ITM31019 Digital markedsføring (Høst 2021)
Fakta om emnet
- Studiepoeng:
- 10
- Ansvarlig avdeling:
- Fakultet for informasjonsteknologi, ingeniørfag og økonomi
- Studiested:
- Halden
- Emneansvarlig:
- Eva Elisabeth Pettersen
- Undervisningsspråk:
- Norsk
- Varighet:
- ½ år
Emnet er tilknyttet følgende studieprogram
Obligatorisk emne i:
- bachelorstudiet i informasjonssystemer
Valgfritt emne for øvrige.
Undervisningssemester
3. og 5.semester (høst).
Studentens læringsutbytte etter bestått emne
Kunnskap
Studenten skal ha kunnskap om
- Grunnleggende teorier i markedsføring
- Strategier for digital markedsføring
- Søkemotoroptimalisering
- Media- og tekstproduksjon for digitale kanaler
- Hvilke muligheter som ligger i ulike digitale markedsføringskanaler (websider, sosiale medier, epost, etc.)
Ferdigheter
Studenten kan
- Forstå kunden og kundereisen
- Innhente, analysere og evaluere digitale data om brukere og anvende resultatene i digital markedsføring
- Anvende ulike digitale markedsføringskanaler
- Bruke verktøy for å administrere digital markedsføring.
- Lage, iverksette og evaluere en strategiplan for digital markedsføring
Generell kompetanse
Studenten har erfaring med
- Digital markedsføring
Innhold
- Grunnleggende teorier i markedsføring
- Strategier for digital markedsføring
- Søkemotoroptimalisering
- Media- og tekstproduksjon for digitale kanaler
- Muligheter ved ulike digitale markedsføringskanaler (websider, sosiale medier, epost, etc.)
- Verktøy for å administrere digital markedsføring
Undervisnings- og læringsformer
Seminar, forelesninger, praktiske oppgaver, individuelle oppgaver og gruppearbeid. Arbeidsformen skal være praktisk og selvstendig.
Arbeidsomfang
Ca 250 timer.
4 timer forelesning per uke.
Arbeidskrav - vilkår for å avlegge eksamen
- Forprosjektrapport
- Midtveisrapport
Arbeidskrav må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen.
Eksamen
Mappeinnlevering
Mappe som inneholder strategiplan for digital markedsføring for en virksomhet, eksempler på iverksettelse av planen og evaluering av denne. Basert på studentantall og oppgavens omfang avgjøres det om dette skal gjøres individuelt eller i gruppe.
Det gis individuell karakter, karakterskala A-F.
Sensorordning
Ekstern og intern sensor eller to interne sensorer.
Vilkår for ny/utsatt eksamen
Ny og utsatt eksamen gjennomføres samtidig med neste ordinære eksamen i emnet.
Evaluering av emnet
Dette emnet evalueres på følgende måte:
- Midtsemesterevaluering (obligatorisk)
Den emneansvarlige lager en oppsummering på bakgrunn av studentenes tilbakemeldinger og sine egne erfaringer med emnet. Oppsummeringen behandles av studiekvalitetsutvalget ved avdeling for informasjonsteknologi.
Litteratur
Litteraturlisten er sist oppdatert 17.01.2019.
Forelesningsnotater og nettbaserte ressurser som gjøres tilgjengelig på høgskolens læringsplattform.