskolens læringsplattform, Canvas.